Šodienas redaktors:
Gatis Kreceris
Iesūti ziņu!

Toyota prezentē 1000 zirgspēku Lemānas auto (5)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Toyota

Toyota ir sagatavojusi jaunu 1000 zirgspēku LMP1 klases prototipu TS040 Hybrid.

Ar šo auto Toyota startēs World Endurance Championship (WEC) sacensībās, kā arī Lemānas 24 stundu izturības sacīkstēs.

Jaunais auto aizstās prototipu TS030, ko Toyota izmantoja pēdējos divus gadus. Jaunais spēkrats ir apgādāts ar 3,7 litru astoņu cilindru benzīna dzinēju, kurš attīsta 520 zirgspēkus, un pāri elektromotoru (pa vienam pie katras ass), kas kopā dod vēl 480 zirgspēkus.

Jāatzīmē, ka TS040 Hybrid iezīmē atgriešanos pie visu riteņu piedziņas. Šo koncepciju Toyota ir izmantojuši jau iepriekš, 2007.gadā. Toreiz Toyota Supra HV-R kļuva par pirmo hibrīdauto, kas izcīnījis uzvaru izturības sacīkstēs. Toyota panākumu guva Tokači 24 stundu braucienā.

TS040 Hybrid spēka agregāts ir izstrādāts saskaņā ar jaunajiem WEC tehniskajiem noteikumiem, kas pieprasa degvielas patēriņa samazināšanu par ceturtdaļu. Toyota to cita starpā panāk, priekšējo elektromotoru sajūdzot ar ģeneratoru, kurš bremzēšanas laikā radīto enerģiju «iedzen» superkondesatoros izmantošanai paātrinājuma laikā.

Jaunie noteikumi ietekmējuši arī LMP1 prototipu uzbūvi un izskatu. Tā, piemēram, Ķelnē, Toyota Motorsport GmbH būvētā TS040 šasija ir par 10 centimetriem šaurāka nekā TS030. Vienlaikus ieviesti vairāki jauni drošības risinājumi, bet dizainā redzams tas, kas sanāk, ja vienlaikus jāiegūst maksimāli liels piespiedējspēks un minimāls degvielas patēriņš.

Jaunā WEC sezona startēs 20.aprīlī Silverstonā. Vienu no TS040 Hybrid savā starpā dalīs Alekss Vurcs, Stefans Sarazēns un Kazuki Nakadžima, bet otru – Antonijs Deividsons, Sebastjens Buemi un Nikolā Lapjērs.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu