Trīs Pasaules kausa (PK) otrā līmeņa sponsori izvēlējušies nepagarināt līgumus pirms 2018. gada finālturnīra, kam jānotiek Krievijā, bet Starptautiskā futbola federāciju asociācija (FIFA) piektdien lēmumus nosaukusi par normālu parādību sporta biznesā.
Trīs sponsori neatjaunos līgumus pirms Krievijā plānotā 2018. gada PK finālturnīra
«Castrol», «Continental» un «Johnson & Johnson» līdzšinējie līgumi ir beigušies decembrī, laikā, kad pret FIFA izpildkomitejas amatpersonām tiek vērsti apvainojumi korupcijā.
Šīs trīs kompānijas bija astoņu otrā līmeņa FIFA partneru pulkā, kuras kopā samaksāja 524 miljonus ASV dolāru (470 miljonus eiro) par reklāmu 2014. gada PK finālturnīrā Brazīlijā.
Paredzams, ka 2018. gada PK ienākumi būs vismaz pieci miljardi dolāru (4,48 miljardi eiro) pēc jauniem līgumiem ar raidorganizācijām un FIFA jauno mārketinga stratēģiju, kas paredz vēl vairāk sponsoru.
FIFA mārketinga direktors Terijs Veils nosaucis sponsoru rotāciju par normālu, lai gan pieci no 14 vadošajiem FIFA komerciālajiem partneriem, pēdējā pusgada laikā ir atteikušies no sadarbības turpināšanas. Līgumus neatjaunos «Sony» un «Emirates».
Paredzams, ka «Samsung» un «Qatar Airways» stāsies šo kompāniju vietā, bet Krievijas enerģijas gigants «Gazprom» arī noslēgs pirmā līmeņa līgumu.
FIFA plānos ietilpst līgumu slēgšana ar 20 trešā līmeņa sponsoriem atsevišķos reģionos visā pasaulē, kas aizvietos astoņus nacionāla līmeņa sponsorus no PK rīkotājvalsts.
No astoņiem otrā līmeņa sponsoriem līgumus 2018. gada PK finālturnīram ir pagarinājuši «Budweiser» un «McDonald's».
Sponsoru līgumi ar FIFA tiek slēgti uz vienu PK četru gadu ciklu.