Šodienas redaktors:
Gatis Kreceris

Audi: nākotne varētu būt elektriski rallijkrosa auto ar 800 ZS

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: www.fiaworldrallycross.com

Pagājušā gadsimta astoņdesmito gadu sākumā Audi ar revolucionāru jaunumu, proti, quattro pilnpiedziņas sistēmu, pieslēdzās pasaules rallija čempionātam un jau no pirmajiem rallijiem bija grūti panākams konkurents. Dažus gadus pēc sākotnējiem panākumiem Audi Sport uzkonstruēja vairāk nekā 500 zirgspēkus spēcīgo Sport Quattro S1, kurš rallija trasēs burtiski lidoja, ne brauca. Tad Audi guva līdz šim nepārspētus panākumus ar dīzeļprototipiem dažādās izturības sacensībās, tostarp 24 stundas ilgajos braucienos Lemānā. Un tagad šķiet, ka Audi ir padomā savu vārdu saistīt ar elektromobiļiem autosportā.

Tagad šķiet, ka Audi vēlas pārbaudīt, kas varētu sanākt no idejas par elektrisku rallija auto. Drīzāk gan elektrisku rallijkrosa auto, kas elektromotoriem raksturīgās griezes momenta līknes dēļ Audi motoru sporta aktivitāšu vadītājam Volfgangam Dirheimeram šķietot perspektīva ar intriģējošu iznākuma potenciālu. Par to raksta Electrek.co.

«Pastāv liela iespēja, ka nākotnē

rallijkrosā brauks elektriskas mašīnas ar ļoti augstiem jaudas rādītājiem - apmēram 800 zirgspēkiem.

Rallijkrosam raksturīgi sacensību distances garumi, ko bez grūtībām var nobraukt ar bateriju enerģijas rezervēm,» Dirheimers sacījis britu izdevumam Autocar.

Pagājušā gada oktobrī Red Bull atklāja plānus paralēli pašreizējām aktivitātēm rallijkrosā no 2018.gada iesaistīties arī sacensībās ar elektromobiļiem. Par E/RACING nodēvētam elektroauto rallijkrosa sacīkšu seriālam staru zaļo gaismu oficiāli paredzēts dot šā gada 31.oktobrī Lasvegasā.

Volkswagen un Audi ir pametuši attiecīgi WRC un izturības sacensības LMP1 prototipu klasē, tomēr Volkswagen grupas pārstāvis Jirgens Štakmans Autocar sacījis, ka kompānija uzmanīgi notikumu attīstību elektriskajos motoru sportos.

«Mūsu rallija komanda pārspēja pat visoptimistiskākās cerības, tāpēc pieņēmām lēmumu pievērsties mašīnu gatavošanai klientiem. Tuvākajos gados

redzēsim, kā viss attīstās, taču, manuprāt, elektriskajiem sporta veidiem piemīt interesants potenciāls.

Tā ir jauna arēna, kas varētu pavērt plašas iespējas, taču vēl ir par agru kaut ko prognozēt,» - tā Štakmans.

Tā ka pagaidām nekādu konkrētu plānu nav, taču Audi aktivitātes sērijveida auto ražošanā liecina par augošu interesi attīstīt elektrotehnoloģijas, un motoru sports vienmēr ir bijis spēcīgs progresa virzītājs.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu