Šodienas redaktors:
Gatis Kreceris

Ungārijas Bajā latvieši pirmajā desmitniekā

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Iveta Kaminska

No 22. līdz 24. augustam netālu no Balatona ezera Ungārijā, startēja starptautiskā Hungarian Baja", kas bija apvidus ralliju kausa FIA baju čempionāta trešais posms. Tajā piedalījās arī divas Latvijas ekipāžas - Jānis Naglis/ Jānis Naglis juniors (Mitsubishi Pajero, RE autoklubs"), kas sacensību kopvērtējumā ierindojās astotajā vietā, un Jānis Āzis/ Ainars Princis (OSCar 03, rallijreidu komanda Rīga"), kuri izcīnīja desmito vietu.

Sacensību pirmajā dienā sportistiem bija jāveic desmit kilometrus garš prologs, kurā uzvarēja BMW X-RAID komandas pilots Guerlains Čicerits, otro vietu ieņēma kausa kopvērtējuma līderis un Guerlaina komandas biedrs Nassers Al-Attijahs. Trešais finišēja X-RAID Russia pārstāvis Leonīds Novitskis. Latvijas braucējiem rezultāti nebija tik spīdoši, un viņi ierindojās 10. vietā (Naglis/ Naglis) un 14. vietā (Āzis/ Princis), bet pēc sodu pielikšanas situācija mainījās, kur Āzis/ Princis bija 9. vietā, bet Naglis/ Naglis vairs tikai 19. vietā. Vairākām ekipāžām, tajā skaitā arī Nagļu, bija pierēķināti sodi par ātruma pārkāpšanu pārbraucienos. Telefonsarunā pilots Jānis Naglis pastāstīja: "Paši vien bijām vainīgi, jo nebijām rēķinājušies, ka, braucot uz prologa startu, ceļā var būt ātruma ierobežojumi."

Otrajā dienā sportistiem bija jāveic seši ātrumposmi, kas sastāvēja no divām trasēm – 50 un 65 kilometrus garām. Šīs sacensības norisinājās armijas poligona teritorijā. Pirmajām desmit startējošām ekipāžām apstākļi bija labvēlīgāki, jo starplaiks starp secīgi startējošām mašīnām bija divas minūtes, kas šajos apstākļos nozīmēja ļoti daudz – ceļu bez putekļiem. Te palaimējās Nagļu ekipāžai, jo ekipāžas tika sarindotas pēc prologā uzrādītā laika, nerēķinot sodus. Līdz ar to dienas noslēgumā viņi bija pakāpušies jau uz astoto vietu kopvērtējumā, bet J.Āzim/ A.Princim desmitais rezultāts. Rallijreidu komandas Rīga" pārstāvis Ivars Jākabsons: "Trase bija ļoti cieta, daudz putekļu. Labi, ka brīžiem uzpūta vējš, kas putekļus mazliet padzenāja." Dienai noslēdzoties, līderi bija N.Al-Attijahs/T.Thorner, bet otrais un trešais labākais rezultāts divām Krievijas ekipāžām L.Novitskis/ O.Tjupenkins un B.Gadasins/ S.Talentsevs.

Trešajā dienā bija jāveic trīs ātrumposmi, kuros J.Naglis/ J. Naglis juniors spēja noturēt iepriekšējā dienā uzņemto tempu, bet pakāpties augstāk kopvērtējumu tabulā par astoto vietu nebija iespējams. Arī J.Āzis/ A.Princis saglabāja iepriekšējā dienā izcīnīto desmito vietu.

Foto: Iveta Kaminska
Septītajā ātrumposmā B.Gadasinam gadījās "vāks", sacīksti viņš turpināja, tiesa gan, atkrītot vairs tikai uz piekto vietu. Vislielāko kulmināciju sacensības sasniedza pēc septītā ātrumposma, kad līderi N.Al-Attijahs/T.Thorner bija nopelnījuši sodu 13 minūtes un bija vienāds rezultāts ar ekipāžu L.Novitskis/ O.Tjupenkins. Tomēr sacensību finišā viņi bija pārāki par krievu ekipāžu un rezultāts palika nemainīgs, kur trešajā vietā ierindojās čehu ekipāža M.Zapletals/ T.Ouredniceks.

Pēc sacensībām Jānis Naglis komentēja: Ungārijā startējām pirmo reizi. Lai gan trase bija ļoti smaga, tajā netrūka ne akmeņu, ne mežonīgu tramplīnu, ne bedru, kas mijās ar ātriem klasiskā rallija elementiem, braukt bija ļoti patīkami un garlaicīgi nebija. Pēc prologā saņemtā soda necerēju, ka spēšu tik daudz atvinnēt."

Latvijas pārstāvjiem augstākais sasniegums Hungarian Baja" bija 2005. gadā, kad ekipāža Māris Saukāns/ Uldis Dzenis (OSCar, rallijreidu komanda Rīga") izcīnīja pirmo vietu. Šo sasniegumu atkārtot nav izdevies nevienai Latvijas ekipāžai.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu