Šodienas redaktors:
Gatis Kreceris
Iesūti ziņu!

Strokšs: Uz pasaules rallijkrosa etapu Biķerniekos palicis ļoti maz biļešu

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Edijs Pālens / LETA

Pirms mēneša vidū Biķernieku trasē gaidāmā pasaules rallijkrosa čempionāta posma pārdošanā palicis ļoti maz biļešu, trešdien preses konferencē apgalvoja sacensību galvenais organizators Raimonds Strokšs.

Pasaules čempionāta posms Latvijā pirmoreiz risinājās pērn. Tagad Strokšs pauž, ka šogad rīkošana jau ir daudz vieglāka.

«Esam nesalīdzināmi citādākā situācijā nekā pagājušajā gadā šajā pašā laika periodā. Darbi norit daudz raitāk, cilvēkiem, kuri strādā trasē, to veicot ar lielu azartu un iniciatīvu,» stāstīja «RA Events» direktors, aicinot skatītājus, kas apmeklēs sacensības, iepazīties ar izmaiņām noteikumos, jo šogad būs trīs ieejas. «Kā redzējām pērn, drūzma pie vārtiem bija jau agri no rīta.»

Kā pauda Strokšs, arī šogad biļešu vietas nebūs numurētas, jo pērn pārbaudīts, ka tas problēmas nesagādā, tomēr viņš uzsvēra, ka pārdošanā biļešu palicis ļoti maz.

Gaidāmajās sacensībās Latviju prestižākajā «SuperCar» klasē pārstāvēs Reinis Nitišs un Jānis Baumanis, kamēr Eiropas čempionāta posmā «Super1600» ieskaitē startēs Artis Baumanis, Juris Spīķis, Arnis Odiņš, Mārtiņš Lapiņš un Edijs Ošs.

Kā trešdien pavēstījuši organizatori, «SuperCar» klasē Rīgā brauks 21 sportists. 18 sportistiem, kuri veic visu sezonu, no pazīstamākajiem vārdiem pievienosies Alisters Makrejs no Lielbritānijas, kurš debiju piedzīvoja pagājušajā nedēļas nogalē Francijā, kā arī DTM čempionāta braucējs Niko Millers, kurš būs Nitiša komandas biedrs un arī rallijkrosā startēs otro reizi karjerā.

Tikmēr «Super 1600» klasē pieteikti pat 36 braucēji, kamēr Eiropas čempionāta etapam «SuperCar» klasē pieteikumā ir 32 uzvārdi, kuru vidū ir arī kādreizējais norvēģu rallija braucējs Henings Sūlbergs.

«Ja paskatās uz konkurenci, kas ir pasaules čempionātā, secināms, ka rūpnīcas komandas spērušas lielu soli uz priekšu. Tomēr Francijā parādījām, ka sausos apstākļos varam izbraukt pirmā piecnieka laiku,» trešdien izteicās Jānis Baumanis. «Iekļūt finālā būs daudz grūtāk nekā pērn. Nebūs laika stresot un domāt par to, kas varētu notikt. Vienkārši braukšu un izbaudīšu gonku.»

Šogad STARD komandas pilots Baumanis un Nitišs no EKS vienības tikai pa reizei sasnieguši finālu, tomēr pagājušajā nedēļas nogalē Francijā viņi abi spēja iekļūt pusfinālā.

«No pērnā gada palicis atmiņā vietējo fanu atbalsts,» pauda Nitišs. «Ārpus trases ar Jāni padarām šo sporta veidu populārāko Latvijā. Pašā trasē draugu nav, taču brauciena laikā apskatāmies, kas brauc blakus.»

Pērn Latvijas posmā abi «SuperCar» klasē braucošie latvieši apstājās pusfinālā.

«Šī sezona ir laba, neskatoties uz to, ka Beļģijā bija maza neveiksme. Rīgā būs lielāka atbildība skatītāju un atbalstītāju priekšā,» pauda Artis Baumanis, kurš pašlaik ar komandas biedru Kristiānu Sabo dala vadību Eiropas čempionāta kopvērtējumā. «Rīgas trasē ir visgarākais un sarežģītākais aplis, līdz ar to uzvarēs talantīgākais braucējs.»

Tikmēr Spīķis un Odiņš, kuri šosezon Eiropas čempionātā veic daļēju sezonu, Rīgas sacensības nosauca par svarīgākajām karjerā.

«Šī gonka jāaizvada, cik vien maksimāli labi var. Tas nozīmē arī papildu stresu, jo ārpus Latvijas ir mierīgāk, nav tik liela uzmanība no atbalstītājiem,» teica Spīķis.

«Biķernieku trase ir pilnībā gatava, lai nākamnedēļ veiksmīgi noritētu posms. Pagājušais gads pagāja stresā, darbs tika plānots pa 24 stundām diennaktīm. Šis gads, ja salīdzina ar pērno gadu, ir kā atpūta,» teica Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) valdes priekšsēdētājs Andris Lukstiņš. «Protams, pērn bija kļūdas, nepilnības, pirmā gada problēmas. Šogad kopā ar organizatoriem centāmies tās novērst.»

«Braucējiem dažas līkumu trajektorijas ir pilnveidotas, jūtami uzlabots un padarīts drošāks pirmais līkums. Uzbūvēta jauna pirmās palīdzības sniegšanas māja, ko prasa Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) standarti. Kļuvis ērtāks tehniskais parks. Ziemā trase bija pilnībā pārsegta ar plēvi un ziemu izturēja labi, bet pavasara atkušņi un sasalumi darīja savu. Tāpat kā pērn, arī šogad nebūs putekļi. Ir ievietotas jaunas drenāžas sistēmas, lai nebūtu tādu peļķu kā pērn,» uzskaitīja Lukstiņš, sakot, ka tas viss izdarīts par trases pašas nopelnīto naudu. «Salīdzinot ar pārējām trasēm, šī ir viena no unikālākajām, jo skatītāji atrodas ļoti tuvu trasei.»

Visas aktivitātes Biķerniekos trīs dienu garumā būs iespējams vērot kanālā «Best4Sport», turklāt lielie ekrāni būs izlikti tirdzniecības centros «Spice» un «Alfa».

Pērn Rīgā notikušajā etapā uzvaru guva leģendārais Francijas autosportists Sebastjans Lēbs.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu