Aptuveni deviņdesmitajā kilometrā savu seju beidzot parāda saule, kas padara krāsas nedaudz siltākas. Taču tas arī ir viss mūsu spožākās zvaigznes pienesums šajā saltajā pēcpusdienā. Kā saka, auksts pēc suņa, taču četrotne apņēmīgi virzās uz priekšu, ar savu klātbūtni uz ceļa izklaidējot pārējos satiksmes dalībniekus. Kādas fūres vadītājs atver logu un garāmbraucot draudzīgi uzbļauj: «Kas ir, ko? Mājās nesēžas?» un prom ir. Skarbais aukstums un vējš ir darījuši savu - pirmos 110 kilometrus līdz pusdienu pauzei džeki ir minuši apaļas septiņas stundas, tāpēc pēc pusdienām uz ceļa atgriežamies jau krēslā. Šajā brīdī top skaidrs, ka kā veca sēta ir izgāzies mūsu optimistiskais plāns šodienas 185 kilometrus nobraukt saprātīgā laikā un finišēt agrāk nekā parasti, jo līdz šīvakara naktsmītnei vēl ir jāveic akurāt 80 kilometri. Nedaudz pasteidzoties notikumiem pa priekšu, atklāšu, ka tie būs līdz šim grūtākie kilometri. Sniega sanesas ceļa malā kļūst aizvien platākas, brīžiem sedzot vairāk nekā pusi no ceļa platuma, un asfalta pelēko krāsu redzam aizvien retāk. Līdz viesnīcas siltajām gultām ir atlikuši vēl 40 kilometri, kad atduramies pret automašīnu rindu. Citi šoferi mums stāsta, ka ceļš ir slēgts un varēsim braukt tālāk tikai pēc 40 minūtēm, taču satiksmi regulējošais milicis aiztur tikai mūsu busiņu. Velosipēdisti dodas tālāk. Izrādās, ka priekšā ir izveidojušās tik platas sniega sanesas, ka satiksme ir iespējama tikai vienā virzienā. Pēc komandas atkalapvienošanās saprotam, ka ar pirmo aizputināto ceļa posmu nekas nav beidzies. Mums priekšā stiepjas šķietami bezgalīga kravas automašīnu rinda, un uzrunātie šoferīši rausta plecus un apgalvo, ka, iespējams, ceļa attīrīšana būs jāgaida līdz rītam. Tas nekam neder, jo mūsu plānos neietilpst nakšņošana benzīntankā.