Nāve rallijā Kurzeme 2006

CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Sestdien, 8. jūlijā, LMT un Siemens Latvijas rallija čempionāta piektajā posmā rallijā Kurzeme 2006 bojā gāja autosportists Gatis Vilciņš. Vienā no dienas pirmā ātrumposma līkumiem pilota Aivara Rudzīša vadītā automašīna Mitsubishi Lancer Evo VI lielā ātrumā ietriecās ar labajiem sāniem kokā un stūrmanis Vilciņš guva smagas galvas traumas, no kurām mira ceļā uz slimnīcu. Pilots avārijā nav nopietni cietis.

Rallijs Kurzeme 2006 sākās 7. jūlija vakarā, kad Liepājā norisinājās pirmie divi ātrumposmi, un tie aizritēja bez starpgadījumiem. Sestdienas agrā rītā tika dots starts sacīkšu trešajam jeb dienas pirmajam – 12,28 km garajam – ātrumposmam Turlava un tajā arī notika nelaime. Kad no starta bijuši nobraukti 7,1 km, automašīna Mitsubishi Lancer Evo VI, ar kuru pieredzējusī ekipāža Aivars Rudzītis/Gatis Vilciņš startēja jaudīgajā A plus klasē, līkumā pie Snēpeles lielā ātrumā – iespējams, tas bijis apmēram 150 km/h – ar labajiem sāniem ietriekusies kokā.

Negadījuma aculiecinieki sacensību organizatoriem pastāstījuši, ka ekipāža pieļāvusi kļūdu, iebraucot līkumā pārāk lielā ātrumā, tāpēc arī automašīna avarējusi.

Rallija rīkotāji uzreiz apturējuši ātrumposma norisi, lai trasē varētu doties ātrās medicīniskās palīdzības automašīna, taču Vilciņš bija guvis pārāk smagas galvas traumas un mira ceļā uz slimnīcu, nenācis pie samaņas.

"Diemžēl autosports mēdz būt arī tāds," izplatītajā paziņojumā secina Latvijas Automobiļu federācijas (LAF) prezidents Dainars Dambergs. "Sportisti labi apzinās, cik bīstams var būt šis sporta veids, tomēr vēlme pēc adrenalīna un daudzo skatītāju tūkstošu atbalsts trasē liek sportistiem ātrumposmos traukties vēl un vēl. Vēlos savā, LAF prezidija un visu LAF biedru vārdā izteikt visdziļāko līdzjūtību sportista ģimenei un piederīgajiem, traģiski zaudējot sev tik tuvo cilvēku..."

Protams, kā jau pēc katras šādas nelaimes policija sākusi kriminālprocesu, taču LAF jau izvērtējusi šo incidentu un izteikusi savu slēdzienu, ka tas bijis sacīkšu negadījums. LAF preses sekretārs Mārtiņš Dzenītis norādīja, ka to atzinuši gan starptautiskie novērotāji, gan sportisti, kuri redzēja negadījumu. Novērotāji arī atzinuši, ka negadījuma vietā drošība bija nodrošināta atbilstošā līmenī, tāpat kā rallijos citur pasaulē, taču milzīgais ātrums un ietriekšanās kokā tieši ar stūrmaņa pusi bijuši Gata Vilciņa nāves galvenie cēloņi, un šajā gadījumā nepalīdzēja arī sacīkšu automašīnas aprīkojums atbilstoši visām drošības prasībām.

Pēc negadījuma rallija dalībnieki nolēma turpināt sacensību norisi, tādā veidā godinot bojāgājušo, turklāt visi autosportisti pēdējos ātrumposmus veica ar sēru lenti ap roku. Par rallija uzvarētājiem absolūtajā vērtējumā kļuva Skandi Auto Rally Team komandas ekipāža Ivars Vasaraudzis/Valdis Spredzis, kas līdz ar to priekšlaikus izcīnīja Latvijas čempionu titulu N4 klasē, taču, saprotams, nekāds priecīgais noskaņojums sestdienas vakarā pēc rallija nevaldīja – uzvarētāju apbalvošanas ceremonija notika klusu, un netiks pasniegta Latvijas mobilā telefona un Siemens balva Rallija zvaigzne. Kopumā finišēja 38 ekipāžas no 63, kas pieteicās rallijam.

Jāpiebilst, ka sestdien Kurzeme 2006 notika vēl viens incidents, kurā bija cietušais, – kāds skatītājs ar savu automašīnu notriecis biļešu kontrolieri, kura ar lauztu roku tika nogādāta slimnīcā. Tieši šā notikuma dēļ atcēla 5. ātrumposmu, jo cietušo uz slimnīcu nogādāja ātrā medicīniskā palīdzība, bet bez mediķiem ātrumposmu aizvadīt nedrīkst.

KomentāriCopyDraugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu