Vecpils autotrasē noslēdzies Latvijas un Baltijas autokrosa čempionāta trešais posms. Avārijām un drāmām bagātā sacīkstē uzvaru 1600 klasē sasniedza Rūdolfs Bogens, 2000 Super klasē – Ainārs Kenigsbergs, Open klasē – Jānis Borševskis, VAZ Klasika klasē – Arnis Odiņš, B600 klasē – Beate Klipa, Mini bagiju klasē – Krišs Miķelis Aploks. Sacīkste atsevišķās klasēs uzrāda čempiontitulu pretendentus.
Noslēdzies aizraujošs Latvijas un Baltijas autokrosa čempionāta posms Vecpilī
Vecpils posms izvērtās par īpašu izrādi skatītājiem, jo notika finālbraucieni sagādāja neticamu intrigu, ko papildināja avāriju sērija visas dienas garumā.
1600 klasē dienas gaitā dominēja Latvijas un Baltijas čempionāta līderis Rūdolfs Bogens (Cēsis, Mexa/Meltatlux Racing Team). Viņš nebija uzvarams ne kvalifikācijas braucienos, ne finālā. Bogenam šī bija otrā uzvara trijos posmos, kas nozīmē, ka gan Latvijas, gan Baltijas čempionātā viņš kļuvis par pārliecinošu titulu favorītu. Otro vietu guva Kaspars Silenieks (Kuldīga), bet trešais – Raimonds Mūrnieks (Pope).
2000 Super klase sarūpēja dienas lielāko drāmu. Pirmajā kvalifikācijas braucienā notika divas iespaidīgas avārijas – vispirms kūleņošanu piedzīvoja čempionātā četrus gadus nestartējušais Jānis Spīķis (Rīga), bet dažas minūtes vēlāk savu automašīnu iznīcināja bijušais Latvijas vicečempions un šā gada pirmā posma uzvarētājs Ritvars Zobens (Laubere). Ja Spīķis dienas turpinājumā pat pamanījās atgriezties uz starta, tad Zobena automašīna pēc avārijas nav atjaunojama. Ar sportistiem viss kārtībā.
Klases finālam pirmajā starta vietā kvalificējās Edijs Ošs (Rīga), un tieši viņš pieļāva pāragru startu, tāpēc brauciens tika apturēts. Izrādījās, ka atkārtotajā startā dienas līderis vairs nevarēja atgriezties uz starta tehnikas problēmu dēļ. Tas pavēra ceļu uz panākumiem vairākiem citiem favorītiem. No starta vadībā aizbrauca Ainārs Kenigsbergs (Saldus), veidojot pārsvaru pār konkurentiem sekotāju savstarpējo cīņu dēļ. Kenigsbergs uzvarēja, sasniedzot pirmo uzvaru kopš 2009. gada, kad arī kļuva par Latvijas čempionu. Par otro vietu cīnījās citi šīs klases čempioni Jānis Miščenko (Aizkraukle, SK Ogre) un Mārtiņš Starks (Rīga, Autocross.lv Autokrosa komanda). Kādā no līkumiem abiem bremzējot Starks trāpīja Miščenko mašīnas aizmugurē – notikums, pēc kā Miščenko izstājās, bet Starks saņēma sodu, zaudējot finišā izcīnīto otro vietu. Arī sekotājiem neveicās, kā rezultātā sensacionāli otro vietu izcīnīja Monta Beierbaha (Brocēni), bet trešo pozīciju, par spīti tehnikas problēmām, guva Juris Spīķis (Rīga, SK EOS).
Gan Latvijas, gan Baltijas čempionāta kopvērtējumā pēc Kenigsberga uzvaras un līdzšinējā līdera Riharda Daiņa (Cēsis, Mexa/Melatlux Racing Team) tehnikas problēmām abi kļuvuši par galvenajiem pretendentiem uz uzvarām.
