Indianapolisas ovālu mēdz dēvēt arī par «ķieģeļu pagalmu». Tas tādēļ, ka trase sākotnēji bija ar ķieģeļu klājumu. Šobrīd to klāj gluds asfalts, taču 36 collas (91 cm) plata oriģinālo ķieģeļu josla ir saglabāta. Kopš 1996.gadā šajā trasē aizvadītajās Brickyard 400 sacensībās uzvarēja Deils Džarets (Dale Jarrett) un iedeva buču kādam ķieģelim uz zemes, joslas bučošana ir kļuvusi par tradīciju.
Trase kā automobiļu testa poligons
Pagājušā gadsimta sākumā, 1909.gadā, vairāki Indianapolisas uzņēmēji Karls Fišers, Frenks Vīlers, Džeims Elisons un Artūrs Ņūbijs (Carl Fisher, Frank Wheeler, James Allison un Arthur Newby) apvienoja spēkus un finansiālās iespējas, lai radītu apstākļus, kuros automobiļu ražotājiem būtu iespēja reālā vidē testēt savu izstrādājumu uzlabojumus un nesen dzimusī automobiļu industrija varētu attīstīties. Tāpat šeit tika rīkotas maza mēroga sacīkstes, kurās spēkiem mērojās dažādu izmēru un ražotāju automobiļi. Automobiļu ražotāji toreiz arī cerēja ar šīm sacensībām skatītājiem parādīt savas produkcijas priekšrocības. Pēc pāris gadiem gan trases izveidotāji nolēma šādas sacensības vairs nerīkot, tā vietā reizi gadā noorganizējot vienas un patiesi vērienīgas sacensības. Tā 1911.gadā dzima Indy 500, kā sacensību distance un norises aptuvenais laiks nav mainījies.
Norises vieta - Spīdveja jeb pilsēta bez zirgiem
Indy 500, ko dēvē par lieliskāko izrādi autosportā, tiek aizvadītas Spīdvejā (Speedway). Viens no šīs pilsētas dibinātājiem ir augstāk minētais Karls Fišers. Fišers sapņoja, ka Spīdveja kļūs par pirmo pilsētu bez zirgiem un kurā ielas ir ar cieto segumu. Tāpat viņš bija ieplānojis, ka Spīdvejā būs «kārtīgas mājas» un garāžas, kur novietot auto. Patlaban Spīdvejā, kas ir daļa no Indianapolisas, ir ap 12 000 iedzīvotāju.