Šodienas redaktors:
Gatis Kreceris

Dakāras maratonrallijam varēs sekot līdzi kanālā LNT (17)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Jau no 3. janvāra LNT kanālā ikviens varēs sekot līdzi Latvijas sportistu panākumiem un piedzīvojumiem ik vakara reportāžās no Dienvidamerikas "Dakara 2009".

Lai latviešu faniem nekas nepaliktu aizkadrā un tie varētu paļauties uz saņemto karsto informāciju, uz Dienvidameriku dosies arī LNT speciālkorespondents.

Par spīti nelabvēlīgajai ekonomiskajai situācijai un attālajam ģeogrāfiskajam novietojumam, Dienvidamerikas Dakārā startēs arī Rallijreidu komanda "Rīga" un Jāņa Vintera motokomanda. Jānis Vinters var lepoties ar visaugstākajiem sasniegumiem šajā bīstamajā sacīkstē, jo 2007. gadā izcīnīja sesto vietu 250 motociklistu konkurencē un pat uzvarēja vienā ātrumposmā, kas privātas komandas braucējam tika uzskatīts par nereālu sasniegumu. Diemžēl muguras traumas dēļ Jānis nevarēs doties uz Dienvidameriku. Jāņa Vintera motokomandu pārstāvēs Jāņa brālis Einārs, kurš debijas gadā finišēja četrpadsmitais un 2009. gadā startēs ar 18. numuru uz KTM motocikla. Vintera motokomandas atbalstu nolēmis izmantot lietuvietis Mindaugas Slapšis (#230), kuram šī būs pirmā Dakāra.

Absolūtajā ieskaitē par uzvaru atkal cīnīsies tradicionālie sāncenši Mitsubishi un Volkswagen. Vācu koncerna Race Touareg progress bija acīmredzams, un kas zina, vai 2008. gadā Mitsubishi būtu izdevies turpināt 7 nepārtrauktu uzvaru sēriju. Dakār 2009 VW komanda startēs ar pilnīgi jauniem Race Touareg automobiļiem un spēcīgu braucēju sastāvu, taču arī Mitsubishi nesnauž – 2007. gada uzvarētājs Stefans Petransels aizstāvēs komandas krāsas ar Racing Lancer, kas arī aprīkots ar dīzeļdzinēju. Motocikls ar pirmo numuru ir divkārtējam uzvarētājam francūzim Sirilam Deprē, taču uzvaru kāro arī braucējs #2, spānietis Marks Koma. Ņemot vērā norises vietu, rallijā būs redzamas daudz jaunas sejas un tehnikas vienības, piemēram, skotu rallista Alistera Makreja un traģiski bojāgājušā WRC pasaules čempiona Kolīna Makreja projekts McRae bagijs, kas pēc idejas un koncepcijas ļoti atgādina Anda Dambja būvētos OSCAR. Smago auto konkurencē milžu cīņas izcīnīs Hanss Steisijs ar MAN, KAMAZ armāda un holandieši de Roji ar GINAF markas automobiļiem.

Dakār 2008 sacensību negaidītā atcelšana terorisma draudu dēļ Mauritānijā sagādāja rūgtu vilšanos mūsu Oscar automobiļu ekipāžām. Tomēr pārdzīvotā force majore situācija un iespēja reklamēt mūsu valsts galvaspilsētu tik tālās zemēs vēl vairāk nostiprināja pārliecību, ka uz Dienvidmeriku ir jābrauc, turklāt pilnā sastāvā. Šogad RRT Rīga ekipāžas pa vienai piedalījās gan jaunajā Dakār Series izcīņā, gan sarežģītajā maratonā Sanktpēterburga - Pekina. Argentīnas un Čīles plašumus janvārī centīsies iekarot trīs ekipāžas: Jānis Āzis/Ainars Princis (#342, piektais starts Dakārā, augstākā vieta – 33), Māris Saukāns/Didzis Zariņš (#343, 3., 45.) un Andris un Krists Feldmaņi, kas pērn cerību pilni devās uz Lisabonu, taču bija spiesti atlikt savu pirmo startu rallijreidā uz veselu gadu un pavisam citu kontinentu. Lai gan komandas dalībnieki izlidos uz Dienvidameriku īsi pirms gadumijas, sacīkšu automašīnas un tehniskā atbalsta tehnika jau veiksmīgi izgājusi tehnisko komisiju Francijā un kopā ar 800 citiem spēkratiem jau ir ceļā uz Argentīnu milzu transportkuģa Grande Benelux kravas tilpnē.

Dakāras rallijreids jau sen atzīts par ilgākajām un grūtākajam izturības sacīkstēm, kādas izdomātas moto un autobraucēju spēju pārbaudei. 30 gados rallijreids kļuvis par īstu leģendu, un 2009. gadā pirmo reizi pametīs Āfrikas kontinentu, kur noticis kopš 1979. gadā. 3. janvārī sacīkstes startēs Argentīnas galvaspilsētā Buenosairesā. Arī sacensību finišs 18. janvārī tiks atzīmēts šajā daudzkrāsainajā Dienvidamerikas citadelē, taču ne visi no gandrīz tūkstoš dalībniekiem izturēs līdz galam. Divās nedēļās 265 motociklistiem, 200 vieglo un 80 smago automobiļu ekipāžām jāpārvar 9574 kilometru pa Argentīnu un Čīli, ieskaitot sausāko vietu uz zemes - Atakamas tuksnesi un grūti pieejamas kalnu pārejas vairāk nekā 4000 metru augstumā virs jūras līmeņa. Kā pierādījies pasaules čempionāta autorallijā jeb WRC Argentīnas posmā, retinājums sagādā grūtības gan cilvēkiem, gan motoriem, un ar kaut ko tādu Dakāras rallijreids agrāk nav saskāries. Lai gan rallijreids notiks ļoti tālu no tradicionālā galamērķa, Senegālas galvaspilsētas Dakāras, sacensības saglabās tradicionālo nosaukumu un simboliku.

"Dakāra 2009" pārraides LNT kanālā turpināsies no 3. līdz 19. janvārim.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu