Šodienas redaktors:
Gatis Kreceris

Zeltiņš/Tūters kļuvuši par 4 x 4 rallija - reida čempioniem

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto

Ar pārliecinoši labākiem laikiem piecos no sešiem ātrumposmiem 5.oktobrī Madonā finišēja 4 x 4 N1 klases ekipāža Raivis Zeltiņš/ Mārtiņš Tūters (Mitsubishi Pajero, komanda "Saule aust Alūksnē un riet Ventspilī"), absolūtajā vērtējumā par 42.11 sekundēm apsteidzot arī stiprās T1 klases automašīnas un priekšlaicīgi kļūstot par šīs sezonas Latvijas čempioniem 4 x 4 rallija – reidā.

Kā informēja LAF 4x4 komisijas preses sekretāre Iveta Kaminska, pirmoreiz 4 x 4 rallija - reida LR čempionāta 4.posms notika "Parex Rallijs Latvija" ietvaros. Sportisti trasē devās rallija otrajā dienā, 5.oktobrī, kur sacensības sākās ar startu Madonas centrā, kam sekoja seši grants ceļu ātrumposmi Madonas un Cēsu rajonā. Trases kopējais garums bija līdz 265 kilometriem, no kuriem ātrumposmi sastādīja līdz 112 kilometriem. Apvidus automašīnas, kas kopskaitā bija trīspadsmit, trasē devās pēdējās, aiz vieglajām automašīnām.

Latvijas 4 x 4 braucējiem tās nebija jaunas un nezināmas izjūtas, jo šogad 4 x 4 komisijas izveidotajā kalendārā divi no posmiem jau noritēja rallija ietvaros. Pirmais bija "Sarma 2008", kur arī pārliecinoši ātrākie bija R. Zeltiņš/ M. Tūters, pie tam "Sarmā" N1 sportisti aizņēma visu goda pjedestālu, bet visus ar uzvaru T1 klasē pārsteidza ekipāža, kas brauca ar mazo un ņipro "Fiat Panda" automobili Emīls Jakrins/ Mārtiņš Priede. Otrs posms noritēja "Rally Talsi 2008", kur ātrākā bija ekipāža Jānis Naglis/ Jānis Naglis juniors (T1 klase, Mitsubishi Pajero, komanda "RE Autoklubs").

Absolūtajā vērtējumā pēc trīs rallija – reida posmiem ar pārliecinošu punktu pārsvaru (39 punkti) pirms 4. posma bija izvirzījušies Raivis Zeltiņš/ Mārtiņš Tūters (N1, komanda "Saule aust Alūksnē un riet Ventspilī"), kuri N1 klasē arī ir absolūtie līderi – 45 punkti. Teorētiski viņus noķert bija grūti, jo otrajā vietā gan absolūtajā vērtējumā (18 punkti), gan N1 klasē (20 punkti) ierindojas Aldis Vilcāns (N1, komanda "RE Autoklubs"), bet par diviem punktiem mazāk absolūtajā vērtējumā (16) bija ekipāžai Jānis Naglis/ Jānis Naglis juniors (T1, komanda "RE Autoklubs"). T1 klasē par diviem punktiem (22) Nagļu ekipāža apsteidza jau iepriekš pieminētos Emīlu Jakrinu/ Mārtiņu Priedi (20).

Uzņemot pareizu tempu un pārliecinoši uzrādot labākos laikus piecos no sešiem ātrumposmiem, pirmā finišēja 4 x 4 N1 klases ekipāža Raivis Zeltiņš/ Mārtiņš Tūters (Mitsubishi Pajero, komanda "Saule aust Alūksnē un riet Ventspilī"), pie tam absolūtajā vērtējumā par 42.11 sekundēm apsteidzot arī stiprās T1 klases automašīnas. Līdz ar to Zeltiņš/ Tūters priekšlaicīgi priekšpēdējā rallija – reida posmā ir nodrošinājuši sev Latvijas čempionu titulus N1 klasē, kā arī absolūtajā vērtējumā kļūstot par pārliecinošiem līderiem.

Šoreiz rallijā savu dalību nebija pieteikusi neviena ekipāža, kas brauc ar Latvijā būvēto OSCaru. Toties automašīnas rallijam bija sagatavojuši 4 x 4 braucēji Toms Brants (N1 klase, Mitsubishi Pajero EVO) un Andris Grigalis (T1 klase, Mitsubishi Pajero), kas pēc ilgāka pārtraukuma bija nolēmuši spēkus izmēģināt rallijā. Toms gan atklāja, ka "lai saprastu, ko īsti nozīmē rallijs, iepriekš bija to izbaudījis, braucot kā "nullīte" nesen notikušajās rallijsprinta sacensībās "Aizpute 2008"", kas iespējams bija iemesls viņa labajam rezultāta – 3. vieta absolūtajā vērtējumā, atpaliekot no Krievijas labākā braucēja Aleksandra Berkuta/ Antona Nikolajeva par 2 minūtēm 4.27 sekundēm. N1 klasē ekipāža Toms Brants/ Kārlis Čurkste ierindojās otrajā vietā.

Pēc četriem posmiem motora defekta dēļ diemžēl no cīņas nācās izstāties ekipāžai Aldim Vilcānam/ Albertam Vilcānam (N1, "RE Autoklubs"), kas tobrīd bija tuvākie līdera konkurenti. Kā atzina Aldis, "šī vaina bija jūtama visu sezonu, bet šoreiz nojuka pavisam."

Ar stabilu braukšanu un lieki neriskējot, N1 klasē trešo vietu izcīnīja ekipāža Guntars Laugalis/ Māris Deklaus (Mitsubishi Pajero, "Liepājas rallija komanda"). Šie vērtīgie punkti pirms pēdējā rallija – reida posma, kas notiks Skrundā 18.oktobrī šo ekipāžu šobrīd ierindo kopvērtējuma tabulā 2. vietā N1 klasē.

T1 klasē uz goda pjedestāla augstākā un zemākā pakāpiena kāpa divas Krievijas ekipāžas, attiecīgi Aleksejs Berkuts/ Antons Nikolajevs (Mitsubishi Pajero) un Iļja Kuzņecovs/ Aleksandrs Ņešins (Mitsubishi L201). Latvijas ekipāžas T1 grupas līderiem Jānim Naglim/ Jānim Naglim junioram (Mitsubishi Pajero, visi "RE Autoklubs") šoreiz nācās samierināties ar otro vietu. Pēc finiša Nagļi bija ļoti neapmierināti ar savu sniegumu un atzina, ka šoreiz no viņu puses bijusi neprofesionāla pieeja sacensībām, jo iepriekš nav paspēts laicīgi pierakstīt trasi, kas, protams, spēcīgi atspoguļojās rezultātu tabulā.

Ceturtais ātrumposms pārsisto riepu dēļ liktenīgs bija N1 klases ekipāžai Vladislavam Bergmanim/ Vladimiram Jemeļjanovam, bet ātrumkārbas defekts pēc otrā ātrumposma no sacīkstes izslēdza Emīlu Jakrinu/ Mārtiņu Priedi. Vēl pirmajā ātrumposmā Normunds Sproģis/ Matīss Šmidbergs pārtrauca sacīksti sajūga defekta dēļ.

"RE Autoklubs" šim posmam bija pieteicis pat septiņus automobiļus, kur komandas sastāvā startēja trīs Krievijas ekipāžas – vairākkārtējs Krievijas čempions Aleksejs Berkuts kopā ar stūrmani Antonu Nikolajevu, Iļja Kuzņecovs/ Aleksandrs Ņešins, kā arī Aleksandrs Miroņenko/ Sergejs Ļebedevs. Krievijas ekipāžām šis bija labs pārbaudījums, ko arī atzina paši braucēji. Līdz šim neviena no tām klasiskajā rallijā nebija startējusi.

Pēdējais šīs sezonas 4 x 4 čempionāta rallija- reida posms norisināsies Skrundā 18.oktobrī, par kurām interesi izrādījušas visas trīs Krievijas ekipāžas un trasē atgriezīsies arī Jānis Āzis/ Ainars Princis ar OSCaru.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu