26. maijā DNB klientu un mediju dienas ietvaros tika prezentēts jaunākais Andra Dambja vadītā uzņēmuma «Drive eO» radītais elektromobilis. Šī bija pirmā reize, kad auto bija iespējams apskatīt pirms tā dalības leģendārajās kalnā braukšanas autosacīkstēs «Pikes Peak International Hill Climb», kas notiks 26. jūnijā Kolorado, ASV.
Latvieši ar jaunu elektroauto devušies uz Paikspīkas sacensībām
Šis sacensību gads ir īpaši zīmīgs, jo leģendārās auto sacīkstes norit jau 100. reizi. Par godu tam dots nosaukums arī šogad radītajam spēkratam, nodēvējot to par «PP100».
Jaunais auto modelis ir pagājušā gada «PP03» automobiļa uzlabota versija.
Lielākā daļa šī auto komponentu un dizaina risinājumu ir Andra Dambja vadītās komandas radīto inovāciju un tehnisko zināšanu rezultāts.
«Andra Dambja būvēto elektroautomobiļu panākumi ir kārtējais apliecinājums, ka Latvija var. Mazā Latvija var parādīt lielajai pasaulei, ka, izvirzot ambiciozus mērķus un stratēģiski virzoties uz to īstenošanu, iespējams sasniegt pat šķietami neiespējamo. Kopā ar Andra Dambja komandu esam jau kopš 2013. gada, kad viņa radītais auto «eO PP01» ar komandas pilotu Jāni Horeliku uz Paikspīkas sacensībām devās pirmo reizi. Esam ļoti lepni par to, ka varējām sniegt savu atbalstu arī pērn, kad ar modeli «eO PP03» Dambja komanda mākoņu braucienā uzvarēja, turklāt sasniedza arī jaunu elektroklases rekordu,» komentē DNB Līzinga vadītājs Krišjānis Znotiņš.
Komanda ar auto savu ceļu uz sacensībām sāka jau svētdien, kad caur Frankfurti devās uz Losandželosu. Denveras pilsētā Kolorado štatā komanda sāks divu nedēļu treniņa posmu, kam seko nedēļu gari oficiālie sacensību treniņi. Fināla sacensības noritēs 26.jūnijā plkst. 8.00 (plkst.17.00 pēc Latvijas laika).
«Uzvarēt izdevās jau pagājušajā gadā, tāpēc šogad uz sacensībām dodamies ar mērķi iepriecināt sevi un citus.
Lai uzbrauktu kalnā, nepieciešama pieredze, tāpēc uzticamies mūsu pilotam Rīsam Milleram, kuram ir jau 20 gadu stāžs. Šogad būsim ātri, bet par jauniem rekordiem neuztrauksimies,» stāsta Andris Dambis.
Paikspīkas kalnā braukšana ir otras senākās auto sacensības ASV. Sacensību dalībnieku uzdevums ir pieveikt 20 km garo trasi ar 156 pagriezieniem, kas sākas 2862 metru augstumā un finišē kalna virsotnē 4301 metra augstumā. Šis uzdevums nav vienkāršs, tieši tāpēc auto inženieri tiecas meklēt aizvien jaunus auto būves tehniskos risinājumus, kas ļauj pievarēt salīdzinoši īso, bet sarežģīto trasi.