Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Rīgā viesojas trīsreiz Atlantijas okeānu šķērsojis tālburātājs Ari Husela

Ari Huselu FOTO: APPC publicitātes foto

Latvijā vadošais automātisko degvielas uzpildes staciju tīkls Neste burāšanas entuziastiem piedāvāja ekskluzīvu iespēju klātienē satikt titulēto somu burātāju Ari Huselu (Ari Huusela). Viņa sasniegumu sarakstā ir izaicinošākās burāšanas distances – ar Classe Mini un Class 40 buru laivām viņš ir trīsreiz vienatnē šķērsojis Atlantijas okeānu, tostarp 2014. gadā, pasaulslavenajā regatē Route du Rhum, finišējot 9.vietā un kļūstot par pirmo burātāju no Ziemeļvalstīm, kurš pieveicis šo distanci. Leģendārajā Route du Rhum Neste korporācija bija A.Huselas ģenerālsponsors.

A.Husela, komerciālo lidmašīnu pilots, ir burātājs ar teju 30 gadu pieredzi un pievarētiem 42 000 jūras jūdžu, lielākoties vienatnē. Tālajā 1997. gadā Husela pirmo reizi šķērsoja Atlantijas okeānu solo burāšanas sacīkstēs. Toreiz, pieredzējis visu šā sporta veida skarbumu, smago cīņu ar okeānu un trīs nedēļas bez mūsdienās pašsaprotamajiem saziņas līdzekļiem, A.Husela apsolīja vairs nekad to neatkārtot.

«Katrs šāda mēroga burājums ir pilnīgi neparedzams, laikapstākļi un okeāns mēdz būt ļoti nežēlīgi. Startiem kā Route du Rhum mēs gatavojamies gadiem, un joprojām nevaram paredzēt, vai šo distanci finišēsim. Puse no laivām nefinišē. Lielais risks ir arī viens no iemesliem, kādēļ burātājiem ir grūti atrast sponsorus un apdrošinātājus,» atklāj A.Husela.

Tomēr drīz A.Husela atkal piedalījās transatlantiskajās sacensībās 2007. gadā ar Classe Mini buru laivu. Savukārt trešajā reizē Husela okeānā devās jau ar lielāku, iespaidīgāku Classe 40 laivu – tas bija leģendārajā Route du Rhum, kuru viņš pievarēja pirmais no Ziemeļvalstīm. Arī pēc šiem sasniegumiem Ari nedomā apstāties. Jautāts, kas liek viņam doties okeānā vienam pašam, bez asistēšanas vēl un vēl, pieredzējušais burātājs nevar atbildēt.

«Droši vien tā ir gandarījuma sajūta, kad esi atkal sevi pārvarējis. Burātājam vienmēr jābūt soli priekšā sev pašam, vienmēr jāpārspēj pašam sevi. Lielākā daļa darba, 80%, tiek paveikti vēl pirms starta, gatavojot laivu un pašam sevi gan morāli, gan fiziski. Tomēr arī okeānā ir jābūt nepārtraukti modram. Pat miegu mēs mākam organizēt 15-40 min garos laika sprīžos, jo vairāk nevaram atļauties,» stāsta A.Husela.

A.Huselas nākamais mērķis ir doties pāri okeānam ar Imoca60 klases laivu, un to viņš plāno īstenot nākamajā Route du Rhum 2018. gadā. Sev laivu A.Husela jau ir noskatījis, tagad tikai jāgaida, kad tā sveika un vesela atgriezīsies no sešu nedēļu ilgā burājuma apkārt pasaulei.

«Neste atbalsta līdzīgi domājošus cilvēkus un organizācijas. Tāpat kā Ari zinām, ka ceļš tiem, kas to iet pirmie, nav viegls, taču sajūta, sasniedzot to, par ko citi nebija uzdrošinājušies pat sapņot, ir neaprakstāma. Mūs vieno vēlme būt pirmajiem. Esam priecīgi, ka šodien Latvijas burāšanas entuziastiem bija iespēja satikt pieredzējušo sportistu un iedvesmoties. Iespējams, pavisam drīz kāds varētu kļūt arī par pirmo burātāju no Baltijas valstīm, kas šķērsos Atlantijas okeānu,» novēl Artu Airiainen, SIA Neste Latvija ģenerāldirektors.

Uz augšu
Back