Svētdien ar pieciem ātrumposmiem Jūrmalā, Tukuma apkārtnē un Biķernieku trasē noslēdzās Latvijas rallija čempionāta posms Rallijs Latvija, kura izskaņā par uzvarētāju, otro gadu pēc kārtas, kļuva jaunais somu rallija talants Kalle Rovanpere. Otrajā vietā ierindojās Jāņa Vorobjova, bet trešajā – Jāņa Berķa ekipāža.
Kalle Rovanpere aizstāv rallija Latvija uzvarētāja godu
Līdzīgi kā dienu iepriekš, arī šodien Jūrmalā, Tukuma novadā un Biķernieku trasē laika apstākļi bija patīkami saulaini un vasarīgi silti, pat karsti. Rallijs Latvija dalībnieki priekšpusdienā Tukuma novadā divreiz veica 20,06 km garu ātrumposmu, kam sekoja Jūrmalas pilsētas ātrumposmi SS10/11 Jurmala City Special un paralēlais ātrumposms SS12 Bikernieki Parallel Stage – Conti STL, kas notika pa asfaltētiem ceļiem.
Jaudīgākajā pilnpiedziņas automašīnu ieskaites klasē LRČ stabilu un nekļūdīgu sniegumu arī šodien demonstrēja Kalle Rovanpere (Škoda Fabia R5, stūrmanis Risto Pietileinens), kurš saviem konkurentiem neatstāja ne mazāko cerību stariņu. Talantīgais soms uzrādīja ātrāko laiku visus piecos svētdienas ātrumposmos.
«Grunts ātrumposmi bija satriecoši, lai gan tajos bija vairāki izaicinājumi. Man gan asfalta posmi sirdij tuvāki. Pilsētā gan gāja daudz sarežģītāk. Tikai par mata tiesu spējām uzrādīt ātrāko rezultātu. Izdevās izvairīties no lielām kļūdām, tomēr gribējās uzvarēt visus rallija ātrumposmus,» Rallijs Latvija finišā atzīst Kalle Rovanpere.
Ticis galā ar vakardienas tehniskajām problēmām, labāko rezultātu starp latviešiem ar drošu otro vietu sasniedza pieredzējušais Jānis Vorobjovs (Mitsubishi Mirage R5, stūrmanis Ivo Pūķis). Finišā Vorobjovu no Rovanperes šķīra 1 minūte 34,18 sekundes. Uzrādot savu šīs sezonas labāko rezultātu Latvijas rallija čempionāta ietvaros, trešo vietu Rallijs Latvija ieguva Jānis Berķis (Ford Fiesta R5, stūrmanis Edgars Čeporjus).
«Sākumā bija dažas kļūdiņas, bet SS9 nācās samazināt ātrumu un pārstartēt aizdedzes sistēmu, kā rezultātā zaudējām laiku. Kauguros finišā gandrīz iegriezām pa labi pārāk ātri, bet pēdējā ātrumposmā pārkarsa eļļa, tomēr finišs godam sasniegts. Kopumā ļoti labs rallijs! Izbraukājām daudz pa asfaltu, bet arī grants ātrumposmi lieliski. Labas brīvdienas! Kalles vecums nenorāda patieso situāciju. Viņš ir veicis ļoti daudz testu kilometru un ir viens no topošajiem pasaules čempioniem,» finišā stāsta otrās vietas ieguvējs Jānis Vorobjovs.
«Krājām pieredzi. Jūrmalas posmos necentāmies skriet pēc maksimālā rezultāta. Tā vietā pietaupījām riepas. Jau no paša sākuma vajadzēja braukt ātrāk. Tad, kad kārtīgi spiež gāzi grīdā, var pa īstam saprast, kur mēs esam. Mēģināsim nākamo ralliju braukt uz šīs nots un braukt maksimāli ātri jau no pirmajiem metriem. Beigas bija nedaudz samocītas, bet rezultāts bija labs un nebija nekādu lielu problēmu, ja neskaita pāris izslīdēšanas pļaviņā pirmajā dienā. Jāuzslavē Jānis Krastiņš par aizraujošu pēdējo ātrumposmu un intriģējošu sadalījumu pa pāriem,» trešās vietas ieguvējs Jānis Berķis.
Neraugoties uz ne pārāk sekmīgiem grunts seguma ātrumposmiem, pie uzvaras LRČ2 klasē pēc lieliska snieguma asfalta posmos tika jēkabpilietis Reinis Nitišs (Mitsubishi Evo IX), par kura stūrmani šai posmā kļuva Māris Neikšāns. Aiz Nitiša ierindojās Aleksandrs Mihailovs (Mitsubishi Evo X, stūrmanis Normunds Kokins, +1 minūte 16,67 sekundes) un Aleksandrs Gorelovs (Mitsubishi Evo X, stūrmanis Igors Skuridins, +1 minūte 30,33 sekundes).
«Tukumā gāja labi. Pirmajā reizē bija diezgan slidens un nācās attīrīt ceļu no akmeņiem. Otrajā reizē ceļš bija ievērojami tīrāks un ātrumi bija daudz lielāki. Braukšana bija precīzāka, bet šai elementā man vēl ir izaugsmes iespējas. Bija arī nervus kutinošs brīdis, kurā izdevās savākt mašīnu. Ja tāda nebūtu, tas nozīmētu, ka braucam pārāk lēni. Kopumā Rallijs Latvija laikā apguvu ļoti daudz jauna, bet vēl ir jāmācās, it īpaši uz grunts seguma. Centos cīnīties arī ar citu klašu braucējiem un vienmēr interesē arī absolūtā ieskaite!» apmierināts ar uzvaru ir Reinis Nitišs.
LRČ3 ieskaites klasē Mārtiņa Seska vadītajai čempionu ekipāžai (Peugeot 208 R2, stūrmanis Andris Mālnieks), šodien izdevās atgūt vadību un izcīnīt uzvaru pār pirmās dienas līderi Oliveru Sūlbergu (Peugeot 208 R2, stūrmane Veronika Gulbeka Engana). Norvēģis gan nedaudz reabilitējās, uzrādot ātrāko laiku divos noslēdzošajos ātrumposmos. Cīņa par trešo vietu ritēja līdz pašām sacensību beigām starp Daņilu Belokoņu (Ford Fiesta R2T, stūrmanis Toms Freibergs, +1 minūte 50,69 sekundes) un Jonu Pipiru (Ford Fiesta R2T, stūrmanis Aisvids Pauļukens). Pirms pēdējā ātrumposma ekipāžas šķīra 1,81 sekunde, un spēkošanos par sliktu lietuviešiem izšķīra tehnisks automašīnas defekts.
«Sākumā traucēja putekļi, kas iekļuva mašīnas salonā. Otrajā reizē izdevās grants posmu veikt daudz labāk. No rīta vēl nebija īstā pārliecība. Kad ieguvām pārsvaru bija vairāk ko pazaudēt nekā iegūt, tādēļ braucām prātīgi. Nebija jēga trakot, lai gan, ieraugot konkurentu sev blakus, adrenalīns pieaug. Olivers divas reizes riepās iebrauca. Līdz ar to mūsu prātīgā taktika, ja ne rezultātu, tad vismaz mašīnas kopējā izskatā ir attaisnojusies. Bija lietas, ko pats neizdarīju kā nākas, bija lietas, ko tehniski vēl varam pieslīpēt. No šī rallija varam daudz ko paņemt, lai mācītos un papildinātu savas zināšanas,» svētdienas pievakarē atzina liepājnieks Mārtiņš Sesks.
RK1 ieskaites klasē pirmās dienas līderis Ričards Vīksna (Honda Civic Type-R, stūrmanis Dzintars Ermansons) izstājās radiatora defekta dēļ. Tas pavēra ceļu pretim uzvarai Arvja Vecvagara / Ginta Gaiķa ekipāžai (Renault Clio). RK2 ieskaitē uzvaru noturēja Edgars Balodis / Inese Akmentiņa (Mitsubishi Evo VIII).
Latvijas rallija čempionāta komandu vērtējumā visvairāk punktu ieguva Vorobjovs Racing (37), kam seko Neiksans Rally Sport (27) un TGS Worldwide (25).
Kalle Rovanpere pie panākuma tika ne tikai Latvijas Rallija čempionāta posmā, bet nodrošināja uzvaru arī FIA Baltijas rallija trofejas sezonas trešā posma ieskaitē, kurā piedalījās arī viņa tuvākie sekotāji Jānis Vorobjovs un Jānis Berķis. FIA Baltijas rallija trofejas divi noslēdzošie posmi tiks aizvadīti Lietuvā - Lakes Rally Rokiškis no 3. līdz 5. augustam un DHL Rally Elektrėnai no 8. līdz 9. septembrim.
Stabilu un prognozējamu sniegumu svētdien demonstrēja Historic Rally Latvija sporta režīma vadošās ekipāžas. Ivars Velme (Audi Quattro A2, stūrmanis Andris Velme) izcīnīja uzvaras visos šodien notikušajos ātrumposmos, palielinot savu pārsvaru līdz 4 minūtēm 34,50 sekundēm. «Labākais no pārējiem» dalībniekiem līdz pat pēdējam ātrumposmam bija igauņu braucējs Karls Martins Volvers (Fiat 124 B, stūrmanis Ralfs Igaveņš), tomēr tehnikas defekts viņus pievīla noslēdzošajā Biķernieku trases paralēlajā ātrumposmā, kas ļāva otrajā vietā sacensības noslēgt pagājušā gada uzvarētājam Alari Sillastem (AZLK 2140, stūrmanis Arvo Līmans). Uz trešo vietu pakāpās Gintars Ozoliņš (Toyota Corolla, stūrmanis Kārlis Roziņš).
«Par galveno problēmu kļuva izsista savirze, dodoties uz Jūrmalas ātrumposmiem. Pirms tam Tukuma pusē sanāca mazliet izbraukt ārpus trases, bet nekas nopietns. Turpinājām cīņu un veiksmīgi sasniedzām finišu,» apmierināts Historic Rally Latvija finišā ir Ivars Velme.
Šodien norisinājās arī Minirallijs Latvija sacensības, kurās kopumā piedalījās 50 ekipāžas. Minirallijs Latvija dalībniekiem šodien bija jāveic četri ātrumposmi Biķernieku trasē, kā arī noslēdzošais posms Jūrmalā, noskaidrojot uzvarētājus sešās kategorijās. Labāko rezultātu kopējā ieskaitē uzrādīja Valta Zvaigznes / Mārtiņa Ozoliņa ekipāža ar Subaru Impreza.