Open klasē kvalifikācijas braucieni noritēja salīdzinoši mierīgi, tomēr galveno intrigu sarūpēja Latvijas un Baltijas čempionāta līdera Jāņa Borševska (Mārupe, Autocross.lv Autokrosa komanda) kūlenis pirmajā braucienā. Atlikusī dienas intriga bija – vai līdera auto izdosies sagatavot atlikušajiem braucieniem, lai Jānis varētu kvalificēties finālam. Fināls tika sasniegts, tomēr Borševskim bija jāstartē no pēdējās – 11. vietas. Startā vadībā nonāca Ints Jeršovs (Rīga, Autocross.lv Autokrosa komanda) un Agris Brediks (Ozolnieki, Steel Tech/Autocross.lv), kuri, par spīti abu auto tehniskiem bojājumiem, aizvadīja sīvu cīņu savā starpā. Tikmēr Borševskis apdzina vienu konkurentu pēc otra, drīz sasniedzot arī līderus. Pēc sīvām kaujām finišā Borševskis pirmais, Brediks – otrais, Jeršovs – trešais. Šis panākums Borševskim dod labu pārsvaru gan Latvijas, gan Baltijas čempionāta kopvērtējuma vadībā.
B600 bagiju klasē dienas galvenie varoņi bija abi pirmo posmu uzvarētāji – Beate Klipa (Lielvārde, LMT Autosporta Akadēmija) un Kaspars Meņģelis (Tukums). Abu duelis finālā bija aizraujošs līdz pēdējiem metriem. Lai gan Kaspars pāris reizes devās uzbrukumā, Beate noturēja pirmo vietu līdz finišam. Līdz ar to Klipa atgriezusies Latvijas čempionāta kopvērtējuma vadībā, pārspējot Meņģeli par diviem punktiem. Trešais Vecpilī un kopvērtējumā – Valters Zīverts (Gramzda), kurš cīņas gaitā atņēma pirmo pjedestālu Jānim Geisteram (Bukulti).
VAZ Klasika klasē dienas lielākā intriga bija pirmo divu posmu uzvarētāja Arņa Odiņa (Naukšēni, Steel Tech/Autocross.lv) izstāšanās pirmajā braucienā, kas nozīmēja vai nu citu uzvarētāju trešajā posmā, vai nu neticamu līdera atgūšanos pēc neveiksmes. Kvalifikācijas summā uzvarēja igaunis Heinars Lehtsārs, bet viņam sekoja pērnais Latvijas vicečempions Kalvis Tēts (Cesvaine). Odiņš finālam kvalificējās tikai astotajā vietā. Finālā startu vinnēja Tēts, bet Lehtsārs veica nopietnus uzbrukumus līderpozīcijas iegūšanai. Abu cīņu ēnā palika Odiņa tuvošanās pjedestālam – sezonas līderis apdzina vienu konkurentu pēc otra. Pāris apļus pirms finiša Tēts, Lehtsārs un Odiņš satikās cīņā par uzvaru. Lehtsārs brauciena drāmā kļūdījās – dodoties izšķirošajā uzbrukumā viņš trāpīja trases malas valnī, apmetot vairākus kūleņus. Odiņš, izvairījies no lidojošās mašīnas, pēdējā aplī noķēra līderi un to apdzina. Lieliskā uzvara nostiprina Arni Latvijas un Baltijas čempionāta kopvērtējuma vadībā. Trešo vietu fināla drāmā sasniedza Edijs Zimza (Valmiera), kļūstot par sezonas vicelīderi.
Mini bagiju klasē turpinājās Kriša Miķeļa Aploka (Jūrmala) duelis ar lietuvieti Normantu Lepši. Latviešu puika pēc starta nonāca līderpozīcijā, taču Lepšis drīz viņu apdzina. Šķita, ka bērnu klases finālā viss jau skaidrs, kad pāris apļus pirms finiša Aploks devās pretuzbrukumā, atgūstot pirmo vietu. Šis bija trešais Aploka panākums trijos posmos, līdz ar to arī droša līderpozīcija Latvijas čempionāta kopvērtējumā. Trešajā vietā gan posmā, gan kopvērtējumā – Monta Henilāne (Garkalne).
Latvijas autokrosa čempionāts turpināsies ar priekšpēdējo posmu Vecpils autotrases pretējā virzienā 1. augustā. Baltijas čempionātā atlikusi tikai viena sacīkste – septembrī Lietuvā.