Šodienas redaktors:
Gatis Kreceris

Kāda varētu būt F-1 nākotne? Vairāk jaudas, mazāk kontroles

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Wikipedia.org

Otrdien, 6.janvārī, Ženēvā paredzēta Formula 1 dzinēju četru piegādātāju (Mercedes, Ferrari, Renault un Honda) inženieru tikšanās. Paredzams, ka tās gaitā tiks panākta vienošanās par bolīdu jaudas celšanu un braukšanas sarežģīšanu. Un ideālā gadījumā arī vienošanās par jauno tehnoloģiju ieviešanas termiņiem.

Kā ziņo vācu auto motor und sport, F-1 aprindās lielā mērā valda vienprātība, ka formulām vajadzētu kļūt grūtāk vadāmām, iegūt agresīvāku ārējo veidolu un dzinējus ar vairāk nekā 1000 zirgspēkiem. F-1 komerctiesību īpašnieks Bērnijs Eklstouns savas vēlmes attiecībā uz nākamās paaudzes formulām izteicis trīs vārdos: jaudīgākas, skaļākas, lētākas. Šim trīs vadlīnijām atbilstošai koncepcijai jābūt izstrādātai līdz janvāra beigām, turklāt tai jābūt balstītai uz esošajiem piedziņas agregātiem.

Lai plānu varētu īstenot, visticamāk, nāksies veikt izmaiņas dzinēju uzbūvē. Piemēram, varētu palielināties turbokompresoru skaits (biturbo motori tādējādi ir viena no reālākajām iespējām), mainīties restriktora specifikācijas, kā arī augt vienām sacensībām atvēlētās degvielas apjoms. Tāpat pastāv iespēja, ka izmaksu samazināšanas nolūkā varētu tikt standartizēts hibrīdsistēmas elektromotoru un bateriju komponents.

Paralēli tehniskajām modifikācijām formulas varētu iegūt arī citādāku izskatu. Tās varētu iegūt platākas riepas un jaunus virsbūves elementus, kas ģenerē mazāku aerodinamisko piespiedējspēku un tādējādi braukšanu padarītu sarežģītāku. Austriešu F-1 pilots Nikijs Lauda gan aicina uzmanīties, jo «mums ir jārada nākotnes sacīkšu auto, nevis tas jāmeklē pagātnē». Pēc viņa teiktā, formulām ir jāatgūst platākas riepas, jaudīgāki dzinēji un jābūt grūtāk vadāmām.

Trīskārtējais austriešu izcelsmes čempions ir pārliecināts, ka ieceres būs grūti īstenot nākamā gada laikā, lai jau 2016.gadā sportisti uz starta izietu ar 1200 zirgspēku formulām. Daudz reālāks ir 2017.gads. «Tad atmaksātos arī ražotāju ieguldījumi piedziņas agregātos. Pretējā gadījumā sanāktu, ka Honda savu motoru ir radījusi vienai sezonai. Ir jābūt stabilitātei, citādi viss kļūst neprātīgi dārgs,» - tā Lauda.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu