Volkswagen I.D. elektromobiļu saimē ir papildinājums I.D. R Pikes Peak. Kā liecina spēkrata nosaukums, Volkswagen mērķis ir ar to startēt leģendārajās kalnā braukšanas sacensībās, kas Kolorādo štatā šogad notiks 24.jūnijā.
Lūk, elektriskais VW, kas centīsies Paikspīkā pārspēt Andra Dambja supermašīnu
Pikes Peak International Hill Climb sacensībām sagatavotais prototips ir Volkswagen R un Volkswagen Motorsport nodaļa sadarbības spēcināšanas rezultāts, kā arī apliecina, ka Volkswagen ir uz pareizā ceļa, lai sasniegtu nosprausto mērķi un periodā
līdz 2025.gadam sagatavotu vairāk nekā 20 pilnībā elektriskus sērijveida modeļus.
Pirmo I.D. saimes automobili Cvikavas rūpnīcā esot paredzēts sākt ražot jau 2019.gada nogalē.
«Mēs vēlamies būt elektromobilitātes priekšgalā ar mūsu I.D. ģimeni,» izteicies Volkswagen valdes loceklis un atbildīgais par attīstību, Franks Velšs. «Dalībai visslavenākajās kalnā braukšanas sacensībās pasaulē ar I.D. R Pikes Peak būs ne tikai simboliska nozīme. Tā būs arī vērtīga pieredze, izstrādājot elektriskos auto.»
Pikes Peak International Hill Climb pirmo reizi norisinājās 1916.gadā, bet Volkswagen tajās
nav startējuši kopš 1987.gada, kad zīmolu sacensībās pārstāvēja Volkswagen Golf ar diviem 1,8 litru kompresormotoriem
(kopējā jauda 652 ZS). Toreiz auto bija ļoti tuvu uzvarai, taču īsi pirms finiša divmotoru Golf piemeklēja tehnisks defekts un vācietim Johi Kleintam nācās izstāties.
Šoreiz Volkswagen pilots Romēns Dimā startēs ar pilnībā elektrisku auto, un mērķis ir tikai viens - 19,99 kilometrus garo distanci starp 2800 un 4300 metriem virs jūras līmeņa uzbraukt ātrāk par pašreizējo elektroauto klases rekordistu jaunzēlandieti Rīsu Millenu, kurš to 2016.gadā ar Andra Dambja konstruēto Drive eO PP100 prototipu paveica 8 minūtēs un 57.118 sekundēs.