Latvijas spīdveja izlase otrdien dramatiskā cīņā pārbraucienā pārvarēja Pasaules kausa pusfinālu, otro reizi vēsturē iekļūstot starp sešām spēcīgākajām pasaules valstsvienībām.
Latvijas spīdveja izlase otro reizi vēsturē pārvar Pasaules kausa pusfinālu
Zviedrijas pilsētā Vestervīkā notikušajās sacensībās Latvija ļoti spēcīgā konkurencē sākotnēji dalīja trešo vietu ar Dāniju, bet pēc tam uzvarēja pārbraucienā un jau piektdien piedalīsies tā sauktajā «race-off» kārtā, kurā ar Austrāliju, ASV un Krieviju cīnīsies par pēdējo ceļazīmi uz sacensību finālu.
Aizvadītajās sacensībās uzvaru ar 37 punktiem guva Zviedrija, 30 punktus savāca Krievija, bet Latvijai un Dānijai bija pa 28 punktiem.
Pusfināla uzvarētāja Zviedrija automātiski iekļuva finālā, bet otrā un trešā vieta piedalīsies «race-off» kārtā. Finālā, kas notiks sestdien, vietu šobrīd bez Zviedrijas garantējusi arī Lielbritānija un Polija.
«Race-off» kārta un fināls notiks Polijas pilsētā Lešno.
Latvijas izlase «race-off» kārtai kvalificējusies otro reizi vēsturē, jo iepriekšējo reizi starp sešām spēcīgākajām pasaules izlasēm iekļuva arī 2013.gadā.
Zīmīgi, ka vēl tikai otrdien tika paziņots, ka Latvijas spīdveju piemeklējušas lielas finansiālās problēmas un sportistiem jau šomēnes varētu rasties problēmas ar piedalīšanos sacensībās.
Aizvadītajās sacensībās lielisku sniegumu nodemonstrēja 15 punktus savākušais Andžejs Ļebedevs, turklāt viņš bija rezultatīvākais no visiem sportistiem.
Vēl Latvijas izlasē piecus punktus atveda Ķasts Puodžuks, bet pa četriem - Maksims Bogdanovs un jaunais Jevgēņijs Kostigovs.
Latvija otrdienas sacensības iesāka veiksmīgi - pirmajā braucienā Ļebedevs guva trešo vietu, otrajā braucienā Bogdanovs, kurš iepriekš ilgstoši braucis Zviedrijas čempionātā, uzvarēja, bet trešajā braucienā Puodžuks guva otro vietu. Līdz ar to Latvija tobrīd bija guvusi sešus punktus un kopā ar Krieviju dalīja līderpozīciju.
Savukārt ceturtajā braucienā arī jaunais Kostigovs nepalika kaunā un finišēja trešais, līdz ar to pēc pirmā apļa ar septiņiem punktiem vadību dalīja Zviedrija un Latvija.
Piektajā braucienā Bogdanovs pēc starta bija otrais, bet noslēgumā finišēja trešais, kamēr nākamajā Ļebedevs ilgstoši bija pēdējais, tomēr noslēdzošajā aplī veica vienu apdzīšanu. Kostigovs savā braucienā lielā cīņā uz brīdi bija pat otrais, bet finišēja trešais un tobrīd Latvija jau par trim punktiem bija priekšā pēdējā pozīcijā esošajai Dānijai.
Tikmēr astotajā braucienā Poudžuks pēc starta bija pēdējais, tomēr zviedra Frēdrika Lindgrēna kritiens to apturēja. Atkārtotajā startā Latvijas sportists uz brīdi bija otrais, bet beigās palika trešais. Pēc diviem apļiem līdere ar 14 punktiem bija Krievija, bet Latvijai bija 11 punkti un trešā vieta.
Ļoti neveiksmīgs Latvijai bija trešais sacensību aplis - Puodžuks no pirmā celiņa savā braucienā bija pēdējais un arī Latvija kopvērtējumā atkrita uz ceturto pozīciju, turklāt pēc tam pēdējais palika arī Kostigovs. Neveiksmju sēriju pārtrauca Ļebedevs, gūstot pārliecinošu uzvaru no pirmā celiņa, turklāt jau šajā brīdī Latvija bija izpildījusi minimālo uzdevumu un izcīnījusi vismaz 14 punktus, kas garantēja vietu pusfinālā arī nākamā gada sacensībās.
Savukārt 12.braucienā Bogdanovs, neskatoties uz labu startu, palika pēdējais un izstājās. Tobrīd Latvija no tuvākajām konkurentēm atpalika par 5-6 punktiem.
13.braucienā Puodžuks no starta aizbrauca kā līderis, tomēr konkurenti ātri viņu apsteidza un noslēgumā Latvijas sportists pat piedzīvoja kritienu. Savukārt nākamajā braucienā Latvija izmantoja džokera iespēju un Ļebedevs ar lielisku startu no ceturtā celiņa guva uzvaru, gandrīz kopvērtējumā panākot visus konkurentus, jo šis džokera brauciens deva dubultu punktu skaitu.
15.braucienā Bogdanovs palika pēdējais, bet nākamajā Ļebedevs ar lielisku braucienu bija otrais un kopvērtējumā Latvija panāca Dāniju.
17.braucienā Ļebedevs pēc starta bija pēdējais, tomēr atkal brauca lieliski un pakāpās līdz otrajai pozīcijai, turklāt Dānija palika pēdējā. Tomēr nākamajā braucienā Bogdanovs, kaut pēc starta pat bija vadībā, ātri atkrita uz pēdējo pozīciju un atkal Latvijai ar Dāniju bija vienāds punktu skaits.
Priekšpēdējā braucienā Puodžuks guva otro vietu un Latvija bija punktu priekšā Dānijai. Pēdējā braucienā dānis Mihaels Jepsens Jensens startēja no pirmā celiņa, bet Kostigovs no trešā. Dānis ātri izvirzījās vadībā, tomēr jaunais Kostigovs brauca lieliski un bija otrais, turklāt pat reāli apdraudēja viņa vadību.
Līdz ar to pēc 20 braucieniem Latvijai ar Dāniju bija vienāds punktu skaits un trešās vietas ieguvēju vajadzēja noskaidrot pārbraucienā, kurā Ļebedevs jau no starta pārņēma vadību. Kaut otrajā aplī pretinieks Nilss Kristians Īversens viņam pat piebrauca blakus, tomēr Latvijas sportists bija pārliecinošs un pēdējo taisni jau varēja veikt ar gaisā paceltu roku, bet pēc tam komandas biedri viņu meta gaisā.
Aizvadītajās sacensībās no pārējiem sportistiem labākais ar 12 punktiem bija Krievijas izlasē braucošais Grigorijs Laguta, bet 11 punktus savāca zviedrs Antoniu Lindbeks.
Jau vēstīts, ka Pasaules kausa kvalifikācijas sacensības pirms pusotras nedēļas notika Biķernieku trekā Rīgā, Latvijai izcīnot pārliecinošu panākumu, aiz sevis atstājot Franciju, Vāciju un Itāliju.
Otrajā pusfinālā triumfēja Lielbritānija, kurai sekoja Austrālija, bet šīm divām valstīm tālu aiz muguras sekoja ASV un Čehija.
Kā zināms, biedrībai «Speedway Grand Prix of Latvia», kas uztur Latvijas spīdveju, pieaug parādsaistības, kas sasniegušas 55 000 eiro un pat ir apdraudēta sportistu dalība sacensībās jūlijā, aģentūrai LETA pastāstīja biedrības vadītājs Valērijs Šidlovskis.
Otrdien Daugavpils domes priekšsēdētāja pirmais vietnieks Rihards Eigims («Mūsu partija»), kura pārziņā ir sporta joma, tikās ar Satiksmes ministrijas un «Latvijas Dzelzceļa» pārstāvjiem, lai pārrunātu finansējuma piesaistes iespējas. Finansiālas problēmas Latvijas spīdvejam radās, kad pirms trim gadiem to pārtraucis finansēt uzņēmums «LDz Cargo».
Šidlovskis pastāstīja, ka stadiona, tehniskā parka un komandu uzturēšana gadā izmaksā 650 000 - 700 000 eiro. Pašvaldība piešķir 250 000 eiro gadā, bet atlikušo summu nodrošina sponsori un ienākumi no biļešu tirdzniecības, bet visus izdevumus segt neesot iespējams. Vislielākie parādi esot sportistiem nesamaksātās algas.