Pagājušajā nedēļas nogalē notikušajās Eiropas Lemānas sērijas sacensībās Silverstonas trasē Lielbritānijā pirmo reizi tika parādīta "Peugeot 908 HDi" sacīkšu bolīda versija ar hibrīddzinēju.
"Peugeot" nākamgad Lemānā, iespējams, startēs ar hibrīdauto (2)
Zem "Peugeot 908 HY" pelēkās kompozītmateriālu virsbūves atrodas hibrīdsistēma, kuru veido 60 kilovatu elektromotors, 600 litija jonu šūnas, kas sadalītas 10 litija pakās (no tām sešas atrodas kokpitā parastā akumulatora vietā, bet četras kreisajā pusē uz grīdas), un enerģijas pārveidotājs, kas pārvalda reģenerētās enerģijas plūsmu starp akumulatoriem un elektromotoru.
"Peugeot" informācija liecina, ka 908 HY spēj darboties pilnīgā elektorežīmā, piemēram, pārvietojoties boksu zonā, kā arī kombinētajā hibrīdrežīmā, kad 700 zirgspēku spēcīgajam 5,5 litru V12 dīzeļdzinējam asistē elektromotors, kurš pieslēdzas automātiski vai arī pēc pilota vēlēšanās, kad tiek veikts apdzīšanas manevrs. Akumulatoru uzlādēšanai nepieciešamas 20 līdz 30 sekundes un ar tajās uzkrāto enerģiju pietiek, lai elektromotors ar pilnu jaudu, kas pielīdzināma 80 zirgspēkiem, varētu strādāt 20 sekundes.
Bez periodiska jaudas pieauguma "Peugeot" hibrīdsistēmai ir vēl viena priekšrocība – tā spēj pazemināt degvielas patēriņu par 3 līdz 5 procentiem.
"Peugeot" plāno jau nākamā gada jūnijā Lemānas sacīkstēs uz starta iziet ar hibrīdauto un vismaz tādā veidā no troņa gāzt "Audi". Tiesa gan, varbūtība ieraudzīt uz starta "Peugeot 908 HY" ir stipri atkarīga no LMP1 automobiļu klases tehniskajiem noteikumiem un "Automobile Club de l''Ouest", kas tos gatavo 2009.gada redakcijā.