Audi mērķis ir turpināt savu panākumu sēriju pasaules grūtākajās izturības sacīkstēs 13. un 14. jūnijā. Kopš 2010. gada četru gredzenu zīmola sporta automobiļi jau piecas reizes pēc kārtas ir uzvarējuši sacīkstēs. Audi tagad cīnīsies par 14. uzvaru Lemānas 24 stundu sacīkstēs pēdējo 16 gadu laikā. Šogad Audi efektivitātes tehnoloģija Audi ultra ir viens no galvenajiem kopējās Audi R18 e-tron quattro hibrīda sporta automobiļa koncepcijas elementiem.
Audi izvirza mērķi iegūt 14. titulu Lemānā
Leģendārās sacīkstes norisinās Sartas departamentā Francijas rietumos jau kopš 1923. gada, bet tajās ir kas vairāk par vēsturi. Brauciens ir iemantojis vispasaules slavu, jo
nevienas citas autosporta sacīkstes tā neapvieno tradīcijas un tehnoloģisko progresu.
Lemāna ir grūtākā pārbaudījumu platforma Audi tehnoloģijām. 2006. gadā zīmols kļuva par pirmo ražotāju, kurš jebkad uzvarējis sacīkstēs ar dīzeļdzinēju. Arī pirmā hibrīdauto uzvarētāja dzinēja pārsegu rotāja četri gredzeni - tas notika 2012. gada sezonā. Līdz šai dienai Audi dīzeļa-elektro spēka agregāts Lemānā nav pārspēts, turklāt tas vēl šobrīd ir visekonomiskākais dzinējs: neviens cits ražotājs LMP1 kategorijā nepatērē tik maz no degvielas iegūtas enerģijas kā Audi.
«Šī efektivitāte perfekti atbilst apzīmējumam «vairāk no mazāka», kas ir Audi ultra tehnoloģijas galvenais vēstījums,» apgalvo Audi Motorsport vadītājs Dr. Volfgangs Ulrihs. ACO, FIA un WEC amatpersonām izdevies panākt noteikumus, kas nodrošina aizraujošu sacensību starp dažādām efektivitātes koncepcijām. «Audi efektivitātes tehnoloģiju priekšrocības sacīkšu trasē ir skaidri redzamas tiešā konkurencē, kur savā starpā sacenšas četri ražotāji ar četrām dažādām koncepcijām - no dažādu sporta automobiļu dzinēju degvielas sadedzināšanas tehnoloģiju veidiem līdz enerģijas atjaunošanas tehnoloģijām un ietilpībai. Nevienas citas auto sacīkstes pasaulē nepiedāvā tik plašu pārstāvēto tehnoloģiju klāstu.»
«Tieši tas padara Lemānas un FIA Pasaules izturības čempionāta sacīkstes (WEC) tik pievilcīgas, un no tām izrietošie izaicinājumi ir tikpat lieliski,» saka Audi Sport LMP vadītājs Kriss Reinke.
Līdz šim sezonā ir pierādījies, ka Audi inženieri ir pieņēmuši šos izaicinājumus. Marsels Feslers (CH), Andrē Loterers (D) un Benoī Trelujē uzvarēja pirmajās divās šīs sezonas sacīkstēs Silverstonā (GB) un Spā-Frankošampā (B). Viņi dodas uz Lemānu kā turnīra tabulas līderi. Spā jaunais Audi R18 e-tron quattro bija par septiņām sekundēm ātrāks kvalifikācijā un par četrām sekundēm ātrāks sacīkstēs pagājušajā gadā - par spīti tam, ka tagad sacīkšu automobilis patērē par 2,8 procentiem mazāk degvielas. Tas ir uzlabotais V6 TDI dzinējs, kura
hibrīdsistēma nodrošina divreiz vairāk jaudas nekā iepriekš,
un kopumā konceptauto ir optimizēta aerodinamika, kas pierāda «ultra» principa iespējas.
Papildus stiprajām pusēm tehnoloģiju jomā Audi var paļauties arī uz lielisku komandas veikumu un kaislīgiem, profesionāliem sacīkšu braucējiem. Feslers, Loterers un Trelujē Audi komandas sastāvā kopā ir uzvarējuši Lemānas 24 stundu sacīkstēs trīs reizes pēdējo četru gadu laikā, braucot ar automobili ar numuru 7. Loīks Divāls (F), kurš dala automobili ar numuru 8 ar Oliveru Džarvisu (GB) un Lukašu di Grasi (BR), uzvarēja leģendārajās autosacīkstēs pirms diviem gadiem. Filipe Albukerke (P), Marko Bonanomi (I) un jaunpienācējs Renē Rasts (D) sacīkstēs piedalīsies ar automobili ar numuru 9. Iepriekšējo gadu komanda, uz kuru arī šoreiz paļaujas Audi, ir visu laiku veiksmīgākā autosporta komanda Lemānā: Audi Sport Team Joest. Reinholda Josta komanda ir uzvarējusi 24 stundu sacīkstēs jau15 reizes.
Daudzi vērotāji paredz, ka šā gada izturības sacīkšu klasika būs ļoti aizraujoša. Tā sāksies sestdien, 13.jūnijā, plkst. 15.00. TV kanāls Eurosport tiešraidē pārraidīs 83. klasisko sacīkšu norisi.