Šodienas redaktors:
Gatis Kreceris

Pirmais latvietis ceļā uz Lemānu

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: ARC Bratislava

17. jūnijā Francijas pilsētā Lemānā 85. reizi startēs leģendārās 24 stundu izturības sacensības. Pirmo reizi dalībnieku sarakstā redzēsim arī Latvijas karogu, kura krāsas pārstāvēs daugavpilietis Konstantīns Calko.

23 gadus jaunais Calko aktīvajā autosportā pavadījis jau 15 gadus, un viņa karjeras mērķis allaž bijis starts Lemānas 24 stundu sacensībās. 2016. gada sezonā daugavpilietis piedalījās izturības čempionātā Asian Le Mans Series, kur ar labo sniegumu LMP3 prototipu ieskaitē palīdzēja slovāku komandai ARC Bratislava izcīnīt iespēju piedalīties Lemānas 24 stundu sacensībās.

Ņemot vērā lielo interesentu skaitu un unikālo sacensību specifiku, lai startētu Lemānā, pilotiem ir nepieciešama īpaša licence. «Jau pavasarī kopā ar komandas biedriem devāmies uz Franciju, kur veselu dienu pavadījām ACO (Automobile Club Ouest - lielākais autoklubs Francijā, Lemānas sacensību rīkotājs) sacīkšu simulatorā, kurā tika imitēta Lemānas trase dažādos apstākļos – nakts, lietus, saule,» ceļu uz Lemānu raksturo Konstantīns Calko. «Jau šonedēļ mums priekšā būs pirmais īstais pārbaudījums – oficiālās testu dienas Lemānas trasē, kuru laikā jāveic vismaz 10 apļu sacīkšu režīmā, un tikai tad iespējams saņemt licenci startam sacensībās! 10 apļi varbūt nešķiet daudz, taču jāņem vērā, ka testos jāpiedalās visiem trim pilotiem un vienlaicīgi jāpārbauda gan tehnikas sagatavotība, gan komandas sadarbība. Diena paskries ļoti ātri, bet ceru gūt pietiekamu pieredzi, lai jau 17. jūnijā būtu gatavs pilnvērtīgam startam Lemānā!»

Pirms nozīmīgā starta ARC Bratislava iegādājusies jaunu LMP2 ieskaites prototipu Ligier LS P217 un jau veikusi vairākas testu dienas Moncā un Slovakia Ring trasē.

«LMP2 prototipam ir aptuveni 600 zirgspēkus jaudīgs dzinējs, un taisnēs tā maksimālais ātrums pārsniedz 300 km/h. Paātrinājums, bremzēšana un aerodinamika šeit jau ir ekstrēmā līmenī. Ātrākos līkumus trasē varam veikt pat ar 270 km/h lielu ātrumu, savukārt apstāties no maksimālā ātruma vien dažos desmitos metru,» stāsta Calko, atzīmējot, ka šādas pārslodzes prasa ļoti spēcīgu fizisko un psiholoģisko sagatavotību.

Raksta foto
Foto: ARC Bratislava

«Šā mērķa vārdā ar ģimenes atbalstu esmu strādājis jau kopš kartinga laikiem. Neatlaidīga koncentrēšanās uz Lemānas 24 stundu sacensībām beidzot ir nesusi gaidītos augļus, un man ir prieks un lepnums, ka varēšu būt pirmais, kurš pārstāvēs Latvijas karoga krāsas šajās leģendārajās sacīkstēs. Priekšā ir nezināms un ļoti sarežģīts ceļš, taču ceru, ka spēsim cīnīties ar daudz pieredzējušākām komandām!»

LMP2 prototipu kategorija ir otra ātrākā Lemānas sacensībām, sekojot LMP1 ieskaitei, kurā sacenšas Porsche un Toyota rūpnīcas un viena privātā komanda. LMP2 ieskaitē šogad startēs 25 spēkrati, kuru tehniskie parametri ir strikti standartizēti, nodrošinot aizraujošu cīņu tieši pilotu starpā, nevis uzvarot tehniskajam pārākumam. Calko komandas biedri nozīmīgajā startā būs ARC Bratislava komandas īpašnieks Miroslavs Knopka, kuram šīs būs jau trešās Lemānas sacensības, kā arī jaunais nīderlandietis Riks Breukers, kurš startē arī Lamborghini Super Trofeo čempionātā.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu