Šodienas redaktors:
Gatis Kreceris

Latvieši Paikspīkas sacensībās ar elektroauto rekordu izcīna otro vietu

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Ekrānšāviņš

Svētdien Kolorado štatā, ASV norisinājās leģendāro Paikspīkas kalnā braukšanas simtās jubilejas sacensības. Tajās nu jau ceturto gadu pēc kārtas piedalījās Latvijas Drive eO komanda ar Andri un Kristapu Dambjiem priekšgalā. Atšķirībā no 2015.gada, kad viņu būvētais elektroauto pat ar tehnisku defektu kalnā uzbrauca visātrāk, šogad nācās atzīt iekšdedzes dzinēja sacīkšu mašīnas pārākumu un samierināties ar otro vietu kopvērtējumā.

Kā ziņots, šogad Paikspīkas sacensībās Drive eO piedalījās ar uzlabotu, jaudīgāku un arī ātrāku pērnā gada PP03 prototipu. Pie tā stūres atkal sēdās jaunzēlandiešu izcelsmes autosportists Rīss Millens, ko latviešu komanda piesaistīja jau pagājušajā gadā un pēc mēģinājumiem un eksperimentiem trīs gadu garumā guva to, pēc kā tiecās - visātrāk par visiem uzbrauca 20 kilometrus garajā trasē pret kalnu, turklāt uzvarēja ne tikai elektroautomobiļu konkurencē, bet arī kopējā ieskaitē.

Šogad Drive eO uz Paikspīku devās ar uzlaboto PP100 prototipu un, lai gan sākotnējie testi un treniņbraucieni bija daudzsološi, Millenam tomēr nedaudz pietrūka, lai atkārtotu pagājušā gada panākumu. Proti, latviešu komanda svētdienas sacensībās ierindojās kopvērtējuma otrajā vietā, piekāpjoties tikai francūzim Romēnam Dimā, kurš brauc ar Unlimited klases prototipu Norma M20 RD Limited.

Dimā pārsvars gan nebija liels. Francūzis distanci veica 8 minūtēs un 51,445 sekundēs, kamēr Millenam bija nepieciešamas 8 minūtes un 57,118 sekundes. Dimā trasi veica, ar 130,82 km/h vidējo ātrumu, kamēr Millens uzrādīja attiecīgi 129,438 km/h, pie tam Millens pēdējo trases nogriezni veica par nepilnām 3,5 sekundēm ātrāk nekā konkurents un pārspēja arī pērn uzrādīto laiku, kas bija 9 minūtes un 7,222 sekundes. Tādējādi

ar Dambja PP100 šogad ir izdevies elektroauto kategorijas rekorda latiņu pacelt vēl par 10 sekundēm augstāk.

Trešo vietu ar modificētu, tīri elektrisku Honda NSX kopvērtējumā izcīnīja japānis Tetsuja Jamano. Viņa rezultāts finišā - 9 minūtes un 6,015 sekundes.

Raksta foto
Foto: Ekrānšāviņš

Taisnības labad gan jāteic, ka arī Dimā uzvara nav pārsteigums, jo 38 gadus vecais sportists tikai pirms nedēļas ar kolēģiem Marku Lību (Vācija) un Nīlu Žanī (Šveice) izcīnīja uzvaru Lemānas 24 stundu sacensībās. Viņu kaujas mašīna, starp citu, bija pērn uzvaru izcīnījušā Porsche 919 Hybrid uzlabotā versija, kas aizvien apgādāta ar ļoti kompaktu 2 litru V4 benzīna turbodzinēju un hibrīdsistēmu.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu