Šodienas redaktors:
Gatis Kreceris
Iesūti ziņu!

Porsche prototips SPA trasē pārspēj Formula 1

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Porsche

Tas, ka Lemānas sacensībās lēni auto nebrauc, ir skaidrs, taču pārsteigums varētu būt fakts, ka viens no tiem sacīkšu trasē ir pat ātrāks nekā Formula 1 bolīdi.

Gatavojoties kārtējai izturības sacensību sezonai un lai parādītu sev un pasaulei, uz ko ir spējīgi, Porsche rūpnīcas komandas inženieri iespēju robežās pilnveidoja 2017.gada FIA Pasaules izturības sacīkšu čempionātā (FIA World Endurance Championship (WEC)) uzvarējušo 919 Hybrid un devās uz leģendāro SPA trasi Beļģijā.

Tur automobilis ieguva 2018.gada WEC sezonai sagatavotos, taču līdz šim neizmēģinātos jauninājumus, kā arī

izmaiņas virsbūves aerodinamikā, kas piespiedējspēku palielināja par 53%.

Lai gan automobiļa hibrīddzinējs palika tāds pats kā pagājušajā gadā, inženieri vienkārši nedaudz pārkāpa WEC noteikto tehnisko regulējumu nospraustās robežas.

Rezultātā Porsche 919 Hybrid EVO ar 34 gadus veco šveiciešu sacīkšu braucēju Nīlu Žanī pie stūres 7,004 kilometrus garo SPA trases apli veica 1:41.770 minūtēs. Tas ir par 0,783 sekundēm ātrāk, nekā to pašu distanci ar Mercedes F1 W07 Hybrid formulu 2017.gada 26.augusta kvalifikācijas sesijā nobrauca Lūiss Hamiltons.

Žanī vidējais ātrums, uzstādot apļa rekordu SPA trasē, bija 245,61 km/h,

savukārt maksimāli šveicieša Porsche 919 Hybrid EVO traucās ar 359 kilometriem stundā. LMP1 klases galvenais sacīkšu inženieris Stīvens Mitass piedevām norāda, ka ierobežojumu dēļ 919 Hybrid nekad nav varējis parādīt maksimālās spējas un arī EVO modelis vēl ir potenciāla rezerves.

Raksta foto
Foto: Porsche

Kā minēts, hibrīddzinējs 919 Hybrid EVO bija tāds pats kā sacīkšu auto. Tā bāze ir

2 litru V4 benzīna motors, kas ar parastu sacīkšu degvielu E20 (20% sastāva ir bioetanols) attīsta 720 zirgspēkus

un piedzen aizmugurējos riteņus. Iekšdedzes dzinējam asistē elektromotors, kas pilda arī ģeneratora funkcijas un vairāk nekā 400 zirgspēkus novada priekšējai asij.

Var piebilst, ka 919 Hybrid Štutgartes zīmolam ir atnesis ne tikai uzvaru Lemānas 24 stundu izturības braucienā 2015., 2016. un 2017. gadā, bet pēdējos trīs gadus arī uzvaras ražotāju un pilotu konkurencē FIA Pasaules izturības sacīkšu čempionātā.

Raksta foto
Foto: Porsche
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu