Šodienas redaktors:
Gatis Kreceris

Jaunums Baltijas autorallijā – Ford Fiesta R2 (8)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Nedēļas nogalē Talsu apkārtnē Latvijai tika prezentēta Ford Fiesta R2 rallija automašīna. Šis automobilis rallija trasēs aizstās Eiropā populāro Ford Fiesta ST, kas guvusi daudz uzvaru nacionālajos N3 klases čempionātos.

Jaunais R2, kura bāze ir jaunākās paaudzes Ford Fiesta ar 1,6 litru benzīna dzinēju, ir daudz sportiskāks un arī ātrāks par iepriekš izmantoto Ford Fiesta ST, kuras sporta kits tika pārdots 280 eksemplāros 27 pasaules valstīs. Kā norāda Latvijas automobiļu federācijā, no 2006. gada Fiesta ST braucēji ir izcīnījuši 16 N3 klases uzvaras 21 WRC rallijā, tajā skaitā ar Latvijas licenci startējušais Toms Keivs 2008. gada Velsas WRC rallijā.

Paredzams, ka jau no nākamā gada Fiesta R2 šo automašīnu sacensībām izmantos dažādu grupu un interešu rallija braucēji - jaunie sportisti, kuri sāk savas gaitas rallijā, pieredzējušie rallisti ar augstām sportiskām ambīcijām, kā arī hobija klašu braucēji visā Eiropā.

Ford Fiesta R2 prezentācija vēl vairāk uzsver Ford ilggadējo saistību ar ralliju un pasaules trešā lielākā auto ražotāja vēlmi savu ilgtermiņa stratēģiju motoru sportā balstīt tieši uz šo sporta veidu. Tikai pirms pusotras nedēļas Ford paziņoja par savu vēlmi startēt pasaules rallija čempionātā vismaz nākamos divus gadus.

Ford Fiesta R2 ir uz ielas Ford Fiesta bāzēts automobilis, kurš būvēts pēc tā sauktā kit-car principa. Proti, jebkuram ir iespējams iegādāties ielas Ford Fiesta automobili ar 1,6 litru dzinēju un piepirkt klāt detaļu kopumu (kit), kas nepieciešams, lai šo automobili pielāgotu rallijam. M-Sport izstrādātais kits ietver motora detaļas, lai palielinātu motora jaudu un spēku, tajā skaitā, virzuļus, klaņus, sadales vārpstas, vārstu atsperes, sprauslas un gaisa padevi un filtru, aizdedzes sveces un eļļas kartera komplektu. Standarta ātrumkārba ir nomainīta ar 5 pakāpju sekvenciālo ātrumkārbu, kas aprīkota ar ierobežotas berzes diferenciāli. Vienlaicīgi automašīna ir aprīkota ar speciāli izstrādātiem Reiger firmas amortizatoriem un AP Racing sporta bremzēm.

Par Ford Fiesta R2 projekta nozīmību Baltijas valstīs liecina arī fakts, ka projektā iesaistīties vēlas visu laiku veiksmīgākais Baltijas valstu autosportists – piecu pasaules čempionāta posmu uzvarētājs, 2004. gada pasaules čempionāta bronzas medaļnieks autorallijā Marko Martins.

Ford Fiesta R2 prezentāciju apmeklēja vairāki Latvijas labākie autosportisti, ieskaitot pērnā gada N3 klases čempionu Uldi Briedi, kā arī šā gada Latvijas N3 klases čempionāta līderu trijnieku Zigurdu Kalniņu, Jāni Fārenhorstu un Ivo Priedīti. Tāpat jauno Fiesta R2 rallija automašīnu izmēģināja arī viens no talantīgākajiem Latvijas jaunajiem rallistiem Jānis Kārkliņš. Visi rallisti bija patīkami pārsteigti par automašīnas sportiskumu – lai arī automobiļa dzinējs ar 163 zirgspēku jaudu un 182 Nm griezes momentu nešķiet nekas fantastisks, sporta amortizatori, sekvenciālā pārnesumkārba un jaudīgās sporta bremzes padara Fiesta par baudāmu rallija automašīnu. Turklāt visu Fiesta R2 automašīnu parametri būs identiski, tādēļ visu izšķir sportistu sniegums trasē, nevis automašīnu tehniskās iespējas.

2009. gada Latvijas rallija čempionāta 2WD klases līderis Auto Stils rallija komandas pilots Zigurds Kalniņš pēc brauciena stūrmaņa krēslā: "Jaunā Fiesta R2 atstāj radiāli savādāku iespaidu salīdzinājumā ar iepriekšējo ST versiju – šī ir īsta sporta automašīna, kas būvēta tur pat, kur WRC Ford Focus un to var just katrā detaļā. Lai gan mums bija ļauts tikai sēdēt stūrmaņa krēslā, es nevaru noliegt, ka šīs mašīnas ātrumkārba, bremzes, amortizācija un izsvarojums komplektā ar dizainu to padara ļoti viegli vadāmu un ātru. Lai arī motors Fiestai R2 ir 1,6 litri, es domāju, ka izmantotās modernās tehnoloģijas to padara ļoti interesantu un konkurētspējīgu. Es noteikti vēlētos to izmēģināt sacensību režīmā."

Latvijas Automobiļu federācijas ģenerālsekretārs Andris Berķis: "Ar Fiesta R2 Eiropas tūres prezentāciju mēs vēlējāmies parādīt mūsu jaunajiem un esošajiem sportistiem, komandām un auto būvētājiem interesantu, konkurētspējīgu un profesionāli sagatavotu tehniku. Mūsu vadošie 2WD piloti nav pieraduši sēdēt stūrmaņa pusē, tomēr pēc 2,7 km garā fragmenta no slavenā Talsu rallija ātrumposma Mundigciemā visi kā viens atzina automašīnas lieliskās gaitas un vadāmības īpašības, kuras nodrošina jaunākās sporta tehnoloģijas un M-Sport pieredze. Braukt ar automašīnu, kura aprīkota ar sekvenciālo ātrumkārbu, ir katra autosportista sapnis. Mūsu mērķis ir panākt, lai pēc iespējas vairāk vietējo braucēju startē ar vienādu un konkurētspējīgu tehniku – tas palīdzēs attīstīties gan jaunajiem un ambiciozajiem braucējiem, gan arī sniegs gandarījumu hobija klases sportistiem."

Savu atbalstu jaunajam Ford Fiesta R2 projektam izteikuši arī Inchcape grupā ietilpstošie Ford pārstāvji Latvijā - "Baltic Motors".

"No savas puses varam apsolīt pilnīgu atbalstu Ford R2 projektam Latvijā – runa ir gan par automašīnu iegādes cenām, gan rezerves daļu iegādi, gan arī par cita veida pārstāvju atbalstu," saka Inchcape grupas reģionālais vadītājs Latvijā Andris Kulbergs. "Pašam izbraucot ar jauno Ford Fiesta R2, emocijas ir vispozitīvākās – īsta sporta automašīna."

Šobrīd vēl nav īsti skaidrs, kad Ford Fiesta R2 automašīnas varēsim redzēt Latvijas autorallija trasēs. Sākotnēji tika plānots, ka pirmās automašīnas Latvijā parādīsies 2010. gadā, taču dzirdēti arī vairāku sportistu plāni par startiem ar Fiesta R2 Latvijas autorallija čempionāta pēdējā posmā – rallijā "Latvija 2009".

Vairāk informācijas par Ford Fiesta R2 projektu – www.fiestar2.com.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu