2008.gada globālā ekonomiskā krīze ir atkāpusies, un to nemana vairs arī autobūves industrija. Skaidrs indikators ir tempi, kādos autobūves kompānijas iegulda naudu autosportā un atgriežas disciplīnās, no kurām savulaik naudas trūkuma dēļ aizgājušas.
Toyota atgriežas WRC (4)
Šogad pēc desmit gadu pārtraukuma pasaules rallija čempionātā atkal startē Hyundai rūpnīcas komanda, bet tai tuvākajos gados var pievienoties arī kādreizējā WRC dalībniece un trīs Konstruktoru kausu ieguvēja Toyota.
Par to, ka japāņu ražotājs ir noskaņots startēt ne tikai autošosejas sacensībās un Lemānā ar saviem hibrīdiem, bet arī ēst putekļus, piemēram, Akropoles rallijā, liecina kompānijas pārstāvja apstiprinātā informācija par sekmīgi aizvadītiem rallija auto testiem uz ceļiem ar grants segumu, raksta WRC.com.
Sacīkšu prototips, kas šobrīd pazīstams kā TMG Yaris WRC, ir apgādāts ar 1,6 litru dzinēju un tika testēts Itālijā. Testus uzraudzīja Motorsport Italia, kas iepriekš bija MINI partneris pasaules rallija čempionātā. Testu pilotu lomu Toyota uzticējuši somam Sebastjanam Lindholmam un francūzim Stefanam Sarazēnam, kam ir pieredze gan rallijā, gan autošosejā.
Detalizētu informāciju par Itālijā aizvadītajiem testiem Toyota nesniedz, taču kompānijas pārstāvis atklājis, ka tie bijuši sekmīgi un ir tikai daļa no ilgtermiņa projekta, kura ietvaros šā gada laikā notiks vēl vairākas testu sesijas.
Nice photo of the new Toyota Yaris WRC being tested last week in Italy. #WRC pic.twitter.com/JfZPNLVtGH
— WRC (@OfficialWRC) March 23, 2014
Toyota pagājušā gadsimta deviņdesmitajos gados bija viena no panākumiem bagātākajām rūpnīcas komandām. Kopumā Toyota šajā gadu desmitā izcīnīja trīs Konstruktoru kausus, bet tās piloti četras reizes kļuva par pasaules čempioniem (1990., 1992., 1993. un 1994. gadā). 1999. gadā japāņi pārslēdzās no WRC uz F-1.
Jāatzīmē, ka TMG Yaris WRC netiks homoloģēts sacensībām. Šis auto tiek izmantots tikai testiem. Tas nozīmē, ka Toyota, visticamāk, WRC atgriezīsies ar pilnīgi jaunu auto, kurš atbildīs gaidāmajām tehnisko noteikumu izmaiņām, kuras spēkā stāsies no 2017.gada, raksta WRC.com.
Lai vai kā, ir patīkami redzēt, ka pasaules rallija čempionāts atdzīvojas, un rodas jautājums: kas nākamais? Varbūt Subaru? Varbūt Mitsubishi?