Biķernieku trasē izmēģināta unikāla ceļu būves tehnoloģija

TVNET
CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

CSDD Biķernieku kompleksajā sporta bāzē šobrīd top jaunā rallijkrosa trase, kurā jau jūlija beigās paredzētas pirmās sacensības, tāpēc trasē sākts darbs pie seguma virskārtas būvniecības. Atbilstoši Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) prasībām, jaunā rallijkrosa trase būs pagaidām vienīgā Latvijā, kuras grants jeb sporta veidam raksturīgā «netīrā seguma» posms tiks ieklāts līdzīgi kā asfalts – ar ieklājēju. Par to TVNET pavēstīja uzņēmuma «Binders» sabiedrisko attiecību speciāliste Ilga Sokolova.

Pirms rallijkrosa trases seguma ieklāšanas visā platībā, trešdien 800 m2 lielā posmā tika veikta tehnoloģijas testēšana. Pēc grants jeb «netīrā seguma» ieklāšanas nelielajā posmā tiks veikti dažādi laboratoriskie testi gan pasūtītāja – Ceļu satiksmes un drošības direkcijas –, gan «Binders» ceļu būvmateriālu testēšanas laboratorijā. Pirms jūnija beigās paredzētās grants seguma ieklāšanas atlikušajos 6800 m2, jāpārliecinās, vai visi laboratorisko pārbaužu rezultāti atbilst projekta prasībām.

«Binders» atbildīgā būvdarbu vadītāja vietnieks Oskars Rikmanis stāsta, ka vēl pirms šīs testēšanas objektā, speciālisti veica tehnoloģijas procesa pārbaudi uzņēmumam piederošā teritorijā. «Esam pirmie, kas Latvijā īsteno FIA prasībām atbilstošas rallijkrosa trases būvniecību, un tehnoloģiskais process šāda veida grants seguma ieklāšanā ir jaunums. Līdzīgi segumi Latvijā ir iestrādāti, bet tie vairāk līdzinās valčbetona un vājbetona segumiem. Tradicionāli ceļu būvē grants seguma virskārtu izlīdzina un iestrādā ar buldozeru vai autogreideri. Rallijkrosa trases segums tiks izbūvēts ar asfaltbetona ieklājējiem, lai panāktu pēc iespējas lielāku līdzenumu. Rallijkrosa trases grants segums prasa maksimālu kvalitāti, viendabīgumu, slodžu noturību un ilgmūžību. Lai to panāktu, nepieciešama iepriekšēja maisījuma testēšana, kas veikta laboratorijās,» skaidro O. Rikmanis.

«Šobrīd mums ir liels izaicinājums – izveidot augstajām FIA drošības un tehnoloģiju prasībām vislabāko rallijkrosa trasi Eiropā. Turklāt Biķernieku trase šogad pasaules augstākā līmeņa sportistiem būs viens liels nezināmais; tā būs vienīgā jaunuzbēvētā trase, kurā oktobrī notiks Pasaules rallijkrosa čempionāta posms,» stāsta CSDD Biķernieku trases direktors Normunds Lagzdiņš. «Mums būs prieks rallijkrosa elitei piedāvāt ne tik vien drošību trasē, bet arī ainavisku vidi apkārt sacīkšu vietai – trase ir iebūvēta mežā un tai blakus ir ezers.»

Grants jeb tā sauktais «netīrais segums» Biķernieku rallijkrosa trasē būs 600 metru garš, un tas sastāv no grants minerālmateriāla un cementa maisījuma. Grants ceļa daļai jāput un tai jābūt abrazīvai virsmai, lai mazinātu riepu saķeri ar segumu. Papildu izaicinājumu novērtē sportisti, bet skatītājiem līdz ar to ir iespēja vērot aizraujošāku cīņu, kas notiek ne tikai ideālos apstākļos uz līdzena asfalta seguma.

Kā zināms, Biķernieku rallijkrosa trases būvniecības projekts paredz izbūvēt sacensību trasi ar kopējo garumu 1300 m, no tiem 700 m ir esošās trases seguma rekonstrukcija, bet 500 m – jauna trases posma izbūve. Rallijkrosa trasē tiks uzstādītas FIA prasībām atbilstošas betona aizsargbarjeras un skatītāju aizsargžogs, kā arī uzstādītas speciāli sacīkšu trasēm pielietojamas metāla drošības barjeras un betona apmales.

KomentāriCopyDraugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu