Šodienas redaktors:
Gatis Kreceris

Skoks/Piķis 4x4 "karuselī" izvirpuļo visātrāk

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Sestdien apvidus rallija karuseļa čempionāta 1. posmā "LANKALNI 2008" uzvaru absolūtajā vērtējumā un T1 klasē izcīnīja ekipāža Igors Skoks/ Agris Piķis (OSCar, komanda "Saule aust Alūksnē un riet Ventspilī"). N1 klasē nepārspēti un trešie absolūtajā vērtējumā ekipāža Raivis Zeltiņš/ Mārtiņš Tūters (Mitsubishi Pajero, "Saule aust Alūksnē un riet Ventspilī"). Standarta automašīnu kausa izcīņā pārliecinoši ātrākie – Aldis Vilcāns/ Ivars Liepnieks (Mitsubishi Pajero, "RE Autoklubs 1").

Sestdien, 31. maijā, Kuldīgas rajona Nīkrāces pagastā, Dzeldā notika apvidus rallija – karuseļa čempionāta 1. posms "LANKALNI 2008", kā arī standarta automašīnu kausa izcīņa. Sacensībām dalību bija pieteikušas 16 ekipāžas, pie tam Aldis Vilcāns/ Ivars Liepnieks bija nolēmuši startēt gan sporta klasē N1, gan standarta automašīnu klasē.

Pirmās uz starta stājās standarta automašīnas. Lai gan dalībnieku skaits šoreiz bija neliels, tomēr sacīkste bija īpaši interesanta, jo pieteikušies bija pagājušā gada uzvarētāja Gita Laugale (Mitsubishi Pajero, "Liepājas komanda") un bijušais rallists Aldis Vilcāns (Mitsubishi Pajero, "RE Autoklubs 1"). Iepriekšējā sezonā nevienai vīriešu ekipāžai nebija izdevies uzvarēt Gitu, kas šogad blakus bija pierunājusi sēsties Lauru Šķuberti. Interese par to, vai arī šoreiz meiteņu ekipāžai izdosies palikt neuzvaramai, bija liela. Braucot kopā ar Ivaru Liepnieku, pārliecinošu pārsvaru Aldis uzrādīja jau pirmajā aplī. Ātrs un nepārspēts viņš bija abos braucienos un svinēja uzvaru standarta automašīnu kausa izcīņā.

Sporta automašīnu grupā uz starta stājās kopā gan T1, gan N1, gan N klases braucēji. N1 klasē sacīkste solījās būt īpaši spraiga. Vienlīdz stipras bija piecas ekipāžas. Raivis Zeltiņš/ Mārtiņš Tūters šogad bija paspējuši sagatavot jaunu automašīnu. To, ka tā ir ātra, viņi pierādīja jau "Talsu rallijā". Trase bija izveidota ar nepārtrauktiem līkumiem, bet īpaši sarežģītu to padarīja arī negatīvie līkumi, ar kuriem nebija skopojušies organizatori. Pirmais brauciens izrādījās sevišķi grūts un neprognozējams, jo N1 klasē finišēt spēja tikai trīs ekipāžas – R.Zeltiņš/ M.Tūters, aiz viņiem Guntars Laugalis/ Māris Deklaus ("Liepājas komanda") un Ivans Bergmanis/ Nikolajs Majstrovičs ("Novators"). Vladislavs Bergmani/ Dmitrijs Savickis ("Novators") un Normunds Sproģis/ Matīss Šmidbergs ("RE Autoklubs 2") pienācīgi nebija novērtējuši trases segumu, tāpēc abi palika "sēžot" kādā no viltīgajiem līkumiem. Gan Jāni Auziņu/ Kristīni Tūmiņu, gan Aldi Vilcānu/ Ivaru Liepnieku piemeklēja tehniskas neveiksmes un arī viņu automašīnas palika nekustīgi stāvam trasē, bet Andra Gaiļa/ Andra Andrejeva automobiļa motors "saniķojās" un atteicās strādāt, tādēļ viņiem sacīkste beidzās jau pēc ceturtā apļa.

Otrajā braucienā finišēja jau četras ekipāžas. A.Vilcāns turpināja meklēt automobilī neatrastās vainas un trasē palika stāvot jau pirmajā aplī, V.Bergmanim izdevās apmest kūleni, bet trases "zemajā galā", veicot trešo apli, nepaveicās pieredzējušajai ekipāžai G.Laugalis/ M.Deklaus. Tam sekoja īss Guntara komentārs: "Iesēdos pilnīgi līdzenā vietā. Tā man vēl nebija gadījies!"

Trešajā braucienā sportisti bija kļuvuši gudrāki, un to līdz galam veica visas N1 klases ekipāžas. Līdz ar to līderos izvirzījās ekipāžas, kas bija veikušas visus braucienus. Ātrākie un veiksmīgākie bija R.Zeltiņš/ M.Tūters. Beidzot smaidīt varēja arī Ivans Bergmanis, kurš parasti iekūlās negaidītās situācijās. Viņam, braucot kopā ar stūrmani N.Majstroviču, otrā vieta. Sevišķi priecīgi par trešo vietu bija ekipāža J.Auziņš/ K.Tūmiņa, jo, stājoties uz starta, Jānis ļoti labi zināja, ka mašīnu nav paspējis sagatavot sacīkstei un tai nedarbojās pat divi ātrumi.

T1 klasē ar trīs OSCariem sīvā cīņā iesaistījās Jānis Naglis/ Jānis Naglis juniors (Mitsubishi Pajero, "RE Autoklubs 1"), šogad ņiprā "Fiat Panda"- Emīls Jakrins/ Mārtiņš Priede un Andris Ozols/ Aleksandrs Innuss ar VAZ 21213 jeb "Ņivu". "Panda" pirmā brauciena priekšpēdējā aplī paspēja veikt meistarstiķi - kūleni par 360 grādiem! Nokrita uz riteņiem un turpināja braukt līdz finišam. Protams, sānu stikli bija izbiruši un puišiem mutes pilnas ar smiltīm no saceltajiem putekļiem. Tā turpināt viņi sacīksti vairs nevēlējās un pievienojās trases malā skatītājiem. Šoreiz neveiksmes vajāja Nagļu ekipāžu. Abos braucienos jau pirmajā aplī tika pārsistas riepas. Zaudētas minūtes, kuras atgūt trešajā braucienā vairs nebija iespējams, neskatoties uz to, ka trasē viņi uzrādīja labāko laiku 4:20.91. Cīņa par līdera pozīciju noritēja starp OSCariem. Pirmajos divos braucienos ātrāki bija Igors Skoks/ Agris Piķis, kas uzrādīja attiecīgi par nepilnām 20 un 12 sekundēm labāku laiku nekā ekipāža Jānis Āzis/ Ivars Jēkabsons. Savas pozīcijas viņi saglabāja līdz sacensību beigām, lai arī trešajā braucienā J.Naglis/J.Naglis juniors bija ļoti ātri un finišēja par 53 sekundēm ātrāk nekā līderi Skoks/Piķis. Kopvērtējumā apsteigt viņi paspēja tikai trešo OSCaru – Andri un Kristu Feldmaņus. Līdz ar to Nagļi ierindojās trešajā vietā T1 klasē un tikai ceturtie absolūtajā vērtējumā.

Komandu vērtējumā pirmajā vietā "Saule aust Alūksnē un riet Ventspilī" (I.Skoks/A.Piķis un R.Zeltiņš/M.Tūters), otrajā – "Novators" (I.Bergmanis/ N.Majstrovičs un V.Bergmanis/ D.Savickis), trešajā – "RE Autoklubs 1" (J.Naglis/J.Naglis juniors un A.Vilcāns/I.Liepnieks).

Nākamie rallija karuseļi norisināsies: 2. posms 21. jūnijā Trapenē, 3. posms 9. augustā Rugājos, 4. posms 6. septembrī Embūtē un 5. posms 15. novembrī Bauskā.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu