Šodienas redaktors:
Gatis Kreceris

Jānis Naglis trešo reizi izcīna uzvaru rallijreidā "Latvian Baja" (1)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Ar komandas RE Autoklubs braucēju Jāņa Nagļa/Jāņa Nagļa juniora uzvaru, svētdien, 20. jūlijā, Madonā noslēdzās 5. starptautiskais rallijreids "Latvian Baja 2008". Bez konkurējošās komandas Rīga RRT un OSCar automobiļu līdzdalības Nagļu ekipāža ar T1 grupas Mitsubishi Pajero bija šo sacensību neapšaubāmi favorīti, vadībā izvirzījās jau pirmajā dienā un stabili aizvadīja auto līdz uzvarai arī otrās dienas abos 77,22 km garajos ātrumposmos.

Vienīgie, kas spēja noturēt uzvarētājiem puslīdz līdzvērtīgu tempu, bija N1 ieskaites grupas uzvarētāji Raivis Zeltiņš ar stūrmani Mārtiņu Tūteru (Mitsubishi Pajero), kuri rallijreida pēdējos divos ātrumposmos zaudēja attiecīgi 16 un 52 sekundes, turklāt SS4 sākumā ātrumposma lielāko daļu pat veica ar piecu līdz astoņu sekunžu pārsvaru pār RE Autoklubs ekipāžu. Arī Zeltiņš/Tūters sacensības aizvadīja ļoti stabili, ne mirkli neļaujot citiem konkurentiem pietuvoties bīstamā attālumā. Finālā pirmās un otrās vietas ieguvējus pēc ātrumposmos veiktiem 296,35 km šķīra nepilnas trīs (2,53) minūtes, bet trešās vietas īpašnieki līderim kopvērtējumā zaudēja gandrīz pusstundu (28,25 min.).

Visai sīva cīņa iedegās par trešo vietu absolūtajā vērtējumā un par godalgu sadalījumu N1 grupā. Veiksmīgāki un ātrāki sāncensībā ar pieredzējušākajiem konkurentiem Guntaru Laugali/Māri Deklausu (Mitsubishi Pajero), kuri trešajā vietā bija izvirzījušies pēc pirmā dienas trim ātrumposmiem, izrādījās Kristaps Ķirsons ar Igo Mucinieku (Mitsubishi Pajero). Pirmajā svētdienas ātrumposmā Ķirsona ekipāža sasniedza trešo labāko laiku, bet otrajā piekto. Savukārt Laugalis ar Deklausu vispirms palika piektie un vēl saglabāja gandrīz piecas minūtes no iepriekš iekrātā pārsvara, bet SS5 pārsita riepu un zaudēja vairāk nekā desmit minūtes. Iepriekš sestdien ar riepas plīsumu saskārās arī Ķirsons un Mucinieks, taču, mainot riteņus, acīmredzot zaudēja mazāk laika nekā konkurenti.

Augstu SS4 pacelties izdevās Emīlam Jakrinam/Mārtiņam Priedem, kuri ar jaudas ziņā krietni pieticīgāko Fiat Panda, sasniedza ceturto laiku. Pēdējā SS5 ātrumposmā ātrāko pilotu trijniekā vienīgo reizi visā sacīkstē ierindojās ārzemju sportisti, un to paveica Arūns Lekjavičs/Arūns Lekjavičs juniors.

Rallijreida kopvērtējumā T1 grupas godalgoto vietu trijnieks sarindojās šādā secībā:

1. Jānis Naglis/Jānis Naglis jun. (Latvija) Mitsubishi Pajero 2. Arturs Ardavičs/Antans Jukņevičs (Kazahstāna/Lietuva) Toyota Hilux 3. Gregoržs Skaržinskis/Marcins Skaržinskis (Polija) Bowler

N1 grupā uzvarētāju trijnieks bija šāds:

1. Raivis Zeltiņš/Mārtiņš Tūters (Latvija) Mitsubishi Pajero 2. Kristaps Ķirosns/Igo Mucinieks (Latvija) Mitsubishi Pajero 3. Arūns Lekjavičs/Arūns Lekjavičs jun. (Lietuva) Mitsubishi Pajero

No nelielā divriteņu un kvadraciklu braucēju pulciņa par veiksmīgākajiem kļuva Jānis Auziņš un Intars Kvants, kuri ar lielākām (kā I. Kvants) vai mazākām grūtībām sasniedza finišu un tātad arī izcīnīja pirmās vietas savās ieskaites grupās.

Atliek piebilst, ka Jānis Naglis seniors par rallijreida Latvian Baja uzvarētāju kļuva jau trešo reizi rallija piecu gadu vēsturē. 2005. gadā ekipāžas stūrmanis bija Aleksandrs Innus, 2006. gadā, kad Latvian Baja bija līdz šim visspēcīgākais un skaitliski arī vislielākais dalībnieku sastāvs, stūrmaņa pienākumus veica Agris Pētersons, bet šogad pie otra uzvarētāju kausa tika Jāņa Nagļa dēls Jānis Naglis juniors.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu