Šodienas redaktors:
Gatis Kreceris

Kāpēc Ronaldu bija labāks par Mesi?

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Reuters/ScanPix

Krištianu Ronaldu duš Santušs Aveiru ir portugāļu futbolists, kas bieži tiek slavēts par neatlaidību, darba spējām, atbildīgu attieksmi pret darāmo, rezultātiem un to, kā šos rezultātus sasniegt, proti, arī to, kādu uzturu izvēlēties, lai sasniegtā rādītāji būtu vēl augstāki.

Šīs iepriekš minētās īpašības arī bijis iemesls, kāpēc Ronaldu «uzvarējis cīņā» savu kolēģi Lionelu Andresu Mesi - Argentīnas futbolistu. Veselīga uztura propagandētājs un lielais sponsors Herbalife izvēlējies Ronaldu, jo Mesi attieksme neesot bijusi pretimnākoša, ieinteresēta un nav bijis garantiju par nopietnu attieksmi darbā, lai gan sākotnējie sportiskie rādītāji bijuši līdzvērtīgi, tā stāsta Herbalife pārstāvis Braiens Makinlijs, atbildīgais par mārketingu un sponsorēšanu.

Ir arī daudz gadījumu, kad sportists pats ierodas ar piedāvājumu nest firmas vārdu, taču, lai par to izlemtu - vajadzīgs laiks. Sportista potenciāls, attieksme, rezultāti un kāda būs atdeve.

Kā izvēlas sponsorējamos objektus un personas

Pirmkārt, reprezentatīvais sporta veida tēls, popularitāte, personas harisma. Otrkārt, ko kompānija var piedāvāt šim sportistam viņa rezultātu sasniegšanā. Ir sponsori, kas nopērk tikai tēlu, piemēram, noteikumu valkāt noteikta zīmola apģērbu, citi - seko līdzi rezultātiem, cenšoties palīdzēt tos uzlabot.

Pielāgojot produktu sportistam, tā izstrādes gaitā sastāvs tiek nemitīgi papildināts, uzlabots un mainīts. Jau gatavā produkta stāstu mārketings tad balsta uz sportista pieredzi un to, kā arī cilvēki ikdienā varētu to lietot, piemērojot savai slodzei un sportiskajām aktivitātēm.

Formējot, piemēram, Ronaldu reklamēto produktu, tas tiek slavēts kā sportista veiksmes atslēga, jo līdz sīkumam sastāvs piemērots tieši viņa vajadzībām. Tiek strādāts ar komandas ārstu, kas ziņo, kas nepieciešams sastāvā, kā par daudz, kā trūkst. Un tikai galīgi noformētais sastāvs tiek laists tirgū - ko atzinis sportists, uzrādot labākus sasniegumus.

Katram tirgum, kontinentam, patērētāju īpatnībām izvēlas savu, citu atbalstāmo, citu populāru sportistu. Indijā populārs ir krikets, bet Meksikā un Kostarikā citi sporta veidi.

Herbalife atbalsta izcilus sportistus un komandas visā pasaulē, akcentējot, ka tā produkti kalpo kā enerģijas lādiņš, lai sportisti uzrādītu pēc iespējas labākus rezultātus. Sponsorētajiem sportistiem un komandām šie produkti jālieto un arī ar lepnumu jānēsā zīmols uz sava sporta apģērba, piemēram, Spānijas futbola komandai Valencia CF un Vācijas komandai Schalke, Čehijas hokeja komandai HC Plzen un līgas uzvarētājam Itālijas basketbola klubam Mens Sana Basket, ko pazīst arī kā Montepaschi Siena, pasaules čempionam kanoe airēšanā, olimpiskajam zelta medaļniekam Atilam Vajdam u.c.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu