Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

«airBaltic» pilotu distance uz zemes - 42,195 km

FOTO: Publicitātes foto

Aviācijas piloti savas darba specifikas dēļ uz distancēm ieraduši skatīties citām acīm, caur citu prizmu. Atrodoties gaisā, tie traucas simtiem kilometru stundā. Jānis Krištops, Pāvels Timofejevs un Jānis Kolontajs ir gaisa kuģu kapteiņi, kuru ikdiena rit virs mākoņiem. Brīvajā laikā «airBaltic» piloti aktīvi sporto, uzturot sevi fiziskajā formā. 42,195 km jeb maratons ir viņu distance uz zemes.

Krištops un viņa kolēģis Kolontajs martā kopā skrēja maratonu Portugālē. Kopš Krištops un Timofejevs pirms septiņiem gadiem kļuva par «airBaltic» pilotiem, viņi noskrējuši deviņus maratonus un 20 pusmaratonus.

«Neskrienam, lai sasniegtu rezultātus, bet gan uzturētu sevi fiziskajā formā,» «airBaltic outlook» maija numurā citēts Krištops.

«Skriet sāku, jau pirms «airBaltic» satiku Jāni [Kolontaju] un Pāvelu. Vēlāk sākām skriet kopā ar Pāvelu, kad abi sākām darba gaitas Latvijas nacionālajā aviokompānijā.»

Timofejevs savu pirmo maratonu veica Rīgas ielās, piedaloties vēl tolaik «Nordea» Rīgas maratonā, kas šobrīd saucas «Lattelekom» Rīgas maratons. Kopā viņi ar Kolontaju pirmo reizi 42,195 km garo distanci veica Atēnās.

«Regulāri piedalāmies «Lattelecom» Rīgas maratonā, kurā skrienam kopā ar citiem «airBaltic» kompānijas pārstāvjiem. Esam kā liela starptautiska ģimene,» norādīja Jānis Krištops. «Visspilgtāk atmiņā iespiedies Atēnu maratons. Skrējiens sākas Maratona pilsētā un finišē «Panathinaiko» stadionā Atēnās, kur noslēdzās maratona distance 1896. un 2004. gada olimpiskajās spēlēs.

Tas ir viens no visgrūtākajiem maratoniem, un gaisotne tur ir fantastiska.

Kad trenējāmies šim skrējienam, devāmies uz Siguldu, kas ir viskalnainākā pilsēta Latvijā, lai pierastu pie nevienmērīgā Grieķijas reljefa. Puse no distances ved pa kalnu augšup!»

Visi trīs piloti piedalījās maratonā ASV izklaides un azartspēļu centrā Lasvegasā. «Divreiz skrējām pa pilsētas galveno ielu. Vispirms vienā virzienā, pēc tam otrā. Kad vēl būs šāda iespēja? Arī atmosfēra ir kā pozitīvs lādiņš, kad skatītāji ielu malās skrējējus dzen uz priekšu, palīdzot psiholoģiski.

Tā ir fantastiska kopā būšanas sajūta, kādu nekad nevar izbaudīt, skrienot vienatnē vai kopā ar pāris draugiem. Kad skrien lielā pūlī, sajūtas ir satriecošas,» pastāstīja Pāvels Timofejevs.

Lasvegasā satiksme tiek slēgta divreiz gadā. Tas ir pavadot veco gadu/sagaidot jauno un maratona laikā. «Forši ir tas, ka viena no pasaules dzīvākajām ielām ir slēgta, lai tai pa to skrietu milzīga cilvēku grupa,» norādīja Jānis Krištops.

«Ja mēs plānojam kopīgu mērķi, kā skriešanu maratonā Atēnās un Lasvegasā, tad sastādām treniņu programmu un cenšamies to realizēt,» sacīja Jānis.

«Mums bieži nesanāk trenēties kopā, jo ir dažādi lidojumu grafiki, bet, kad to darām, tad ir mazliet vieglāk un daudz interesantāk. Ir ar ko parunāties, un tā ir vieglāk, kad sāc izjust nogurumu.»

Pilotu darbs ir sēdošs, ar augstu atbildību, tāpēc šīs nozares pārstāvji izbauda mirkli uz zemes, un skriešana ir viens no veidiem, kā sevi uzturēt fiziskā formā. Skriešana viņiem ir kā sava veida meditācija.

Pāvels šajā nedēļas nogalē piedalīsies «Lattelekom» Rīgas maratonā. Jānis to izlaidīs, jo šogad 42,195 km distanci veica Lisabonā, tādēļ nākamo garo skrējienu plāno rudenī.

Uz augšu
Back