Populārākais sporta veids Latvijā ir futbols, liecina sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS veiktā iedzīvotāju aptauja.
Par populārāko sporta veidu Latvijā atzīts futbols (22)
Pirmajā desmitniekā iekļuvuši arī tādi sporta veidi kā basketbols, hokejs, volejbols, vieglatlētika, spēka sports, kurā iekļauta svaru bumbu celšana, roku cīņa, svarcelšana un pauerliftings. Seko riteņbraukšana, teniss, motosports un slidošana.
Kopējais sporta veidu popularitātes indekss ir iegūts no trim apakšindeksiem - Latvijas iedzīvotāju līdzdalība sportā, sporta auditorija un sporta statistikas indekss.
Latvijas iedzīvotāju līdzdalības indekss, kas kopējā vērtējumā deva 35% rezultātu, ietver sevī gan aktīvo līdzdalību sporta aktivitātēs, gan pasīvo līdzdalību, sekojot līdzi sporta notikumiem klātienē vai ar mediju starpniecību. Kopumā šajā kategorijā pirmās trīs vietas ieņēma futbols, skriešana/vieglatlētika un basketbols.
Sporta auditorijas indekss - 35% no kopējā vērtējuma - tika aprēķināts no diviem parametriem: interneta lietotāju auditorijas un televīzijas skatītāju auditorijas. Pētījuma rezultātā tika konstatēts, ka visvairāk iedzīvotāji seko līdzi hokejam, basketbolam un futbolam.
Savukārt sporta statistikas indekss - 30% no kopējā vērtējuma - tika aprēķināts no 15 rādītājiem, tostarp sporta veidā nodarbināto personu skaita, jauniešu skaita, starptautisko un vietējā mēroga pasākumu skaita, kā arī Latvijas sportistu līdzdalības pasaules un Eiropas čempionātos. Šajā vērtējumā pirmajā trijniekā iekļuva futbols, basketbols un peldēšana.
Pētījumu veica mārketinga aģentūra SIA "ASAP Promo" sadarbībā ar Latvijas Olimpisko komiteju (LOK) un SKDS.
Kopumā šajā pētījumā tika aptaujāti 1060 respondentu vecumā no 15 līdz 74 gadiem visos Latvijas reģionos. Dati tika apkopoti par 59 nozīmīgākajiem sporta veidiem un grupām.
Pētījuma veicēju pārstāve Līva Eihmane atzina, ka pētījums par sporta mārketingu Latvijā pašreiz ir vienīgais šāda veida pētījums, kurā tika veikts līdz šim pirmais un plašākais datu apkopojums par sabiedrības attieksmi pret sportu un iesaistīšanos sporta norisēs un aktivitātēs.
Paredzēts, ka sporta mārketinga attīstība tiks novērtēta regulāri un šāds pētījums turpmāk tiks veikts ik gadu.