Šodienas redaktors:
Gatis Kreceris
Iesūti ziņu!

VW oficiāli prezentē savu Paikspīkas «monstru»

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Volkswagen

Volkswagen oficiāli atklājuši elektrisko superauto, ar kuru plāno pārspēt līdzšinējo Paikspīkas iekarošanas rekordu automobiļiem ar elektropiedziņu.

Ja Volkswagen jaunu rekordu uzstādīt izdosies, tās būs sliktas ziņas latviešiem. Jo 2016.gadā jaunzēlandiešu izcelsmes autosportists Rīss Millens bija ātrākais Paikspīkā ar Andra Dambja konstruēto 1600 zirgspēku eO PP100.

Volkswagen ir gandrīz pārliecināti, ka uzstādīto mērķi sasniegt izdosies ar nupat prezentēto elektrisko prototipu I.D. R Pikes Peak, kas paātrinājumā pārspēj pat Formula 1 bolīdus. Vai auto būs pārāks arī par eO PP100, redzēsim 24.jūnijā, kad Paikspīkā tiks aizvadītas noslēdzošās sacensības.

Automobilis ir konstruēts ap oglekļa šķiedras monokoku no sacīkšu prototipa Normac. Mašīnas garums ir 5200 mm, platums - 2350 mm, augstums - 1200 mm, bet riteņu bāze - 2850 mm. Pilnībā nokomplektēts un braukšanai gatavs auto sver mazāk par 1100 kilogramiem. I.D. R Pikes Peak aerodinamika izstrādāta tā, lai gaisa retinājums kalna virsotnes tuvumā neietekmētu aerodinamisko piespiedējspēku.

Raksta foto
Foto: Volkswagen

Volkswagen I.D. R Pikes Peak uz priekšu dzen divi elektromotori ar 680 ZS un 650 Nm. Tos baro litija jonu akumulatori, kas līdz pat 20% enerģijas var atgūt bremžu enerģijas rekuperācijas procesā. Bateriju pilnai uzlādei ar kabeli tikmēr nepieciešamas 30 minūtes.

No 0 līdz 100 kilometriem stundā I.D. R Pikes Peak spējot paātrināties 2,25 sekundēs, bet tā maksimālais ātrums ir 240 kilometri stundā.

Raksta foto
Foto: Volkswagen

Elektriskā superauto vadīšana uzticēta Lemānas 24 stundu brauciena uzvarētājam Romēnam Dimā, kurš trīs reizes bijis ātrākais arī Paikspīkā. Viņa personīgais rekords 20 kilometrus garajā distancē ir 8 minūtes un 51,445 sekundes. Volkswagen mērķis turpretī būt ātrākiem par Drive eO PP100, ar kuru 2016.gadā distance tika veikta 8 minūtēs un 57,118 sekundēs.

Raksta foto
Foto: Volkswagen

Par Paikspīkas starptautiskajām kalnā braukšanas sacensībām

Paikspīkas sacensības pirmo reizi norisinājās 1916.gadā un ir vienas no senākajām pasaulē. Toreiz tās vēl noritēja pa grants segumu, taču šobrīd visa distance ir noasfaltēta.

Sacensību starta līnija atrodas 2862 metru augstumā virs jūras līmeņa, bet finišs ir 4302 metru augstumā pēc 156 pagriezieniem un nobrauktiem 19,99 kilometriem.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu