Šodienas redaktors:
Gatis Kreceris

Ekskluzīvi: Somijas rallija apskats latviešu valodā

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Volkswagen Motorsport

Somijas rallijs jeb 1000 ezeru rallijs WRC kalendārā ir bijis kopš pasaules čempionāta pirmsākumiem. Un, WRC seriālam uzņemot jaudu un apgriezienus, Somijas posms ir bijis viens no pamatelementiem, nostiprinoties šo sacensību DNS struktūrā.

Somijā ir viss – gan laikapstākļi, gan fani, gan (kas ir vissvarīgāk) neaprakstāmi ceļi. Braucējiem visai bieži nākas spiest pedāli grīdā – līdz tahometra bultiņas atdurei, traucoties ar vairāk nekā 200 km/h. Un tas viss notiek pa ļoti gludiem grants ceļiem, kas vijas caur Somijas mežiem. Lai brauktu šādi, nepieciešama ārkārtēja drosme, precizitāte un pilnīga pārliecība. Šie ir vieni no ātrākajiem ceļiem visās WRC sacensībās; - ne velti šo ralliju neformāli dēvē par «grants seguma grand prix».

Šā gada sacensības kārtējo reizi pierādīja, ka panākumu atslēga ir precizitāte un ātrums. Šīs abas komponentes vislabāk apvienot izdevās somu sportistam Jāri Mati Latvalam, kurš tad attiecīgi arī kļuva par uzvarētāju absolūtajā vērtējumā. Otrais palika divkārtējais pasaules čempions un Latvalas komandas biedrs Sebastjans Ožjē, bet trešo vietu izcīnīja Madss Ostbergs no Citroen.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu