Jānis Vinters Tunisijā testē uzlabotos KTM rallija motociklus (5)

CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Pagājušajā nedēļā 5.–8. martā Tunisijā KTM rūpnīca organizēja jauno, uzlaboto rallija motociklu testus, kuros piedalījās arī Jānis Vinters.

Līdz šim KTM rūpnīca šādos testos izmantoja tikai t.s. rūpnīcas komandu REPSOL un GAULOISES braucēju pakalpojumus, taču šogad KTM pirmo reizi testēt motociklus uzaicināja izcilākos "individuālos" jeb "privātos" braucējus. Bez Jāņa Vintera bija uzaicināti arī Pals Ullevalseters (4.v. Dakārā) un Mirans Stanovniks (13.v. Dakārā).

Netika žēloti ne motocikli, ne arī braucēji. Trijās dienās trīs braucēji kopumā nobrauca 6700 km. Trases bija dažādas, t.sk. tuksneša kāpas, taču pārsvarā bija jābrauc pa sālsezeru, kas ir vissmagākais pārbaudījums motocikliem, īpaši to motoriem, jo trases segums bija dziļa, "smaga", mitra smilts. Pirmo reizi Jānim Vinteram bija iespēja braukt, nevis saudzējot tehniku, bet dodot maksimālu slodzi, mēģinot "nokaut" motociklus. Braukšanas ātrums 100-150 km/h. Un tā apli pēc apļa, lai katrs motocikls šajos apstākļos pieveiktu vismaz 2000 km. Pēc KTM speciālistu viedokļa, 2000 km šādos apstākļos ir līdzvērtīgi 10 000 km Dakārā. Lai arī šie bija nevis braucēju, bet tieši motociklu testi, šādās trasēs tādus attālumus ar maksimālu ātrumu spēj veikt tikai elites klases braucēji, kas acīmredzot arī bija galvenais braucēju izvēles kritērijs. Braucējiem tas bija smags darbs: 10-12 h dienā.

Testēti tika trīs motocikli. Bija iespēja kārtīgi "noņemt skaidu" Marka Komas un Džovanni Salas močiem, kā arī salīdzinājumam testēt uzlabotu t.s. custom bike jeb specpasūtījuma motociklu. Visiem motocikliem amortizāciju atkarībā no trases seguma un atbilstoši braucēju vērtējumam regulēja amortizatoru ražotājfirmas Suspension WP pārstāvis.

Galvenie secinājumi: • Custom bike sāk arvien vairāk līdzināties "rūpnīcas komandu" motocikliem; • Aizmugurējā amortizācija ir identiska (un ļoti laba); • pārnesumu kārba arī ir identiska abiem motocikliem, kā arī pēc Dakāras rallijreida ir uzlabota un ar to vairs nav nekādu ķibeļu; • dzinēji ir līdzīgi, taču "rūpnīcas komandu" motocikliem tas tomēr ir nedaudz jaudīgāks un "smagajās" trasēs spēj attīstīt lielāku ātrumu; pastāv iespēja mēģināt pašiem palielināt "custom bike" dzinēju jaudu; • būtiskākā atšķirība ir un paliek priekšējā amortizācija. Smiltīs un izteikta reljefa trasēs "custom bike" amortizācija ir pietiekama. Cietajās trasēs ar zemu, asu reljefu "rūpnīcas komandu" amortizācija pilnībā "kopē" reljefu (nav triecienu pa stūri) un perfekti "notur trajektoriju". Turpretim "custom bike" braucējam ir jācīnās ar stūri, kura jūt katru bedri un katru akmeni.

Skumjš secinājums – bez amortizācijas, kādu izmanto "rūpnīcas komandas", cīnīties par pirmajām vietām Dakārā nav reāli. Cerēt uz riska rēķina uzlabot rezultātu maratonrallijā ir neprāts. Uzdevums skaidrs – censties iegūt konkurētspējīgu priekšējo amortizāciju. Pozitīvais ieguvums – lielisks treniņš "kaujas apstākļos", kā arī iespēja reāli, nevis no malas vērojot, novērtēt motociklus, ar kādiem brauc "rūpnīcas komandu" braucēji, un izprast atšķirības. Otrkārt, sadarbība ar KTM rūpnīcu ir sākta un jau ir devusi rezultātu – viens no 12 "custom bike" motocikliem, kurus KTM rūpnīcā sāks salikt šajā nedēļā, būs Jāņa Vintera rīcībā līdz Tunisijas rallijam, kas notiks jau marta beigās. Treškārt, interesanti bija vērot KTM komandas profesionālo darbību – piem., motociklu dzinēji tika nomainīti 1-1,5 stundu laikā, 16 speciālu sensoru dati par dzinēja un pārnesumu kārbas darbību tika elektroniski apstrādāti. Personīgie kontakti ar KTM rūpnīcas direktora vietnieku tehniskajos jautājumos Johanu Trunkenpolcu deva ieskatu KTM rūpnīcas "virtuvē" un dod pamatu cerēt uz sadarbību arī nākotnē.

Komentāri (5)CopyDraugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu