Šodienas redaktors:
Gatis Kreceris

Bijušais FIA prezidents Moslijs norūpējies par mazo F-1 komandu likteni

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Reuters/ScanPix

Bijušais Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) prezidents Makss Moslijs paudis bažas par Pirmās formulas (F-1) čempionāta mazo komandu likteni laikā, kad bankrota procedūru sākušas «Marussia» un «Caterham» vienības.

Jau vēstīts, ka finansiāli vājās F-1 komandas «Marussia» un «Caterham» nepiedalīsies šīs nedēļas nogales posmā ASV, kas norisināsies Ostinā, turklāt abas vienības nu sākušas savu bankrota procedūru.

«Starp F-1 komandām vairs nenoris godīga konkurence,» uzskata Moslijs. «Būtiskākā problēma ir tā, ka lielajām vienībām ir krietni vairāk naudas nekā «Marussia» un «Caterham«. Līdz ar to tās spiestas atteikties no dalības sacensībās, turklāt šīs komandas var nebūt pēdējās, kurām jāpieņem šāds lēmums.»

Kā informē raidorganizācija BBC, tādas komandas kā «Red Bull», «Ferrari» un «Mercedes» ik gadu savās F-1 programmās iegulda vairāk nekā 254 miljonus eiro katra. Tikmēr «Marussia» un «Caterham» nespēj atvēlēt pat trešdaļu no šīs summas.

Zīmīgi, ka pirms pieciem gadiem, kad Moslijs vēl bija FIA prezidents, viņš ierosināja ieviest komandu tēriņu griestus, taču šī ideja tika noraidīta.

«No sportiskā viedokļa F-1 vadībai katrai komandai vajadzētu sadalīt naudu vienādi, bet pēc tam par sponsoru piesaisti tās varētu rūpēties pašas. Tāda vienība kā «Ferrari» vienmēr piesaistīs vairāk sponsoru nekā «Marussia», taču, ja pamatsumma visiem būs vienāda, sākumā visas komandas būs vienādā līmenī,» uzskata Moslijs.

«Marussia» un «Caterham» F-1 čempionātam pievienojās vien 2010.gadā, bet šajā laikā nav spējušas kļūt finansiāli spēcīgas. Toreiz čempionātam pievienojās arī vienība «Hispania Racing Team» (HRT), kas beidza pastāvēt pēc 2012.gada sezonas.

Gaidāmajā ASV posmā uz starta stāsies vien 18 mašīnas, kas būs mazākais skaits kopš 2005.gada Monako «Grand Prix» izcīņas, kad par noteikumu pārkāpumiem uz diviem posmiem bija diskvalificēta BAR vienība.

Kā zināms, iepriekšējā posmā «Marussia» jau piedalījās vien ar vienu automašīnu, jo tās pilots Žils Bjanki turpina cīņu par dzīvību pēc avārijas Japānas posmā.

Saskaņā ar F-1 vadības līgumu komandai ir tiesības saņemt daļu no čempionāta ienākumiem vien tad, ja tā piedalās visos sezonas posmos.

Līdz F-1 sezonas beigām atlikuši trīs posmi - ASV, Brazīlijā un AAE.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu