Šodienas redaktors:
Gatis Kreceris

Volkswagen ar I.D. R Pikes Peak uzstāda jaunu rekordu Paikspīkā

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Volkswagen

Ar pirmo pilnībā elektrisko Volkswagen sacīkšu automašīnu I.D. R Pikes Peak starptautiskajās Paikspīkas kalnā braukšanas sacensībās (Pikes Peak International Hill Climb) sasniegts vēsturisks rekords. Braucot ar 680 ZS jaudīgo I.D. R Pikes Peak, Romēns Dimā (Romain Dumas) guvis uzvaru klasē, kurā iekļauti automobiļi ar tradicionālās piedziņas tehnoloģiju.

Tādējādi viņš ne tikai pārspēja iepriekšējo elektrisko automašīnu rekordu, bet arī par 16 sekundēm uzlaboja Sebastjana Lēba (Sébastien Loeb) visu laiku labāko rezultātu, kas tika sasniegts 2013. gadā. R. Dimā jaunais rekords – 7 minūtes un 57,148 sekundes – tagad ir Paikspīkas čempionu saraksta augšgalā. Kā zināms, līdz šim ātrākais elektroauto Paikspīkā bija Andra Dambja Ogres uzņēmumā Drive eO konstruētais 1600 zirgspēku eO PP100. Tā 2016.gadā uzstādītais rekords tagad pārspēts par veselu minūti.

Volkswagen I.D. R Pikes Peak ir sacīkšu auto, kas īpaši pielāgots visslavenāko kalnā braukšanas sacensību prasībām. Tā panākumu atslēga ir minimāls svars, pēc iespējas lielāks aerodinamiskais piespiedējspēks un iespējami liela jauda. Ieskaitot akumulatorus, I.D. R Pikes Peak sver mazāk nekā 1100 kilogramu. Izvērtējot veiktspēju, Volkswagen izmantojis simulācijas programmatūru, lai precīzi aprēķinātu, kā sasniegt optimumu attiecībā uz enerģijas pieprasījumu un veiktspēju Paikspīkas rekorda pārspēšanas mēģinājumā. Runājot par aerodinamiku, svarīgākais bija kompensēt piespiedējspēka zudumu, ko izraisa Paikspīkas retinātais gaiss.

Volkswagen arī izvēlējies jaunu risinājumu uzlādes tehnoloģijai, nosakot par mērķi automašīnas uzlādēšanu pēc iespējas ātrākā laikā ar minimālu ietekmi uz vidi. Laiku nosaka sacensību noteikumi – gadījumā, ja sacensības tiek aizkavētas, jānodrošina iespēja pilnībā uzlādēt automašīnu mazāk nekā 20 minūšu laikā. Nepieciešamo elektroenerģiju nodrošina ģeneratori Paikspīkas pakājē. Par degvielu tiem tika izraudzīts glicerīns – biodīzeļdegvielas ražošanas blakusprodukts, kas sadegšanas laikā nerada praktiski nekādus kaitīgus izmešus vai pārpalikumus.

Pikes Peak International Hill Climb dalībniekiem sacensību dienā ir tikai viens mēģinājums, lai maksimāli ātri veiktu 19,99 kilometrus garo distanci un 156 pagriezienus. Romēnam Dimā tas izrādījās vairāk nekā veiksmīgs.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu