Jaunuzbūvētā Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Biķernieku kompleksās sporta bāzes (BKSB) rallijkrosa trase ir aizraujoša un tajā nav tādas vietas, kur braucējs varētu atpūsties, atklāja latviešu pilots Jānis Baumanis.
Baumanis: Biķerniekos nav vietas, kur braucējs varētu atpūsties
Aizvadītajā nedēļas nogalē jaunajā trasē notika pirmās sacensības, sportistiem aizvadot Ziemeļeiropas zonas (NEZ) rallijkrosa čempionāta otro posmu.
«Bija ļoti neveiksmīga diena, tehniskas problēmas vajāja jau no pirmajiem braucieniem. Pirms kvalifikācijas otrā brauciena, braucot ārā no treniņu zonas, nestrādāja sajūgs. Tā nebūtu pati lielākā bēda, ka sajūgs ir beigts, startēt jau var, lai turpinātu braukt, nav nepieciešams sajūgs. Taču, iebraucot starta zonā un pārbaudot bremzes, sapratu, ka nestrādā aizmugurējās bremzes,» kvalifikācijas sacensības komentēja Baumanis.
Kvalifikācijas pirmajā braucienā Baumanis uzrādīja sesto ātrāko laiku, bet tehnisku ķibeļu dēļ nākamajos divos nepiedalījās. Pusfinālā viņam izdevās finišēt trešajā pozīcijā un iekļūt finālā, taču bremžu sistēmas problēmas liedza aizvadīt izšķirošās sacīkstes par uzvarētāja titulu.
Finālā uzvarēja soms Joni-Peka Rajala, atstājot aiz sevis Reini Nitišu, kurš startā bija pirmais, bet trešajā aplī zaudēja līderpozīciju.
«Prieks par Reini, ka viņa mašīnai nebija tehnisku problēmu. Viņš varēja parādīt latviešu līdzjutējiem, kas ir «Supercar» klases mašīna, kādas varētu būt līdzīgas pasaules čempionātā. Protams, pasaules čempionātā mašīnas ir konkurētspējīgākas, ātrākas un kvalitatīvākas, kā arī tik bieži nav tehnisku problēmu kā NEZ čempionāta līmenī,» teica Baumanis.
Oktobra sākumā Biķerniekos pirmoreiz Latvijā risināsies pasaules čempionāta posms rallijkrosā. Oficiālā trases atklāšana notika ceturtdien, bet nedēļas nogalē sportisti varēja izbaudīt trasi jau sacensību režīmā.
«Jaunā trase ļoti patīk. Jau ceturtdien, kad pirmo reizi braucu,
no pirmajiem apļiem sapratu, ka trase patīk un visu laiku tajā jāstrādā.
Nav tādas vietas trasē, kur varētu atpūsties. Man visvairāk patīk sarežģītās trases, kurās nav 200-300 metrus garas taisnes. Šajā trasē ir divas mazas taisnes, kurās pat divreiz nevar ievilkt elpu. Daudz jāstrādā gan braucējam, gan inženieriem, lai dabūtu ļoti labus regulējumus,» secināja latvietis.
Jaunajā trasē starta taisnē paredzēts sprints 160 metru garumā, kam seko cieši saistīti pirmie divi līkumi.
«Ir lietas, kuras domāju pēc pirmajām pārbaudes sacensībām ņems vērā. Pirmā pagrieziena sasaistē, precīzāk, izejā uz lielo taisni labajā pagriezienā betona mala varbūt ir nedaudz par garu. Domāju, ka vajadzētu nedaudz līdzenāku pagriezienu, lai pasaules čempionāta posmā neveidojas kontakti, jo starti tāda līmeņa sacensībās ir daudz vienlīdzīgāki. Tā ir viena lieta, ko vajadzēt izmainīt. Tāpat, braucot automašīnā, nevar redzēt nākamo pagriezienu, jo visur priekšā ir betona vai metāla borti. Ir jāadaptējas tam un jāizdzīvo, jāiemācās viss no A līdz Z, kaut vai ar aizvērtām acīm jābrauc,» uzsvēra Baumanis.
Kā uzskata latviešu pilots, viņam un Nitišam mājas trasē, salīdzinot ar pārējiem konkurentiem, būs tikai nelielas priekšrocības.
«Tuvākajā laikā trasi iemēģinās ar citi sportisti, līdz ar to grūti prognozēt, cik lielas priekšrocības būs,
jo mājiniekiem daudz grūtāk startēt savu skatītāju priekšā nekā citur. Arī NEZ posmā daudz darba. Laikā, kad nenotiek braucieni, daudzi cilvēki nāk pie telts. Pasaules čempionātā noteikti būs daudz grūtāk, jo būs krietni vairāk apmeklētāju, lielāka uzmanība no medijiem, skatītājiem un atbalstītājiem. NEZ posma sacensības nelielu pieredzi dos, bet nebūsim galvas tiesu pārāki pār pārējiem braucējiem. Citiem arī gribas atbraukt uz šo trasi un uzvarēt. Ja citur mērķis piedalīties sacensībās ir prieka pēc, tad pasaules čempionāta līmenī neviens tā nedara. Ir jāiziet uz augstāko mērķi un jādara maksimāli daudz,» stāstīja Baumanis.
Baumanis pērn uzvarēja Eiropas čempionātā «Super 1600» klasē, kur aizpērn viņš bija trešais. Savukārt februārī viņš panāca vienošanos ar «Austria» vienību un šosezon startē pasaules čempionātā prestižākajā «Supercar» klasē, kur pēc sešiem posmiem kopvērtējumā atrodams devītajā pozīcijā.
«Esmu apmierināts ar to, cik tālu šosezon esmu ticis. Pirmajā gadā pasaules čempionātā «Supercar» klasē regulārie pusfināli un devītā vieta kopvērtējumā ir tuvu atzīmei «teicami». Pašiem un inženieriem jādomā, ko darīt, un jāregulē mašīna. Ļoti liels darbs tiek ieguldīts. Rezultāti ir vairāk nekā labi, tikai jāturpina cīnīties. Dažreiz pat fināls ir bijis ļoti tuvu.
Ir reizes, kad ar vienu kāju esmu finālā, bet mani atsper atpakaļ.
Tomēr tas mani nenogalina, bet tieši padara spēcīgāku. Jāiet uz priekšu un jācīnās katrās sacensībās,» kaujinieciski noskaņots ir Baumanis.
«Austria» komandas īpašnieks ir austriešu biznesmenis Makss Puhers, kurš šosezon startē Eiropas čempionāta «Supercar» klasē, bet vienības redzamākā persona ir bijušais WRC pilots Manfrēds Štols. Savukārt Baumaņa komandas biedrs pasaules čempionātā «Supercar» klasē ir krievs Timurs Timerzjanovs, kurš 2010.gadā tika kronēts par Eiropas čempionu «Super1600» klasē, bet 2012. un 2013.gadā viņš triumfēja kontinenta meistarsacīkstēs «Supercar» klasē.
«Komanda man uzticas. Zviedrijas posmā parādīju ļoti labu sniegumu. Biju ātrāks par Timerzjanovu, kurš tajā un citās trasēs startē jau 8-9 gadus. Savukārt man katra trase ar «Supercar» klases mašīnu ir jaunums. Varam būt apmierināti, ka esam pirmajā divpadsmitniekā. Jāturpina strādāt, attīstīties, visu analizēt, un rezultāti būs arvien labāki,» komentēja Baumanis.
Nākamais pasaules čempionāta posms notiks augusta sākumā Kanādā, mēnesi vēlāk būs Francijas etaps, kam sekos sacensības Spānijā, Latvijā un Vācijā, bet sezona noslēgsies novembra beigās Argentīnā.