Šodienas redaktors:
Gatis Kreceris

Vasaras saulē par Rallijs Latvija pirmās dienas līderi kļūst Kalle Rovanpere

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Raimonds Volonts, www.volontsphotography.com

Sestdien, ar pilsētas ātrumposmu Jūrmalā, asfalta līkločiem Biķernieku trasē, un grunts ceļu pārbaudījumiem Ropažu un Ogres novadā, sākās Latvijas rallija čempionāta ceturtais posms Rallijs Latvija. Uzturot augstu latiņu gan uz asfalta, gan grunts seguma, kā arī noturot pārsvaru Ķemeros, ātrāko laiku sestdien sasniedza somu talants Kalle Rovanpere. Otrajā pozīcijā latviešu rallija meistars Jānis Vorobjovs (44,83 sekundes aiz līdera), bet trešajā – minūti un 10,11 sekundes aiz Rovanperes ierindojas Jānis Berķis. Rallijs Latvija noslēgsies svētdien, kad Kauguros, Tukuma apkārtnē un Biķernieku trasē notiks vēl pieci ātrumposmi.

Vasarai šogad neraksturīgi siltos un saulainos laika apstākļos Jūrmalā, Biķernieku trasē, Ropažos un Vatrānē uz Rallijs Latvija sestdienas notikumiem bija ieradies prāvs skatītāju pulks, lai vērotu cīņas par Latvijas rallija čempionāta ceturtā posma uzvarētāju godu LRČ, LRČ2, LRČ3, RK1 un RK2 klasēs.

Jaudīgākajā pilnpiedziņas automašīnu ieskaites klasē LRČ šodien lielisku un stabilu sniegumu demonstrēja 16 gadus jaunais Kalle Rovanpere (Škoda Fabia R5, stūrmanis Risto Pietileinens). Jāņa Vorobjova ekipāža (Mitsubishi Mirage R5, stūrmanis Artūrs Žeibe) turēja Rovanperes tempu grunts ātrumposmos, tomēr dzinēja un ātrumkārbas problēmas lika dienu noslēgt otrajā vietā. Izvairoties no nopietnām problēmām, un demonstrējot lielisku sniegumu asfalta seguma ātrumposmos, pirmo dienu trešajā pozīcijā noslēdza Jānis Berķis (Ford Fiesta R5, stūrmanis Edgars Čeporjus).

«Ar savu sniegumu šodien varu justies apmierināts. Nebiju gaidījis, ka Jānis Vorobjovs uz grunts seguma būs tik ātrs. Pašam, braucot pirmajam, sanāca diezgan daudz slīdēt. Dienas beigās man izdevās izbraukt bez kļūdām un palielināt savu pārsvaru. Tagad jāgatavojas rītdienai un jācenšas nosargāt iegūtais pārsvars,» finišā pauda Kalle Rovanpere.

«Šodien gāja patiesi karsti. Iepriekšējā nakts bija negulēta, jo nācās risināt problēmas ar dzinēju. Jāizsaka liela pateicība komandas mehāniķiem, kuri spēja atrast nepieciešamās rezerves daļas un savest mašīnu kārtībā līdz rallija startam,» pirmās dienas pārdzīvojumos dalās Jānis Vorobjovs.

LRČ2 ieskaites klasē šobrīd līderpozīcijā izvirzījusies pasaules rallijkrosa čempionāta dalībnieka Reiņa Nitiša ekipāža (Mitsubishi Evo IX, stūrmanis Māris Neikšāns), kuram izdevies iekrāt vienas minūtes un 4,60 sekunžu pārsvaru pār otrajā pozīcijā esošo Aleksandru Mihailovu (Mitsubishi Evo X, stūrmanis Normunds Kokins), kura auto vairākkārt pievīla ātrumkārba. Trešajā pozīcijā lietuvietis Lins Vasks (Mitsubishi Evo IX, stūrmanis Laurins Paskevičs, +1 min 6,03 sek).

«Jau ceturtdien treniņos sāku justies kā mājās. Pamazām piešāvos un pirmajā dopā pamatīgi iekarsu. Māris gan vairākkārt nebija apmierināts un mēdza uzbļaut, bet ar katru ātrumposmu mans ātrums un pārliecība auga. Uz grunts gan vairākkārt braucu pārāk ātri un reizumis tikai nedaudz trūka, lai nobrauktu no trases. Atgriešanās Biķerniekos neizdevās kā cerēts, tomēr rezultāti liecināja par pretējo, bet otrajā mēģinājumā jau viss bija kārtībā. Jūtos lieliski un viss šeit patīk! Rīt jādod vairāk «gāze»!» Reinis Nitišs komentē savu pieredzi rallija sacensībās.

LRČ3 ieskaites klasē cīņa par vadību šoreiz izvērtās starp diviem jaunās paaudzes talantiem. Mārtiņa Seska ekipāža (Peugeot 208 R2, stūrmanis Andris Mālnieks) apskādēja savu mašīnu dienas noslēdzošajā posmā Jūrmalā, kas ļāva ar 0,39 sekunžu pārsvaru par pirmās dienas līderi kļūt leģendārā Petera Sūlberga 15 gadus jaunajam dēlam Oliveram (Peugeot 208 R2, stūrmane Veronika Gulbeka Engana). Pamatīga spēkošanās arī par trešo vietu starp Jonu Pipiru (Ford Fiesta R2, stūrmanis Aisvids Pauļukens) un Daņilu Belokoņu (Ford Fiesta R2, stūrmanis Toms Freibergs), kurus šķir 1,59 sekundes.

«Iesākām diezgan prātīgi. Negribēju dienu uzsākt ar problēmām. Jutāmies labi un Biķerniekos arī sanāca nedaudz palēkāt. Pirmajā ātrumposmā kļūdījāmies ar spiedienu riepās, līdz ar to braukšana vismaz pusi no ātrumposma bija sarežģīta. Ķemeros mums bija kļūda stenogrammā, līdz ar to līkumā iebraucām nepiemērotā ātrumā un trāpījām pa riepām, nolaužot buferi. Par laimi, izdevās izvairīties no betona staba, kas varēja pielikt rallijam punktu,» dienas finišā atzina Mārtiņš Sesks.

Vienlaicīgi sportisti sacenšas par FIA Baltijas rallija trofejas trešā posma uzvarētāju titulu. Piedaloties visiem vadošajiem braucējiem, arī šajā ieskaitē par līderi pēc pirmās dienas kļuvusi Kalles Rovanperes ekipāža, kuri iepriekšējā posmā Talsos izcīnīja otro vietu.

Tikmēr RK1 klases līderpozīcijā dienas izskaņā ierindojās Ričarda Vīksnas / Dzintara Ermansona (Honda Civic Type-R) ekipāža, bet RK2 vadību, neraugoties uz uztriekšanos garām lidojošam stārķim, ieņem Edgars Balodis / Inese Akmentiņa (Mitsubishi Evo VIII).

Dinamiskas un aizraujoša izvērtās pirmā sacensību diena Historic Rally Latvija startējošajām ekipāžām. Jau ar pirmajiem ātrumposmiem līderpozīcijā izvirzījās Ivars Velme (stūrmanis Andris Velme), kurš rallijā startē ar leģendāro Audi Quattro A2. Otrajā vietā igauņu braucējs Karls Martins Volvers (Fiat 124 B, stūrmanis Ralfs Igaveņš). Visas dienas garumā aizraujoša cīņa par trešo pozīciju starp Māri Egli (Audi 80, stūrmanis Aldis Egle) un pagājušā gada uzvarētāju Alari Sillasti (AZLK 2140, stūrmanis Arvo Līmans) ātrāki, vismaz pagaidām, ir igauņi.

Bez jau pieminētajām sacensībām šodien norisinājās arī Rallijsprints Latvija, kurās dalībnieki veica septiņus ātrumposmus. Kopumā 20 ekipāžas sestdienas laikā noskaidroja uzvarētājus piecās ieskaites klasēs. Absolūtajā vērtējumā labākais rezultāts Emīlam Blūmam (Mitsubishi Evo VI, stūrmanis Didzis Eglītis), kas sasniegts neraugoties uz Biķernieku trasē pārdurto riepu.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu