Šodienas redaktors:
Gatis Kreceris

4 x 4 sezonas noslēgums atnes pārsteigumus

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto

Sestdien, Skrundas apkārtnē norisinājās šīs sezonas Latvijas čempionāta 4 x 4 automobiļu rallija – reida pēdējais V posms "Mustangs – 2007". Vienlaicīgi notika arī sacensības standarta automašīnu kausa izcīņas 3. posms. Pirmo reizi sacensības ar nodomu tika rīkotas vēlāk, lai pēdējie posmi būtu jāveic tumsā.

Pirms pēdējā posma bija jau zināmi sezonas absolūtā vērtējuma līderi ekipāža Igors Skoks/ Agris Piķis (OSCar, Saule aust Alūksnē un rietVentspilī), kuriem šoreiz no dalības sacensībās bija jāatsakās automašīnas tehnisku iemeslu dēļ. Uz otro vietu pretendēja divi piloti Jānis Naglis (Mitsubishi Pajero, Re Autoklubs) un Andris Feldmanis (OSCar), kuriem pirms pēdējā posma bija vienāts punktu skaits, bet stūrmanis Krists Feldmanis (OSCar) gandrīz 100 procentīgi bija sev nodrošinājis otro vietu, kura izslīdēt varēja tikai pilnīgas neveiksmes gadījumā.

T1 grupā cīņa risinājās starp trim ekipāžām. Galvenie pretendenti uz pirmo vietu sacensībā bija ekipāža Jānis Naglis/ Jānis Naglis juniors, tomēr rezultātu bija grūti prognozēt, jo stūrmaņa pienākumus pirmo reizi rallijreidā bija uzņēmies Jānim Naglim juniors. Otri pretendenti bija Andris Feldmanis/ Krists Feldmanis (OSCar), kuri nesen bija atgriezušies no Pasaules Kausa sacensībām Marokā. Trešie šajā grupā brauca Emīls Jakrins/ Mārtiņš Priede (Fiat Panda), šosezon jaunpienākušie 4 x 4 čempionātā, kas līdz galam vēl nebija izbraukuši nevienās sacensībās. Otrā ātrumposma 17. kilometrā Feldmaņu ekipāžas Oscaram saplīsa stūres pastiprinātājs, līdz ar to zaudētas tika vairāk kā piecas minūtes, un cerība par līdera pozīciju kļuva maz ticama. Tas nozīmēja, ka arī sezonas kopvērtējumā Andrim Feldmanim nereāla kļuva iespēja pakāpties uz otro vietu. Pārtraukumā vaina tika saremontēta, Feldmaņi cīņu turpināja. Piekto un sesto ātrumposmu viņi izbrauca pat par dažām sekundēm ātrāk kā līderi, tomēr atstarpe bija pārāk liela, līdz ar to uzvarētāji sacensībā bija ekipāža J.Naglis/ J. Naglis juniors. Pirmo reizi līdz finišam tika un pat kāpa uz goda pjedestāla trešā pakāpiena braucēji ar mazo Fiat Pandu – E. Jakrins M. Priede, par ko abiem puišiem bija ļoti liels prieks.
N1 grupā pēc četriem posmiem līderis bija Aldis Vilcāns (Mitsubishi Pajero, Re Autoklubs) ar 32 punktiem, otrais ar 30 punktiem - Raivis Zeltiņš(Mitsubishi Pajero, Saule aust Alūksnē un riet Ventspilī), trešais Guntars Laugalis (Mitsubishi Pajero) – 28 punkti un tikai ceturtais ar 19 punktiem Vladislavs Bergmanis (Mitsubishi Pajero). Kā izrādījās vēlāk, te rezultātu uzminēt diezin vai būtu spējis labākais prognozētājs. Pēc pirmā ātrumposma ekipāžai Aldis Vilcāns/ Artūrs Masteiko salūza ātrumkārba un no sacensībām viņiem nācās izstāties, bet ekipāžas Raivis Zeltiņš/ Mārtiņš Tūters stūrmanis kļūdījās leģendā un aizveda Raivi nepareizā virzienā. Kavēts starts, pluss soda minūtes, kas atspoguļojās rezultātu tabulā. Tikai sestajā, pēdējā ātrumposmā Raivis spēja uzrādīt sev cienīgu rezultātu, izbraucot posmu visātrāk. Šoreiz bija jāsamierinās ar trešo vietu grupā, piekto vietu sacensībā un par vienu punktu sliktāks rezultāts sezonas kopvērtējumā kā Guntaram Laugalim, tāpēc tikai otrā vieta Latvijas čempionāta rallija reidā. Ekipāža Guntars Laugalis/ Māris Deklaus (Mitsubishi Pajero) kā jau ierasts brauca it kā mierīgi, lieki neriskējot, sacensībā izcīnot savā grupā otro vietu, absolūtajā vērtējumā paliekot ceturtie, bet kļūstot par uzvarētājiem savā grupā sezonā. Liels pārsteigums šoreiz bija ekipāžas Vladislava Bergmaņa sniegums, kas brauca kopā ar jaunu stūrmani Vladimiru Jemeļjanovu (Mitsubishi Pajero). Jau sacensību pirmajā posmā no J. Nagļa viņi atpalika tikai par 5 sekundēm.
Otro ātrumposmu, kas bija tajā pašā trasē, viņiem gan neizdevās veikt tikpat ātri, bet trešajā ātrumposmā - Skrundas lokatorā, kur bija daudz betona seguma, Vladislavs uzrādīja labāko laiku. Šī bija vienīgā ekipāža, kas bija izvēlējusies braukt sacensībās ar šipotām riepām. Sacensību finišā izrādījās, ka viņi ir apsteiguši Feldmaņa ekipāžu un sacensībās ieņema augsto otro vietu, bet savā grupā ierindojas 1. vietā, par ko abi puiši bija ļoti priecīgi. Vēl lielāks pārsteigums izrādījās saskaitot sezonas N1 grupas rezultātus – kopvērtējumā Vladislavs par diviem punktiem ir apsteidzis Aldi Vilcānu, tā izstumjot viņu no godalgoto saraksta.

Komandu cīņā beidzot uzvaru svinēja komanda RE Autoklubs (Jānis Naglis/ Jānis Naglis juniors un Aldis Vilcāns/ Artūrs Masteiko).

Standarta automašīnu kausa izcīņā pāliecinošu uzvaru svinēja ekipāža Romāns Ērkulis/ Gvido Ķirsons (Mitsubishi Pajero), kuri pēc ilga pārtraukuma bija nolēmuši atkal pamēģināt spēkus. Otrajā vietā Gita Laugale/ Uldis Briedis (Mitsubishi Pajero), kur jāatzīmē, ka arī Uldim šī bija pirmā reize rallija reidā pildot stūrmaņa pienākumus. Kā pēc sacensībām atzina Uldis: "Tāda sajūta, ka striķis ir kaklā, viens tur un velk. Ļoti sarežģīti un pilnīgi viss nezināms." Trešajā vietā ierindojās Jānis Šalms/ Māris Zvirbulis, kuri izcīnīja pārliecinošu uzvaru sezonā.

Sezona ir noslēgusies, uzvarētāji ir zināmi. Sezona nebija viegla ne 4 x 4 komisijai un arī ne pašiem sportistiem. Svarīgi ir neapstāties, bet meklēt risinājumus, kā attīstīt šo autosporta veidu tepat Latvijā un iet plašumā.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu