Šodienas redaktors:
Gatis Kreceris

FIA ziņojums: Bjanki avāriju piedzīvoja arī paša vainas dēļ

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: AFP/LETA

Pirmās formulas (F-1) franču pilots Žils Bjanki smago avāriju Suzukas trasē piedzīvoja arī paša vainas dēļ, secināts Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) izmeklēšanā.

Bjanki šausminošo avāriju lielā ātrumā piedzīvoja oktobra sākumā lietainās Suzukas trases 44.aplī Japānā, kad pēc vācieša Adriana Zutila ietriekšanās drošības nožogojumā tajā pašā vietā vēlāk avāriju piedzīvoja arī francūzis, kurš ietriecās evakuācijas transportā, kas atradās drošības zonā, lai prom no trases nogādātu avarējušo Zutila formulu. Pēc šiem notikumiem sacīkstes tika pārtrauktas.

FIA komisijas desmit cilvēku sastāvā ziņojums par notikušo ir 356 lappuses biezs. Tajā izcelts, ka Bjanki pēc Zutila avārijas liktenīgajā trases vietā savu ātrumu nav samazinājis pietiekoši, lai nepazaudētu saķeri ar trases virsmu. Tāpat secināts, ka viņa ietriekšanos evakuācijas transportā sekmēja lietus ūdens atrašanās uz trases seguma, Zutila formulas novākšanas process, kā arī paša Bjanki pārlieku agresīvā stūres griešana liktenīgajā līkumā.

«Ja piloti stingri ievērotu noteikumus, kādus pieprasa dubulto dzelteno karogu izkāršana trasē, viņiem tūlītējas briesmas nedraudētu,» teikts ziņojumā.

Francūzis novembra beigās tika pamodināts no mākslīgās komas un pārvests uz slimnīcu Nicā, kur turpina atkopšanos. Sportists pašlaik elpo patstāvīgi. Viņa veselības stāvoklis joprojām ir stabils, taču kritisks.

Ziņojumā izcelts trases mediķu kvalitatīvais darbs, kas lielā mērā sekmējis Bjanki dzīvības glābšanu.

No jaunās sezonas čempionātā tiks ieviesta virtuālā drošības mašīna, kas pilotiem liks samazināt ātrumu tikai attiecīgās trases daļās, nevis visa apļa garumā. Runas par šādas sistēmas nepieciešamību kļuva aktuālas tieši pēc Bjanki avārijas.

Kā ziņots, Bjanki trauma F-1 čempionātā ir smagākā kopš 2009.gada, kad galvas traumu guva brazīlietis Felipe Masa, kura ķiverei trāpīja no citas formulas atlūzusi gandrīz kilogramu smaga atspere. Savukārt 2012.gadā treniņu laikā smagu traumu guva spāņu testpilote Marija de Viljota, kas gandrīz pusotru gadu vēlāk izraisīja viņas nāvi.

Nāves gadījumi F-1 nav piedzīvoti kopš 1994.gada, kad vienā nedēļas nogalē Imolas trasē dzīvību zaudēja austrietis Rolands Racenbergers un slavenais brazīlietis Airtons Senna.

Pašlaik 25 gadus vecajam Bjanki F-1 čempionātā un «Marussia» komandā šī bija otrā sezona. Pirms tam viņš divas sezonas čempionāta vienībās bija testu pilots.

Šosezon sacensībās Monako francūzis ieguva savus pirmos kopvērtējuma punktus karjerā, izcīnot devīto vietu.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu