Skip to footer
Šodienas redaktors:
Gatis Kreceris
Iesūti ziņu!

A.Sanders: Uzņemos pilnu atbildību...

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto

Vārds "Rodeo" motokrosa aprindās ir ļoti pazīstams, kā arī zināms, ka šīs komandas mērķi katrā sezonā ir visaugstākie, neatkarīgi no sacensību seriāla, kurā tā piedalās.

Arī šogad, gatavojoties "Battery Superkausa" motokrosa seriālam, komandas vadība bija izvirzījusi visaugstākos mērķus komandu vērtējumam, taču motokross ir motokross un, kamēr neesi šķērsojis finiša līniju un aiz muguras nav palicis rūtotais finiša karogs, nevienā mirklī nevari būt drošs, ka viss jau ir padarīts. Tieši šādi varētu raksturot komandas neveiksmi pēdējā Kandavas posmā, kurā komanda varēja tik daudz iegūt, bet pamanījās tik daudz zaudēt! Par Kandavas fināla posmu, kā arī sezonu kopumā lūdzām dalīties iespaidos vienu no pieredzējušākajiem motokrosa komandu vadītājiem – RODEO šefu Arvi Sanderu.

Sezona ir aizvadīta, taču mieles par neiegūto komandu čempiontitulu noteikti vēl ir. Vai vari, lūdzu, izskaidrot, kāda faktoru kopuma dēļ tas izslīdēja no rokām?

Jā, šī tēma nav no tām sirdi sildošākajām, bet, ja godīgi, tad es uzņemos pilnu atbildību par notikušo, jo neskaitīju līdzi punktus katrā braucienā un nesummēju kopā, kaut gan varējām vēl "izlīst", ja laikus apzinātu punktu deficītu. Līdz šim RODEO stratēģija ir bijusi, ka katram sportistam ir jāizdara savs darbs trasē par 100% un tad arī kopvērtējums būs labs, šoreiz tas nenostrādāja. Kandavā bija arī kurioza situācija, kurā Citrons neizbrauca uz starta, jo bija palaidis garām dienas kārtības braucienu secību. Nebija tā veiksmīgākā diena arī pārējiem komandas sportistiem, kurus papildus dubļu jūrai vajāja tehniskas problēmas, līdz ar to arī punktus neieguvām vajadzīgajā daudzumā, lai nosargātu it kā jau drošu uzvaru kopvērtējumā.

Vai, komplektējot komandas sastāvu "Battery Superkausa" 2010.gada sezonai, apzināti galvenais uzsvars tika likts uz Kvadru klasi, un vai MX PRO klases piesaistītie sportisti attaisnoja uz sevi liktās cerības?

Apzināti jau netika likts uzsvars uz kvadriem. Komandu veidojām no tiem pašiem sportistiem, kuri pagājušajā sezonā startēja mūsu komandā, gan LR čempionātā, gan "Superkausā", vienkārši sanāca tā, ka mūsu "kvadru pulciņš" ir gana liels un spēcīgs! Runājot par MX PRO klasi, neesmu apmierināts ar sasniegto, bet tam ir arī vairāki iemesli, jo mūsu sportisti nav izteikti sprinteri, bet labāk jūtas klasiskajās motokrosa distancēs. Bet ceru, ka kopīgiem spēkiem, pamainot treniņu stratēģiju, uzlabosim savu sniegumu arī MX PRO klasē.

Skatoties uz komandu vērtējuma ailēm, redzams, ka jūsu komanda visvairāk punktu zaudējusi sīvākajiem konkurentiem divos posmos – Aizputē un Kandavā, kuros bija ekstrēmi laika apstākļi – ar ko tas ir skaidrojams, ar sportistu pieredzes trūkumu, tehniskām ķibelēm vai ko citu?

Nav nekāds noslēpums, ka dubļi ievieš savas korekcijas gan GP, gan vietējā mēroga sacensībās, jo ir vairāki komponenti, kam jāsakrīt. Dubļos ir vajadzīgs perfekts starts, kā arī labi sagatavots motocikls un līdzsvarots, tehnisks sportists. Protams, neiztikt arī bez sportiskās veiksmes. Acīmredzami mums tās pietrūka, jo negribētos piekrist, ka sportisti būtu bez pieredzes, jo tāds īsts "zaļknābis" RODEO komandā nestartē.

Kāds ir jūsu kā ilggadēja motokrosa komandas vadītāja viedoklis par to sportistu un komandu līmeni, kuri piedalās "Battery Superkausa" motokrosa seriālā, salīdzinot ar starptautiska līmeņa sacensībām, un ar ko vēl mērķtiecīgi jāstrādā gan sportistiem, gan komandām?

Nebūtu gluži korekti salīdzināt starptautiskā līmeņa sacensības ar "Battery Superkausu", jo katrām no tām ir savi mērķi un uzdevumi, dažādāka līmeņa sportisti. "Battery Superkausā" redzam lielu daudzumu amatieru un motomīļotāju, kuri brauc piecus apļus, kas ir salīdzinoši viegli un līdz ar to piesaista kuplu dalībnieku sastāvu. PRO klase ir ar pozitīvu "starptautisku piegaršu", kurā notiek sīvas cīņas par pjedestālu, bet, manuprāt, šie pieci apļi neparāda sportistu īstās spējas un spēku samēru - optimāli tie varētu būt 4-5 apļi vairāk. Runājot par komandām, ir patīkami vērot, ka ar katru gadu notiek attīstība gan vizuālajā noformējumā, gan arī sportisko ambīciju sasniegšanā. Līmenis noteikti ir audzis, salīdzinot ar iepriekšējo sezonu, tas, protams, pateicoties veselīgai konkurencei starp komandām un augsta līmeņa sacensību organizēšanai, kurā "Battery Superkauss" ir ierindojams Baltijas TOP.

Kāds ir jūsu vērtējums par "Battery Superkausa" 2010.gada sezonu no organizatoriskā viedokļa, ja to salīdzina ar pirmo šā motokrosa seriāla sezonu, un vai jums ir kādi ierosinājumi sacensību organizatoram uz nākamo sezonu?

Es jau atzīmēju, ka "Battery Superkauss" no organizatoriskā viedokļa būtu minams par pozitīvu piemēru daudziem citiem sacensību organizētājiem, arī starptautiskā līmenī, jo tiek maksimāli domāts par sportistu, trasi un skatītājiem, kas diemžēl nav vērojams citur. Ierosinājums būtu nedaudz stingrāk vērsties pret sportiskās ētikas pārkāpējiem, kas it sevišķi bija vērojams amatieru klasēs, protams, tas ir arī komandu vadītāju interesēs – veikt nelielus audzināšanas darbus.

Attiecībā uz nākamo sezonu – vai šobrīd jau notiek komandas aprišu veidošana un vai komandas kodolu arī nākamgad veidos sportisti, kuri pārstāvēja komandu šogad?

Jā, komandas kodols jau ir apzināts un centīsimies pie tā arī turēties, jo ir daudz vieglāk strādāt kopā, ja cilvēki cits citu ir iepazinuši un zina, ko no viņiem gaida. Nav izslēgts arī kāds jaunums un pārsteigums, bet laika tam vēl ir daudz un sagatavošanos esam sākuši. Esmu pateicīgs visiem sportistiem un viņu ģimenēm par aizvadīto sezonu un ceru, ka nākamā mums visiem kopā būs saulaināka un sirdī siltāka!

Komentāri

Tēmas

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu