Šodienas redaktors:
Gatis Kreceris

Tukuma rallijsprintā uzvar Vorobjovs/Ervalds (5)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ingars, TVNET

Pagājušās brīvdienas – 31.maijs un 1.jūnijs – Tukumā un tā apkārtnē notika rallijsprinta zīmē.

Kā TVNET informēja "Rally Kalve Team", divas dienas motoru rūkoņa, skaļas ovācijas, veltītas saviem favorītiem, un pāri visam sportisks azarts bija tas, kā dēļ šeit pulcējās 130 rallija ekipāžas un skatītāju pūļi. Jāsaka gan, ka rallijs bija avārijām bagāts, jo no pirmajā dienā startējušajām 104 sporta automašīnām finišu 1. jūnija pēcpusdienā Tukumā sasniedza 74 ekipāžas.

Pirmajā dienā sportisti veica vienu ātrumposmu divas reizes. Izrādījās, ka gaidītās cīņas ar konkurentiem vietā bija cīņa ar putekļiem. Ar 115. numuru, bet pirmo starta pozīciju šajā rallijā startēja Jānis Vorobjovs/Guntis Ervalds, kuriem šis rallijsprints bija treniņš pirms nākamnedēļ gaidāmā "Cēsu" rallija. Uzreiz izcīnījis līderpozīciju, Vorobjovs, otro reizi veicot ātrumposmu, to atdeva Jānim Feldmanim/Jurim Vilmanim. Pēc pirmās dienas finiša Feldmanis dalījās savos iespaidos par trasi, un viņa viedoklis daudz neatšķīrās no citu sportistu sacītā, ka rallijsprinta pirmie divi ātrumposmi bija cīņa ar putekļiem. Tomēr otrā diena salika visus punktus uz i.

Pirmā jūnija rītā startēja 124 ekipāžas, no kurām sporta auto – 96. Sešas izmantoja Superally sistēmu, kas dod iespēju turpināt sacīksti ar soda laiku, ja ekipāža izstājusies. Sportistus sagaidīja pieci ātrumposmi, taču daudziem nebija pa spēkam pievarēt līkumu kaskādes, un, ko tur liegties, – ātrumus. Par spīti visām nebūšanām, ap pulksten 14 Tukumā jau finišēja pirmās sporta automašīnas – dažas slēgtajā parkā tika iestumtas pašu sportistu spēkiem. Par rallijsprinta absolūtajiem uzvarētājiem kļuva Jānis Vorobjovs ar Gunti Ervaldu. Viņi arī pirmie A+ klasē un GE Money Bank kausa ieguvēji. Pēc sacensībām Guntis Ervalds atzina, ka ir apsveicama visu rallijsprinta dalībnieku uzņēmība piedalīties šādā autosporta disciplīnā, taču ieteikums organizatoriem uz nākamo sacensību būtu – vairāk domāt arī par kvalitatīvas sacīkstes izveidošanu, ne tikai par šovu un ārējo tēlu. Otrie A+ klasē – brāļi Kaspars Kaņeps-Kalniņš un Oskars Kaņeps-Kalniņš.

Viena no 4WD+ klases spēcīgākajām ekipāžām Jānis Feldmanis/Juris Vilmanis šoreiz startēja N4 klasē, iegūdami pirmo vietu grupā un otro – absolūti. Ekipāžas iespaidi pēc rallija bija visnotaļ pozitīvi, taču, kā jau daudzi, arī viņi atzina - trase bijusi daudz par ātru. Vismaz priekš viņu Subaru. Otrie šajā grupā – Raimonds Strokšs/Anrijs Jesse, bet trešie – Rolands Mēnesis/Māris Ziediņš.

4WD+ klasē kārtējo reizi uzvarētāja laurus plūca Jānis Dūcis/Aivars Anevics, kurus visus sacensību gan centās noķert Miks Ernstons un Arvis Arums. Un šķiet, ka Dūcis vairs nav tik nenotverams, jo finišā otrās vietas ieguvēji Miks Ernstons/ Kārlis Kļaviņš viņam zaudēja tikai 3 sekundes. Stabilā trešajā pozīcijā šoreiz Arvis Arums/Ivars Grošus.

4WD klasē neveiksmes vajāja Mareku Švarcu-Švampānu, kurš pirmajā ātrumposmā uzrādīja tikai ceturto rezultātu klasē, bet, to pašu dopu braucot otro reizi, avarēja un izstājās. Tas pamatīgi atviegloja Raimonda Dūča/Gunta Kampes ceļu pretī uzvarai, un lai arī trijos no otrās dienas ātrumposmiem Dūcis bija otrais klasē, tomēr pirmā vieta finišā – tieši viņam. Sevi uz nopietnu konkurenci atkal sāk pieteikt Didzis Blūms/Aigars Rencis, viņi šoreiz otrie, bet trešajā pozīcijā – Normunds Orlovs/Jānis Kollis.

Skaistu uzvaru sev un savam stūrmanim šoreiz sarūpēja Krists Kalniņš. Pēc Ulda Brieža izstāšanās trešajā ātrumposmā Kalniņš spēja noturēt konkurentus aiz muguras. Pirms pēdējiem diviem ātrumposmiem Kalniņš/Jankovskis bija 48 sekundes priekšā saviem tuvākajiem sekotājiem Jānim Fārenhorstam/Ingaram Smaizišam, kas ļāva sportistiem bez lieka stresa nobraukt atlikušos ātrumposmus un triumfēt, atstājot Fārenhorstu otrajā, bet Raivo Pikki/Arti Dreimani – trešajā pozīcijā.

1600 klasē sacensību ar savu bijušo kaujas zirgu Lada Samara atkal aizvadīja Zigurds Kalniņš, un viņš bija stabils savas grupas līderis līdz ceturtajam ātrumposmam, kad auto piedzīvoja dzinēja defektu un sportistiem nācās sacīksti beigt. Šo situāciju izmantoja Andris Andiņš ar Māri Ešmani, braucot stabili un tādējādi iegūstot pirmo vietu klasē. Otrie Tukumā Mārcis Strautiņš/Guntis Mūrnieks. Trešie, par spīti tehniskajām nebūšanām pirmajās dienās, - Arnis Alksnis/Armands Pārupe.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu