Šodienas redaktors:
Gatis Kreceris

"Aston Martin" atgriežas rallijā (13)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto

Pēc gandrīz pusgadsimta pārtraukuma "Aston Martin" atgriezīsies rallija trasē, turklāt "V8 Vantage" rallija versija darbībā būs redzama jau šodien, kad Francijas asfalta rallija čempionāta pirmajā posmā to pilotēs "Subaru World Rally Team" pilots Stefans Sarazēns.

Sarazēns un viņa stūrmanis Stefans Prevo startēs īpašajā GT automobiļu klasē, kur sastopami tādi auto kā "Porsche 911 GT3". Tieši vācu auto šajā klasē tiek uzskatīts par etalonu, taču "Aston Martin" uzskata, ka tādam būtu jābūt viņu auto. Kāds vārdā nenosaukts britu uzņēmuma pārstāvis sacījis, ka ""Porsche" ir vieglāks, taču mūsu auto ir īsāka virsbūve, garāka riteņu bāze, auto ir platāks un "911 GT3" un "V8 Vantage" dzinēju parametri ir gandrīz vienādi". Ja neskaita papildus drošības aprīkojumu, būtisku izmaiņu, salīdzinot ar standarta "V8 Vantage", rallija automobilī nebūs.

Sarazāns norāda, ka pirmajā brīdī auto šķitis ļoti labi sabalansēts un ir optimisma pilns sacīkstēs uzrādīt labus rezultātus. Patiesībā tas būtu jauki, jo pēdējo reizi "Aston Martin" ātrākais bija 1956.gadā RAC rallijā Lielbritānijā. Gadu iepriekš Montekarlo rallijā "Aston Martin" startēja arī kā rūpnīcas komanda ar trim automobiļiem. Jāatzīmē, ka atsevišķās valstīs, tai skaitā Francijā un Beļģijā ir "911 GT3" un "Aston Martin" tipa automobiļiem ir atļauts startēt atsevišķā GT klasē, savukārt dalību WRC Starptautiskā automobiļu federācija aizliedza jau 1986.gadā.

"V8 Vantage" rallijam sagatavots uzņēmumā "Prodrive", kas ir sens auto ražotāja partneris sporta projektos un šobrīd nodarbojas arī ar automobiļa DBR9 gatavošanu autošosejas sacensībām.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu