Šodienas redaktors:
Gatis Kreceris

Pirmajās sacensībās Biķernieku rallijkrosa trasē uzvar soms Rajala

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: NesteLatviaRX

Šajās brīvdienās notika pirmās sacensības pirms dažām dienām atklātajā CSDD Biķernieku rallijkrosa trasē – Ziemeļeiropas zonas (NEZ) rallijkrosa čempionāta otrais posms, kura finišā, prestižākajā NEZ Supercar ieskaites klasē, finālbrauciena finišu pirmais sasniedza somu pilots Joni-Pekka Rajala. Otrajā vietā ierindojās jēkabpilietis Reinis Nitišs, bet trešajā vietā – vēl viens somu autobraucējs Teemu Patsi. Savukārt, otram pārstāvim pasaules rallijkrosa čempionātā no Latvijas – Jānim Baumanim – bremžu sistēmas problēmas liedza sasniegt finālbraucienu.

Nedēļas nogalē, vienlaicīgi ar NEZ rallijkrosa čempionāta posmu, notika arī Latvijas rallijkrosa kausa un Lietuvas rallijkrosa čempionāta posms, kā arī Biķernieku kausa izcīņa. Sacensībās kopumā piedalījās 74 autosportisti no deviņām valstīm – Latvijas, Lietuvas, Igaunijas, Somijas, Zviedrijas, Norvēģijas, Dānijas, kā arī Baltkrievijas un Īrijas. Visas nedēļas nogales garumā sacensību braucieniem jaunuzbūvētajā rallijkrosa trasē klātienē sekoja vairāk nekā trīs tūkstoši skatītāju, komandu dalībnieku un mediju pārstāvji.

Sacensību rezultāti

Par prieku visiem sanākušajiem, jaudīgākās – NEZ SUPERCAR – klases finālbraucienā startēja arī latvietis Reinis Nitišs, kurš uzreiz pēc starta izvirzījās arī līderpozcīcijā. Viņam cieši sekoja soms Joni-Pekka Rajala, kurš, jau sākot ar pirmajiem treniņbraucieniem, bija nenoliedzams favorīts cīņā par uzvaru. Autosportisti demonstrēja skaistu un baudāmu cīņu, līdz otrā apļa laikā Nitišs pieļāva mazu kļūdu, ko Rajala nekavējās izmantot. Lai gan brauciena turpinājumā Nitišs centās atgūt zaudēto, šoreiz sāncensi apsteigt neizdevās. Pēc finiša līnijas šķērsošanas vadošais braucēju trijnieks labākajās rallijkrosa tradīcijās skatītāju tribīņu priekšā uzgrieza «saulītes» un pateicās skatītājiem par atbalstu visu sacensību braucienu laikā.

Raksta foto
Foto: NesteLatviaRX

Diemžēl neveiksmīga diena izvērtās otram latviešu pilotam Jānim Baumanim, kurš tehnisku automašīnas defektu dēļ nestartēja divās no trim kvalifikācijas kārtām. Lai gan autosportists startēja sacensību pusfinālā, bremžu sistēmas problēmas liedza sasniegt finālbraucienu.

NEZ 2000 ieskaites klasē uzvarētāju laurus plūca norvēģis Christian Sandmo (Mazda RX8), NEZ OPEN ātrākais no visiem izrādījās norvēģis Ola Froshaug (Volvo S40 E18), bet NEZ SUPER 1600 – latvietis Eliss Dukaļskis (Opel Astra Kit Car).

Pirmajās sacensībās ekskluzīva iespēja piedalīties sacensībās CSDD Biķernieku trasē bija arī Latvijas rallijkrosa kausa LADA RX dalībniekiem. 20 autosportisti pirmās divas kvalifikācijas kārtas veica sestdien, svētdien startējot noslēdzošajā kārtā, kā arī izšķirošajos finālbraucienos, kuros savu meistarību visprecīzāk nodemonstrēja Ronalds Baldiņš, kurš tikai par nieka 0,794 sekundēm apsteidza Ivo Traubergu, bet par 1,515 sekundēm Matīsu Vasili. Jāatzīmē, ka arī ceturtajā pozīcijā finišējušais Rūdolfs Šmits no uzvarētāja atpalika vien par 1,717 sekundēm.

Šodien norisinājās arī speciālā Biķernieku kausa izcīņa, kurā piedalījās sacensību īpašie viesi – 2000. gada Eiropas autokrosa čempions Uģis Traubergs (Citroen C4 Supercar), viens no pieredzes bagātākajiem latviešu autokrosa vecmeistariem – Aldis Zēbergs, kurš sacensībās piedalījās ar sev tik ierasto Toyota Corolla automašīnu, FIA Eiropas rallijkrosa čempionāta dalībnieks – īrs Dereks Tohils (Ford Fiesta ST), kā arī ar Latvijas licenci startējošais rallija pilots Vasīlijs Grjazins (Ford Fiesta), kuriem finālbraucienā pievienojās arī NEZ SUPERCAR finālbrauciena uzvarētājs Rajala. Biķernieku kausu, tāpat kā šī NEZ posma uzvarētāja kausu, uz mājām Somijā vedīs Rajala, kurš ātri izvirzījās brauciena vadībā un nodrošināja sev drošu uzvaru. Toties par prieku visiem skatītājiem finālbrauciena laikā spraiga spēkošanās izvērtās starp Traubergu un Grjazinu, kur tikai pēdējā apļa laikā virsroku guva Grjazins.

Raksta foto
Foto: NesteLatviaRX

«Esmu apmierināts ar rezultātu un ceru, ka sanāca sagādāt baudu skatītājiem, un parādīt rallijkrosu no tās labākās puses. Trase ir ļoti viltīga un lieliem tramplīniem, bet tanī pat laikā, tā ir saudzīga pret automašīnu. Personīgi man patika pirmais līkums, lielais tramplīns, kā arī pēdējais līkums, kur Joker aplis saslēdzas kopā ar pamattrasi – tur noteikti gaidāma spraiga spēkošanos par uzvaru katrā braucienā!» pēc sacensībām stāsta Reinis Nitišs.

«Man un visai RA EVENTS komandai ir liels pagodinājums būt pirmajiem organizatoriem, kuriem dota iespēja tik lieliskā trasē sarīkot pirmās sacensības! Šī mums bija ļoti vērtīga iespēja sacensību režīmā pārbaudīt trases segumu; trase ir uzbūvēta ļoti labi, un tās segums nesagādāja mums ne mazākos pārdzīvojumus! Arī apmeklētājiem šīs sacensības no organizatoriskās puses rīkojām «testa režīmā», jo šajā nedēļas nogalē pārbaudījām ne tikai trasi un tās tehniskās iespējas, bet arī procedūras, kuras mums būs jāpilda, lai veiksmīgi izpildītu visas pasaules ralijkrosa čempionāta posma un publisku pasākumu noteikumiem. Man prieks, ka šos testus izturējām un ka, novērtējot sacensību apmeklētību, rallijkross arī Latvijā gūst arvien lielāku popularitāti un oktobrī, kad Latvijā ieradīsies pasaules braucēji, tās būs īstenas rallijkrosa svinības!» tā RA EVENTS direktors Raimonds Strokšs.

Raksta foto
Foto: NesteLatviaRX
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu