Šodienas redaktors:
Gatis Kreceris
Iesūti ziņu!

Pilnpiedziņa un stūrēšana ar visiem riteņiem jeb kāda varētu būt F-1 nākotne

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Renault

Šanhajas automobiļu izstādē Renault prezentēja savu vīziju par to, kāds varētu būt un kā izskatīties Formula-1 bolīds pēc 10 gadiem.

Renault, kam ir 40 gadu pieredze Formula-1 pasaulē, ar konceptuālo R.S. 2027 Vision iztēlojas, ka nākamajos desmit gados, tas ir, līdz 2027.gadam, formulas kļūs aizvien elektriskākas, bet sacensības aizraujošākas un pilotiem drošākas.

Ja palasa, ko Renault dizaineri un radošie prāti ir izdomājuši, rodas aizdomas, ka viņiem piemīt gaišreģu spējas. Piemēram, caurspīdīgu polikarbonāta kupolu virs kokpita ir nolemts ieviest un tas varētu notikt jau nākamgad. Par citiem izdomātajiem jaunievedumiem gan nevaram būt droši, un to, vai tādi parādīsies F-1 pasaulē, rādīs laiks.

Ļaujoties domas lidojumam, Renault paredz, ka R.S. 2027 Vision pilota aizsargķivere būs caurspīdīga, lai F-1 faniem būtu iespēja vērot savus elkus cīņas karstumā.

Bolīdi kļūs par vizuālu šovu ar aktīviem aerodinamikas elementiem, piemēram, izbīdāmu antispārnu un riteņos iestrādātiem aktīvajiem LED gaismekļiem.

Sacensības būs drošākas ne tikai uzstādītā kupola dēļ, bet arī tādēļ, ka avārijas gadījumā varēs ieslēgt autonomās braukšanas režīmu.

Būs intensīvāka savstarpējā mijiedarbība starp bolīdiem un ciešāka saikne ar skatītājiem, kuri jebkurā brīdī varēs sekot jebkuras formulas telemetrijas datiem.

Kas zina, varbūt piepildīsies arī Renault minējums, ka F-1 ienāks pilnpiedziņa, visu riteņu stūrēšana un baterijas ar krietni vien lielāku energoietilpību nekā šobrīd.

Vides draugiem patiks, ka Renault paredz formulu efektivitātes pieaugumu. Tas dos iespēju 10 gadu laikā degvielas tvertni samazināt uz pusi, kā arī ieviest elektrisku braukšanu, piemēram, boksu zonā.

Raksta foto
Foto: Renault
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu