35 gadus un 31 dienu absolūti ātrākais auto Nirburgringas Nordšleifē bija Porsche 956 C ar Štefanu Belofu pie stūres. Tagad vācu autosportista rekords ir pārspēts, un tā autors ir cits vācietis - Timo Bernhards, kurš ar Porsche 919 Hybrid 20,832 kilometrus spēja nobraukt nedaudz vairāk kā piecās minūtēs.
Porsche sagrauj savu rekordu Nirburgringas Nordšleifē (1)
20,832 kilometri 5 minūtēs un 19,55 sekundēs ar 233,8 km/h vidējo ātrumu. Tie ir skaitļi, kas raksturo Bernharda veikumu Nordšleifē pagājušās nedēļas piektdienā. Pie tam līdzšinējais rekords, kas arī piederēja Porsche, ir pārspēts nevis par sekundes desmitdaļām vai sekundēm, bet gandrīz minūti. Ja precīzi, tad Belofa 1983.gada 28.maija rekords pārspēts par 51,58 sekundēm. Būtiski, ka toreiz Belofs pat neplānoja uz vairāk nekā trim gadu desmitiem kļūt par ātrāko cilvēku «zaļajā ellē». Viņam tas vienkārši izdevās, ar savu 620 zirgspēku Rothmans Porsche 956 C gatavojoties 1000 kilometru sacensībām.
Jāteic gan, ka arī Timo Bernharda veikums nav milzu pārsteigums. Kā nekā 37 gadus vecais autosportists ir izcīnījis piecas uzvaras Nordšleifes 24 stundu sacensībās, bet bez tā divkārt kāpis arī uz Lemānas 24 stundu sacensību pjedestāla augstākā pakāpiena, kā arī ir pašreizējais pasaules izturības sacīkšu čempions Porsche rūpnīcas komandas sastāvā.
Bernhards gan atzīst, ka rekords nebūtu iespējams, ja viņa vadītais Porsche 919 Hybrid Evo nebūtu bijis speciāli pielāgots izvirzītā mērķa sasniegšanai. Vizuāli auto maz atšķiras no izturības čempionātā un sacensībās izmantotā sacīkšu auto, taču aerodinamikas ziņā tas ir krietni vien pārāks par «parasto» Porsche 919 Hybrid.
«Evo bija teicami sagatavots, un es šajā aplī paveicu, ko spēju. Pateicoties aerodinamiskajam piespiedējspēkam, varēju braukt ar pilnu gāzi vietās, kur man tas līdz šim likās neiedomājami. Nordšleifi zinu pietiekami labi, taču šodien to iepazinu no jauna,» tā pēc rekordātrā apļa veikšanas izteicās Bernhards.
Porsche 919 Hybrid Evo ir veidots, par bāzi ņemot 2015., 2016. un 2017. gada Lemānas sacensībās, kā arī pasaules izturības sacensību čempionātā uzvarējušo 919 Hybrid. Tam gan tika veikta virkne izmaiņu, kā rezultātā sporta automobilim uzstādītais hibrīddzinējs attīsta 1160 ZS, svars ir tikai 849 kilogrami, bet izmaiņas aerodinamikā palielina piespiedējspēku par 50%. Maksimālais ātrums, ko Bernhardam izdevās attīstīt vienā no pēdējām Nordšleifes taisnēm, ir 369,4 kilometri stundā.
Galvenās izmaiņas
Porsche 919 Hybrid Evo aizvien ir apgādāts ar 2 litru V4 turbo motoru, ko papildina elektromotors uz priekšējās ass. Taču noņemtais E20 degvielas pievades ierobežojums, kā arī cita dzinēja vadības bloka programmatūra jaudu pacēla no iepriekšējiem 500 ZS līdz 720 ZS. Tā kā pilna enerģijas rekuperācijas jauda šajā braucienā nebija nepieciešama, arī elektromotora atdevi bija iespējams palielināt, un tagad tā ir 440 ZS līdzšinējo 400 vietā.
Automobilim ir cits priekšējais spoilers un antispārns aizmugurē, kas papildināti ar hidraulisku DRS sistēmu gaisa pretestības mazināšanai. Salīdzinot ar standarta modeli, 919 Hybrid Evo ir par 42,8 cm garāks, bet tai pašā laikā par 39 kg vieglāks. Svara samazinājums panākts, no mašīnas izņemot gaisa kondicionētāju, noņemot logu tīrītāju, vairākus sensorus, apgaismes sistēmu, kā arī pneimatisko domkratu. Tā kā automobiļa aerodinamika ir labāka nekā Formula 1 bolīdiem, Michelin nācās izstrādāt jauna gumijas maisījuma riepas.