Šodienas redaktors:
Gatis Kreceris

F-1 grasās veikt uzlabojumus drošībā

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: AFP/LETA

Pēc smagās «Marussia» komandas franču pilota Žila Bjanki avārijas Pirmajā formulā (F-1) ir jāuzlabo drošība, uzskata Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) prezidents francūzis Žans Tods.

Kā zināms, iepriekšējā posmā, kas pagājušajā svētdienā risinājās Japānā, ļoti smagā avārijā cieta Bjanki, kurš pašlaik turpina cīņu par savu dzīvību.

«Esam mācījušies no tā, kas ir noticis. Mums tas ir jādara, jo nevaram pieļaut, ka kaut kas tāds atkārtojas vēlreiz,» izteicies Tods. «Katra dzīvība ir ļoti svarīga.»

Kā zināms, «Marussia» komandu pārstāvošais Bjanki šausminošu avāriju lielā ātrumā piedzīvoja svētdien F-1 posma Japānā laikā. Sacīkstes tika pārtrauktas pēc notikumiem lietainās trases 44.aplī, kad pēc vācieša Adriana Zutila ietriekšanās drošības nožogojumā tajā pašā vietā apli vēlāk avāriju piedzīvoja Bjanki, kurš ietriecās evakuācijas transportā, kas atradās drošības zonā, lai prom no trases nogādātu avarējušo Zutila formulu.

Pēc notikušā sportists bezsamaņā ar ātrās palīdzības mašīnu tika nogādāts slimnīcā, kur konstatēta smaga galvas trauma. Svētdien viņam tika veikta trīs stundas ilga operācija. Viņa tuvinieki apstiprinājuši, ka notikušā rezultātā Bjanki guvis smadzeņu traumu, kas gan plaši netiek komentēta.

Tikmēr F-1 sacensību direktors Čārlijs Vaitings atklāja, ka jau sestdien ieplānota tikšanās ar komandām, lai apspriestu idejas par drošību. Viena no tām ir attiecīgās situācijās ieviest ātruma ierobežojumu, kam būtu līdzīgs efekts kā drošības automašīnai. Attiecīgos brīžos bolīdiem būtu jāsamazina savs ātrums, lai izvairītos no bīstamām situācijām.

Tāpat netiek izslēgta iespēja, ka turpmāk trasi apkalpojošais smagais transports varētu tikt aprīkots ar īpašām uzlikām, kas neļautu nelaimes gadījumā formulām paslīdēt zem spēkrata, kā tas bija situācijā ar Bjanki.

Lai gan Japānā, kad tur aizvadītajā nedēļas nogalē norisinājās F-1 posms, bija ļoti nelabvēlīgi laika apstākļi, FIA esot piedāvājusi pārcelt sacīksti uz agrāku laiku, pret šādu ideju esot bijuši posma rīkotāji «Honda».

Bjanki trauma ir smagākā kopš 2009.gada, kad smagu galvas traumu guva Felipe Masa, kura ķiverei trāpīja no citas formulas atlūzusi gandrīz kilogramu smaga atspere. Savukārt 2012.gadā treniņu laikā smagu traumu guva spāņu testpilote Marija de Viljota, kas gandrīz pusotru gadu vēlāk izraisīja viņas nāvi.

Pašlaik 25 gadus vecais Bjanki F-1 čempionātā un «Marussia» komandā aizvada savu otro sezonu. Pirms tam viņš divas sezonas čempionāta vienībās bija testu pilots.

Šosezon sacensībās Monako francūzis ieguva savus pirmos kopvērtējuma punktus karjerā, izcīnot devīto vietu.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu