Gulbenes novada ceļos 2018. gada 10. februārī norisināsies aizraujoša cīņa par uzvaru rallijā Sarma 2018.
Rallijs Sarma 2018 sola sen neredzētu cīņu par uzvaru
Interesanti, ka
šogad rallijā Sarma nestartēs neviens no sportistiem, kurš kaut reizi būtu uzvarējis šī klasiskā ziemas rallija kopvērtējumā.
Un tieši tādēļ cīņa būs vēl interesantāka, jo vismaz sešas ekipāžas var pretendēt uz uzvaru rallija kopvērtējumā. Par galveno pretendentu uz uzvaru rallijā Sarma 2018 var uzskatīt Nikolaja Grjazina un Jaroslava Fjodorova ekipāžu ar Škoda Fabia R5 rallija automašīnu, jo pērn viņi rallijā Sarma izcīnīja otro vietu un šogad ir demonstrējuši ļoti labu sniegumu Norvēģijas ziemas rallijos.
Nikolajam Grjazinam šajā rallijā nebūs vienkāršs uzdevums, jo viņam, startējot ar pirmo numuru, nāksies «tīrīt ceļu» un būt ātrākam par ukraini Valeriju Gorbanu, kurš startēs ar BMW-Mini John Cooper Works WRC automobili, kā arī Jāni Berķi un viņa Ford Fiesta R5. Viennozīmīgi šajā cīņā iesaistīsies igauņi - Egons Kaurs ar Ford Fiesta Proto, kurš alkst revanšu pēc neveiksmes čempionāta pirmajā posmā, kā arī Prīts Koiks ar Ford Fiesta Proto un vienmēr ļoti ātrais Rainers Auss ar Volkswagen Polo Proto.
Ļoti interesanta cīņa gaidāma arī aiz pirmā sešinieka, tajā ar līdzīgām Mitsubishi Lancer Evo automašīnām par sekundēm cīnīsies Krievijas rallija čempions Staņislavs Travņikovs, ziemas rallijos īpaši ātrais igaunis Ranno Bundsens un mūsu pašu Edijs Bergmanis, kā arī Emīls Blūms. Šajā cīņa nedrīkstēs aizmirst igauni Allanu Popovu, ERC2 čempionāta bronzas ieguvēju Sergeju Remenniku, kā arī Māri Neikšānu, kurš, atkal startējot dzimtenē, noteikti vēlēsies mēroties spēkos ar jau iepriekš minētajiem sportistiem.
Jāpiebilst, ka pirmajā desmitniekā var ielauzties arī citi, piemēram, Gatis Vecvagars, kurš pēc gada pārtraukuma atkal sēdīsies pie Mitsubishi Mirage stūres. Arī Ronalds Baldiņš ir pietiekami ātrs un spēj pārsteigt.
R2 klasē gaidāms jau gadu ilgas cīņas turpinājums. Pirmkārt,
visi var minēt, cik augstu kopvērtējumā pakāpsies lidojošais Mārtiņš Sesks.
Otrkārt, vai arī šoreiz Seskam izdosies būt pārliecinoši ātrākam un stabilākam par Oliveru Solbergu. Tajā pašā laikā abiem šiem jauniešiem pakausī elpos ne mazāk ātrā igauņu trijotne – Rasmus Ūstulnds, Rolands Poms un Kaspars Kasari.
Interesantai cīņai būs iespējams sekot līdzi LRC5 ieskaitē, kurā jau čempionāta pirmajā posmā ātrumposmu uzvaras līdzvērtīgi dalīja Jānis Vorobjovs, Dmitrijs Gorčakovs, Madis Vanaselja un Lembits Soe. Taču šoreiz viņu cīņu krietni sarežģīs Marko Ringenbergs, kurš ar savu BMW M3 mēdz būt ātrāks pat par daudziem ātrāku klašu dalībniekiem.
Ieskatoties rallijsprinta čempionāta dalībnieku sarakstā, tikai loģiski liekas, ka rallijā Sarma uzvarētu Kaspars Sarma, taču, lai arī nekas neiespējams tas nav, par līderiem tomēr ir jāuzskata vietējie - Mareks Švarcs- Švampāns, kā arī Edgars Piļka un lietuvietis Rokas Steponavičius. Tajā pašā laikā rallijsprinta sezona vēl tikai sāk ieskrieties un iespējams, ka tieši rallijs Sarma 2018 iezīmēs potenciālos čempionāta līderus.
Rallijs Sarma 2018 sāksies ar atklāšanas ceremoniju 9. februāra vakarā Gulbenē,
bet sacensības Gulbenes novada ceļos norisināsies 10. februārī. Uzvarētāji tiks noskaidroti deviņos ātrumposmos, kuru kopēja distance sasniegs 109,94 km, bet kopējā rallija distance nedaudz pārsniegs 390 km.
Plašāku informāciju par naktsmītnēm meklējiet Gulbenes novada tūrisma informācijas vietnē www.visitgulbene.lv Rallija Sarma jaunumiem iespējams sekot līdzi Facebook un Twitter, savukārt rallija gids un cita oficiālā informācija ir atrodama www.autorally.lv.