/nginx/o/2018/07/14/8969571t1hf02a.jpg)
Ar "Team Repsol Mitsubishi Ralliart" ekipāžas Luks Alfāns / Žils Pikards un Pajero Evolution MPR13 sporta automobiļa uzvaru noslēdzies maratonrallijs "Rali Transiberico 2008", kas finišēja 25. maijā Portugāles pilsētā Eštorilā.
Neskaitot pirmās dienas īso prologu, Mitsubishi komandas piloti jau no paša rallija sākuma ieņēma rezultātu tabulas augšējās pozīcijas. Ceturtdien, kad notika pirmais īstais maratonrallija ātrumposms, vadībā izvirzījās Stefans Petransels un Žans Pols Kotrets ar savu Pajero Evolution MPR13 sporta automobili. Taču tās pašas dienas pēcpusdienā pēc sīkas franču ekipāžas neveiksmes līderu pozīcijas pārņēma komandas biedri Nanī Roma un Lukass Kruzs, kuri, izmantojot viltīgos apstākļus savā labā, jaunajam ar dīzeļdzinēju aprīkotajam Pajero Evolution MPR14 sporta automobilim izcīnīja pirmo uzvaru ātrumposmā.
Šī spāņu ekipāža, dominējot arī divos svētdienas ātrumposmos, maratonralliju noslēdza ar trīs ātrumposmu uzvarām. Diemžēl šī ekipāža sestdienas pēcpusdienā, saskaroties ar tehniskajām problēmām, bija zaudējusi pārāk daudz laika, lai cīnītos par pirmo uzvaru savam sporta automobilim, kas debiju piedzīvoja tikai pirms mēneša, maratonrallijā "Central Europe Rally".
Piecu dienu ilgās sacensības, kas bija 2008. gada FIA Pasaules maratonrallija kausa otrais posms, izcēlās ar ļoti dažādu reljefu – kalnu ceļiem uz Portugāles un Spānijas robežas un līdzenumiem Lisabonas tuvumā. Regulārās lietusgāzes, dubļi un lielas peļķes šauros un līkumotos ātrumposmus padarīja ārkārtīgi grūti izbraucamus un viltīgus. Organizatori laika apstākļu dēļ bija spiesti saīsināt piektdienas ātrumposmus un samazināt kopējo ātrumposmu distanci no 1442,48 km līdz 1307,82 km.
"Team Repsol Mitsubishi Ralliart" Portugālē ieradās ar diviem uzdevumiem – cīnīties par uzvaru un turpināt ar dīzeļdzinēju aprīkotā Pajero Evolution MPR14 izstrādi. Šoreiz šis auto, kas ar Hiroši Masuoku pie stūres debitēja Ungārijā, tika uzticēts Nanī Romam. Tādēļ arī nav nekāds pārsteigums, ka komandas direktors Domeniks Serijs vairāk priecājās par iegūto pieredzi ar jauno V6 dīzeļdzinēju, nevis šīs sezonas pirmo uzvaru: "Es gribu apsveikt Luku un Žilu ar viņu lielisko sniegumu šajā rallijā. Apstākļi bija ļoti nedroši no starta līdz pat finišam, bet viņi nenolaida greizi un visu izdarīja pareizi. Viņi ne reizi neattālinājās no līderu pozīcijām, un šī stabilitāte tika atlīdzināta labākajā iespējamajā veidā. Nanī bija tuvu tam, lai jaunajam auto dāvātu pirmo uzvaru, taču mēs nedrīkstam aizmirst, ka mūsu prioritāte bija turpināt pilnveidot jauno dīzeļdzinēju. Mēs dodamies atpakaļ uz Franciju ar ļoti vērtīgu informāciju, un Nanī trīs izcīnītās ātrumposmu uzvaras vedina uz domām, ka jaunajam dzinējam ir ļoti liels potenciāls. Tajā pašā laikā Stefans šonedēļ izmēģināja jaunas BFGoodrich riepas, un arī šajā jomā gūtā pieredze sola, ka tās būs ļoti noderīgas nākotnē."
Pēc apbalvošanas ceremonijas Luks Alfāns slavēja "Rali Transiberico" ātrumposmu kvalitāti un organizatorus. Viņš arī augstu novērtēja komandas darbu, kas ļāva tam sacensībās piedalīties ar automobili, kas visu piecu dienu garumā strādāja kā smalks pulkstenis. "Kā ierasts, šeit ātrumposmu segums bija ļoti dažāds, taču mūsu Pajero Evolution MPR13 tos visus uzveica," stāsta francūzis, kurš šajā maratonrallijā piedalījās trešo reizi. "Šī nebija reize, kad varēja vienkārši gaidīt, kad citiem radīsies kādas tehniskās problēmas. Mēs sestdien bijām tikai 25 sekundes aiz Nanī, pirms mums radās vienīgā tehniskā problēma ar logu tīrītāju elektromotoru. Liels paldies visiem no Mitsubishi par spīdošo darbu un arī Žilam, kurš nepieļāva nevienu kļūdu par spīti ne visai labajai stenogrammai."
Pieredzējušais piecdesmit trīs gadus vecais franču stūrmanis patiešām nevarēja vēlēties labāku rezultātu, lai atzīmētu savu simto startu maratonrallijā. Drīz pēc debijas 1980. gadā Pikards pavisam ātri kļuva par vienu no ievērojamākajiem maratonralliju motobraucējiem. Savu karjeru uz diviem riteņiem viņš noslēdza 1992. gada maratonrallijā "Paris – Le Cap". Kopš tā laika Žils divreiz ir izcīnījis uzvaru Dakāras maratonralliā ar Mitsubishi, vienu no tām kopā ar Luku Alfānu, ar kuru kopā viņš startē kopš 2005. gada. "Es sportā esmu aizvadījis divdesmit astoņus gadus, un, ja nekļūdos, esmu veicis aptuveni pusotru tūkstoti ātrumposmu. Šī uzvara ir lielisks veids, kā atzīmēt šādu jubileju!" atzina Žils Pikards.
Nanī Roma pēc divām sudraba godalgām rallijā "Rali Transibiberico" 2006. un 2007. gadā un līderu pozīcijas iegūšanas ceturtdien ticēja, ka viņam 2008. gada sacensībās izdosies finišēt vienu vietu augstāk. Tomēr tas neizdevās, un galu galā viņa pamatuzdevums bija strādāt ar jauno sporta automašīnu. Arī viņam pašam pirms starta krietni nācās strādāt pie sava braukšanas stila, lai pierastu pie sporta automašīnas ar dīzeļdzinēju un tās vadīšanas specifikas, taču, ņemot vērā trīs ātrumposmu uzvaras, var teikt, ka Nanī Roma spēj ļoti ātri adaptēties jaunos apstākļos. "Nav šaubu, ka būtu ļoti patīkami uzvarēt. Man arī ir kauns, ka uzvara no mūsu rokām izslīdēja tik tuvu finišam. Taču es ticu, ka ar komandu šeit Portugālē izdarījām ļoti lielu darbu, kas mums nesīs augļus nākotnē. Vienīgā problēma kas radās, bija saistīta ar stūres pastiprinātāju – dzinējs pat neradīja šaubas. Šeit bijām ieradušies, lai mācītos, un, kopumā ņemot, tā bija ļoti lieliska nedēļa." Nanī Roma, ja neskaita laika sodus, šo piecu dienu laikā uzrādīja labāko vidējo ātrumu – 80,16 km/h, viņa komandas biedrs Alfāns uzrādīja 79,63 km/h, trešo labāko vidējo ātrumu uzrādīja sportists, kurš neizmanto Mitsubishi, - Nasers Al Atjahs – 78,85 km/h.
Stefans Petransels šajā maratonrallijā piedalījās pirmo reizi un pat uz neilgu brīdi izvirzījās vadībā, taču no līderu pozīcijām atkrita pēc izbraukšanas no trases piektdienas rītā. Zinot, ka ir zaudējis visas izredzes cīnīties par uzvaru, viņš pamazām centās atkarot zaudētās pozīcijas, izmēģināja jaunās BFGoodrich visām gruntīm paredzētās riepas, kā arī dažādus piekares regulējumus, un spēja finišēt piektajā vietā. "Mani šeit sagaidīja profesionāli noorganizētas sacensības, un man ļoti patika ātrumposmi," Petransels atzina pēc finiša. "Mēs zaudējām visas izredzes ceturtajā ātrumposmā, taču apsveicu Luku un Žilu. Viņi ļoti labi izpildīja savu pienākumu un izcīnīja uzvaru Mitsubishi. Ar vienu aci es visu laiku pētīju, kā Nanī Romam veicas ar dīzeļdzinēju. Tam neradās nekādu problēmu, kas ir liels solis uz priekšu. Un tas ir labi mums visiem."
Nākamais ieraksts "Team Repsol Mitsubishi Ralliart" kalendārā ir maratonralijs "Baja Espana", kas notiks no 17. līdz 20. jūlijam.