Ja seriāls, tātad sērijas un/vai sezonas. Šis stāsts ir par veloseriāla otro sezonu, kas arī šogad startēs aprīlī. Pirms gada ar Jāni Šipkovu no Bauskas pils, veicot 1246 km garu distanci, šķērsojot Lietuvu, Poliju un Čehiju, desmit dienās sasniedzām Prāgu. Kāds varbūt atceras?! Es, Gatis Kreceris, turp minos kā akreditēts žurnālists darbam pasaules hokeja čempionātā, Jānis nobaudīja vienu spēli un devās mājup. Nolēmām ceļu rietumu virzienā turpināt. Apciemojot tautiešus Čehijā, Vācijā un Francijā, sākot ar sestdienu, griezīsim pedāļus no pagājušā gada finiša punkta līdz Eiropas sirdij Parīzei. Arī šoreiz tie būs vairāk nekā 1200 kilometri.
Ar divriteni apkārt pasaulei. Otrais posms
Nedaudz vēstures
Pērnā gada aprīlī uzvirmoja jaunas jūtas, dzima mīlestība. Tā ir veloceļošana ar konkrētu mērķi. Koši atceros 2015. gada 30. aprīļa pievakari, kad acu priekšā pēc nobrauktiem vairāk nekā 1200 kilometriem pavērās Prāgas peizāža. Skaista. Tobrīd pārņēma gandarījuma, vienlaikus tukšuma sajūta, jo aizraujošais ceļojums strauji ieripoja finiša taisnē. Redzot Čehijas galvaspilsētu, momentā sapratām: ir pielikts punkts vienam stāstam, bet daudzpunkts veloceļošanai. Nu pienācis tā turpinājums.
Ciemos pie tautiešiem
Kopš vasaras nepacietībā kalām plānus par jaunu piedzīvojumu, kas tūdaļ sāksies. Šogad Francijā notiks Eiropas čempionāta finālturnīrs futbolā, un loģisks turpinājums būtu došanās uz to, bet nē. Īpaši netrenētam organismam vasaras svelme varētu būt pārāk liels pārbaudījums, tāpēc neriskējām un izvēlējāmies aprīli.
Brauciena 2. posms no Prāgas uz Parīzi, 3. posms no Parīzes uz Kasablanku. 6 mēnešus atpakaļ sāku meklēt (un šodien...Posted by Ar velo apkārt pasaulei on trešdiena, 2016. gada 6. aprīlis
Vadoties pēc devīzes «latvieši ir visur», iezīmējot aptuveno maršrutu, ar sociālo tīklu palīdzību uzmeklējām (Jāņa nopelns) savējos svešumā. Liekot galdā mūsu plānu, pārsteidzoša bija tautiešu atsaucība. Būs latvieši, kuri mūs sagaidīs ar kādu pīrāgu, parūpēsies par spilvenu zem galvas, sedziņu pār sāniem un vēlēs ceļavēju turpmākajai kilometrāžai. Satiksim arī cilvēkus vienkārši uz vienu tasi tējas. Tiešām siltas sajūtas, kuras gaidām. Mēģināsim izstāstīt sastapto tautiešu stāstu dienasgrāmatas formā.
Mūs nekavē fiziskie un emocionālie šķēršļi, kas liegtu izmantot ķermeņa, garīgo potenciālu. Un tas ir viens no galvenajiem aspektiem, kāpēc neliekamies mierā.
«Atzīstos, esmu saslimis ar veloceļošanu. Esmu pārliecināts, ka «magnēts», kas mani pievelk, ir vairāku komponentu kopums. Gatavošanās ir interesanta, velosipēdam ir nianses, ir stimuls pasportot ikdienā, ekipējums, kā pakoties, cik daudz un cik smagu ņemt līdzi,» komentēja Jānis. «Šā ceļojuma laikā nolēmām apciemot tautiešus svešumā. Bija aizraujoši meklēt kontaktus. Ar dažiem izveidojušās jau draudzīgas attiecības. Prognozējam, ka ceļā garlaicīgi nebūs!
Pati veloceļošana ir saistoša, jo braukšana ar divriteni ir ideāla ātruma/attāluma kombinācija: braucot paspēj izbaudīt ainavas un vidi, bet vakarā ir gandarījums par paveikto distanci.»
Seriāla pirmo sezonu nolauzām ar divriteņiem, kādi nu katram tobrīd bija. Manā gadījumā ievērojamu pieredzi guvis «Motobecane» šosejnieks. Lai arī tas kalpoja uzticīgi, vēlreiz līdzīgu attālumu ar to nolēmu nebraukt. Īsti nav piemērots. Tāpēc radās vajadzība pēc jauna riteņa. Ar Jāni diezgan ilgi ķidājām Latvijas tirgū pieejamo sortimentu. Izvērtējot situāciju, apstājāmies pie «Burusporta» klāstā esošajiem beļģu «Ridley» markas «X-Bow Allroad». Liekot roku uz sirds, varu teikt, ka tas labākais velosipēds, kādam jebkad esmu uzsēdies.
Ceļā mūs atbalstīs «Mangaļu» minerālūdens. Ņemot vērā pagājušā gada pieredzi, ūdeni ik dienas patērējām vairākus litrus. Tilpums atkarīgs no gaisa temperatūras, reljefa, distances garuma. Rezerves litram jābūt līdzi obligāti, jo ne vienmēr tas būs pieejams.
Braucot pa nepazīstamu apvidu, bieži vien gadās nokļūt neparedzamās, interesantās situācijās.
Un tieši nezināmais padara ceļojumu krāsaināku, un neaizmirstami mirkļi būs ar garantiju, par ko pārliecinājāmies iepriekšējā braucienā, kad citādām acīm ieraudzījām Lietuvu, Poliju un Čehiju.
Jā, citādām, jo šīs Eiropas zemes nešķērsojām ar automašīnu vai kādu citu pārvietošanās līdzekli, kas nebūtu tik dvēseliski.
Katru vakaru veidosim dienas aktuālāko notikumu apskatu jeb rakstīsim dienasgrāmatu, bet brauciena laikā spilgtākos mirkļus tvītosim savos sociālajos kontos @kreceris un @energodata, kā arī «Facebook» profilā «Ar velo apkārt pasaulei».
Tā kā ne tuvu neesam velosportisti, nākamās padsmit dienas pašiem būs pārbaudījums. Tādēļ nesodiet bargi, izturieties ar izpratni.
Uz drīzu tikšanos!
Ar @energodata, pateicoties @Burusports gādībai, saņēmām jaunos @Ridley_Bikes velosipēdus. Nu tiiik labi ripo, oh :) pic.twitter.com/k8Wu9HbSb5— Gatis Kreceris (@kreceris) March 31, 2016