Lemānas 24 stundu sacīkstēs Audi turpināja pjedestāla panākumu sēriju, taču zīmolam neizdevās iegūt pasaulē slavenākajās izturības sacensībās plānoto 14. uzvaru - Audi ierindojās vien trešajā, ceturtajā un septītajā vietā.
Lemāna: Audi ātrs, bet neveiksmīgs
Vispārējais četru gredzena zīmola sniegums ir ievērības cienīgs. Audi komanda ir bijusi uz pjedestāla visos 17 Lemānas braucienos. Šogad uz tā stāvēja pagājušā gada uzvarētāji Andrē Loterers (D), Marsels Feslers (CH) un Benoī Trelujē (F). Ar savu Audi R18 e-tron quattro tie ierindojās trešajā vietā aiz diviem Porsche automobiļiem, turklāt ar apļa laiku 3m 17.475s Loterers uzstādīja jaunu trases rekordu.
«Tas bija motosports augstākajā līmenī. Skatītāji bija aculiecinieki lieliskām izturības sacīkstēm, kurās divi koncerna brāļi — Audi un Porsche — sīvā un aizrautīgā duelī cīnījās par uzvaru,» komentē AUDI AG valdes priekšsēdētājs Prof. Rūperts Štādlers, kurš bija viens no pirmajiem Porsche sveicējiem pēc tam, kad tika novicināts sacīkšu karogs. «Mēs varam tikai apsveikt mūsu kolēģus no Štutgartes ar šiem panākumiem, jo mēs patiešām zinām, cik grūti ir uzvarēt šajās sacīkstēs.«
«Man šķiet, ka īpaši ievērības cienīgs fakts ir tas, ka Audi un Porsche ar divām pilnīgi dažādām sacīkšu hibrīdautomobiļu koncepcijām praktiski brauca vienā līmenī visu sacīkšu laiku,» stāsta uzņēmuma Tehniskās izstrādes nodaļas valdes loceklis Prof. Dr.-Ing. Ulrihs Hakenbergs, kurš sacīkstes vēroja Audi Sport Team Joest garāžā. «Abi koncerna zīmoli ar savām koncepcijām nepārprotami bija ātrāki nekā Toyota. Un tieši to mēs gribam parādīt WEC un Lemānā.»
Uzvara 83. slavenajās izturības sacensībās izšķīrās starp Audi un Porsche. Abu ražotāju līderpozīcijas vairākkārt mainījās, līdz svētdienas rītā visu mainīja izšķirošie faktori.
Visi trīs Audi R18 e-tron quattro automobiļi bija ātri, taču neveiksmīgi. Lai arī Andrē Loterera, Marsela Feslera un Benoī Trelujē automobilim sākumā tika pārdurta riepa, viņi ar savu R18 cīnījās par uzvaru līdz pat svētdienas rītam, kad īsi pirms plkst. 7.00 atāķējās automobiļa dzinēja pārsegs, radot arī citus bojājumus. Tie tika salaboti 6 minūtēs un 56 sekundēs, taču divus zaudētos apļus vairs nebija iespējams piedzīt.
Lukašs di Grasi (BR), Luī Duvāls (F) un Olivers Džarviss (GB) palaida garām iespēju gūt uzvaru tikpat dīvainā un iespaidīgā negadījumā. Īsi pirms trešās stundas beigām Indianapolisas trases daļā Luī Duvāls, cenšoties izvairīties no vairākiem lēnāk braucošiem automobiļiem, spēcīgi ietriecās aizsargmargās un sadūrās ar GTE automobili. Pēc nieka četru minūšu ilga remonta, pārsteidzot un sajūsminot skatītājus, R18 turpināja sacīkstes. Rezultātā di Grasi/Duvāls/Džarviss ierindojās ceturtajā vietā.
FIlipes Albukerkes (P), Marko Bonanomi (I) un Lemānas LMP1 jauniesauktā Renē Rasta (D) vadītajam Audi R18 e-tron quattro, kas visu laiku pārliecinoši turējās priekšgalā un vairākkārt izvirzījās vadībā, bija vislielākās izredzes uzvarēt, taču hibrīdsistēmas problēmu dēļ šis Audi trijnieks svētdienas rītā palika aiz diviem ātrākajiem Porsche automobiļiem. Hibrīdsistēmas bojājumu rezultātā trīs stundas pirms sacīkšu beigām bija jānomaina priekšā labajā pusē esošā piedziņas vārpsta. Remonts norisinājās 17 minūtes, kā rezultātā kopvērtējumā komanda ieguva septīto vietu.
«Pozitīvi ir tas, ka Audi R18 e-tron quattro bija pilnībā konkurētspējīgs,» stāsta Audi Motosport vadītājs Dr. Volfgangs Ulrihs. «Diemžēl būtisku starpgadījumu piedzīvoja visi trīs automobiļi. Un, kad ir jācīnās ar tādu spēcīgu konkurentu kā Porsche, to nevar atļauties. Protams, mēs esam vīlušies, bet sportā ir jāmāk pieņemt arī sakāves. Tās vienkārši nebija mūsu sacīkstes. Liels paldies visiem, kas pēdējos mēnešos un arī šeit Lemānā ir ļoti smagi strādājuši!«
FIA Pasaules Izturības čempionātā (WEC) Audi ar Andrē Lotereru, Marselu Fesleru un Benoī Trelujē ir godam nosargājis līderpozīcijas pilotu grupā. Pirmā iespēja revanšēties pēc Lemānas būs Pasaules Izturības čempionāta posmā 30. augustā Vācijā, Nirburgringas trasē.
2015. gada Lemānas 24 stundu sacīkšu rezultāti
1. Hulkenbergs/Bambers/Tendijs (Porsche) – 395 apļi
2. Bernhards/Vēbers/Hārtlijs (Porsche) – 1 aplis
3. Feslers/Loterers/Trelujē (Audi R18 e-tron quattro) – 2 apļi
4. di Grasi/Duvāls/Džarviss (Audi R18 e-tron quattro) – 3 apļi
5. Dimā/Džani/Lībs (Porsche) – 4 apļi
6. Vurcs/Sarazins/Konvejs (Toyota) – 8 apļi
7. Albukerke/Bonanomi/Rasts (Audi R18 e-tron quattro) – 8 apļi
8. Dāvidsons/Buemi/Nakadžima (Toyota) – 9 apļi
9. Housons/Bredlijs/Lapjērs (ORECA-Nissan) – 37 apļi
10. Dolans/Evanss/Turvijs (Gibson-Nissan) – 37 apļi